recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD - Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD - Plasma

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Og så den dér med, at DVB-T ikke hjælper på kvaliteten med LCD-TV