recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD.dk - Garanti osv..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD.dk - Garanti osv..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
chronaden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2009
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD.dk - Garanti osv..
    Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:15
Halløjsa,

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.
Går inde på deres hjemmeside www.lcd.dk og kigger lidt, lader til de har skiftet forretningsmodel, ikke længere normale produkter til normale privat personer, men noget erhverv, salg til virksomheder og andre forhandlere osv.

Så slet ikke den butik jeg købte min varer ved, jo, de hedder det samme og har samme lokation.
Skrevet en mail til dem, men har ikke fået svar.

Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?

På forhånd tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Sidste år købte jeg mig en bluray afspiller hos LCD.dk, den er så gået itu nu og vil jo så selvfølgelig udnytte min garanti.

Garanti?
Tilbød de en sådan, eller er det din reklamationsret du vil trække på?

Vil bare høre jer, min garanti gælder vel stadig og de er da vel forpligtet til at gøre noget selvom de har lavet ændringer i butikken?

Citat hjemmesiden:

"LCD A/S har eksisteret siden 1993, og er en af de få uafhængige radio/tv forhandlere der ikke er med i en kæde eller sammenslutning. Dette giver os frihed til at handle de bedste varer til de bedste priser - konceptet er 100 % udviklet af vore egne folk og kunderne er altså de eneste der skal bedømme om vi har gjort vores arbejde ordentligt.

Vi forfølger nogle enkle principper om, at vi skal være gode købmænd og ordentlige mennesker der vil vore kunder det bedste, varen skal være på lager, servicen skal være i top, priserne skal være blandt de bedste på markedet - og ud fra disse principper skal kunderne komme igen, og forhåbentlig anbefale os hvor det er muligt.

LCD betyder LOW COST DEAL, men har selvfølgelig også den fordel at det er nemt at genkende og huske.

En stor del af vores salg idag, består af salg til andre forhandlere og virksomheder.

Idag er vi 15 mand fastansat, og derudover er der 5 assistancer, som kommer og hjælper med små praktiske ting i hverdagen, samt som medhjælp i vores fysiske butik.

Grundet en positiv udvikling i LCD A/S er vi ved at udvide med 1400 kvm. Dette skal bruges til lager samt ekstra kontorer. Byggeriet er færdigt i starten af 2009.

Hvis du har spørgsmål der relaterer til vores virksomhed, er du velkommen til at kontakte Torben Martensen på tlf. 61 61 34 33 eller på torben@lcd.dk"

Prøv at ring til dem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:23

Halløjsa,

Går inde på deres hjemmeside www.lcd.dk og kigger lidt, lader til de har skiftet forretningsmodel, ikke længere normale produkter til normale privat personer, men noget erhverv, salg til virksomheder og andre forhandlere osv.

Så slet ikke den butik jeg købte min varer ved, jo, de hedder det samme og har samme lokation.
Skrevet en mail til dem, men har ikke fået svar.

På forhånd tak.
Tja, godt spørgsmål. Men hvis firmaet ikke har skiftet ejer, cvr.nr., og tilsvarende, så bør de din garanti gælde. Og så er der jo dit produkts importør, der i sidste ende bør varetage din garanti - altså med mindre, at din BD afspiller er parallelimporteret - så er det en anden sagSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er der jo dit produkts importør, der i sidste ende bør varetage din garanti - altså med mindre, at din BD afspiller er parallelimporteret - så er det en anden sagSmile

Garanti, eller hvad man nu vælger at kalde det er kun en sag mellem sælger og køber, mend mindre at andet er aftalt (skriftligt).

Klaus
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og så er der jo dit produkts importør, der i sidste ende bør varetage din garanti - altså med mindre, at din BD afspiller er parallelimporteret - så er det en anden sagSmile

Garanti, eller hvad man nu vælger at kalde det er kun en sag mellem sælger og køber, mend mindre at andet er aftalt (skriftligt).

Klaus
Det mener jeg så ikke. Hvis en butik lukker eller tilsvarende, så er det importøren man må henvende sig til. I øvrigt kan man ved en normal handel mellem køber og en "Forretningssælger", mig bekendt ikke aftale noget der er ringere end købelovenSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Garanti?
Tilbød de en sådan, eller er det din reklamationsret du vil trække på?

Citat hjemmesiden:

"LCD A/S har eksisteret siden 1993, og er en af de få uafhængige radio/tv forhandlere der ikke er med i en kæde eller sammenslutning. Dette giver os frihed til at handle de bedste varer til de bedste priser - konceptet er 100 % udviklet af vore egne folk og kunderne er altså de eneste der skal bedømme om vi har gjort vores arbejde ordentligt.

Vi forfølger nogle enkle principper om, at vi skal være gode købmænd og ordentlige mennesker der vil vore kunder det bedste, varen skal være på lager, servicen skal være i top, priserne skal være blandt de bedste på markedet - og ud fra disse principper skal kunderne komme igen, og forhåbentlig anbefale os hvor det er muligt.

LCD betyder LOW COST DEAL, men har selvfølgelig også den fordel at det er nemt at genkende og huske.

En stor del af vores salg idag, består af salg til andre forhandlere og virksomheder.

Idag er vi 15 mand fastansat, og derudover er der 5 assistancer, som kommer og hjælper med små praktiske ting i hverdagen, samt som medhjælp i vores fysiske butik.

Grundet en positiv udvikling i LCD A/S er vi ved at udvide med 1400 kvm. Dette skal bruges til lager samt ekstra kontorer. Byggeriet er færdigt i starten af 2009.

Hvis du har spørgsmål der relaterer til vores virksomhed, er du velkommen til at kontakte Torben Martensen på tlf. 61 61 34 33 eller på torben@lcd.dk"

Prøv at ring til dem.

Klaus

Ja, det er selvfølgelig reklamationsretten jeg øffer om :P
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:55

Det mener jeg så ikke. Hvis en butik lukker eller tilsvarende, så er det importøren man må henvende sig til. I øvrigt kan man ved en normal handel mellem køber og en "Forretningssælger", mig bekendt ikke aftale noget der er ringere end købelovenSmile 
Det er så forkert.
Reklamationsretten som man har via købeloven gælder kun mellem sælger og køber. Hvis sælger går konkurs, så mister man også sin reklamationsret.

Hvis producenten eller importøren har udstedt en garenti, vil den fortsat være gældende, selv om sælger er gået konkurs. Men kun i det omfang og periode som er udstedt.¨

At man kan være heldig at producenten/importøren vil dækker er en anden ting, men det er ikke noget man har krav på (medmindre de har udstedt en garenti):

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 19:57
Kan som extra info da lige påføre at det drejer sig om en "Panasonic DMP-BD60" som er købt April 2009. - og har alt org. emballage og materiale osv.

Det der er sket er at den pludselig melder alle BD skiver som "Incompatible", har været igennem hele fejlsøgning proceduren, uden held.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 20:13

Kan som extra info da lige påføre at det drejer sig om en "Panasonic DMP-BD60" som er købt April 2009. - og har alt org. emballage og materiale osv.

Det der er sket er at den pludselig melder alle BD skiver som "Incompatible", har været igennem hele fejlsøgning proceduren, uden held.
Jamen så prøv at lave en factory reset, og download sidste firmware. Det kan nu også være en fejl på laserhovedetSmile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 20:22

Jamen så prøv at lave en factory reset, og download sidste firmware. Det kan nu også være en fejl på laserhovedetSmile

Som sagt, har jeg været igennem ALT fejlsøgning etc (dét inkluderet) :P
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 21:20

Det mener jeg så ikke. Hvis en butik lukker eller tilsvarende, så er det importøren man må henvende sig til.

Det kan du mene som du vil. Fakta er at køber du en ting er det udelukkende en sag mellem dig og sælger. Går sælger på røven er du "fucked", med mindre at importøren er flink, eller at der er en decideret "importørgaranti/fabriksgaranti/whatever". Er der ingen specielel aftaler har man selv "aben".

I øvrigt kan man ved en normal handel mellem køber og en "Forretningssælger", mig bekendt ikke aftale noget der er ringere end købeloven

Korrekt.

Klaus
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 21:21
CVR nummer stemmer stadig, hvis det har noget at sige.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu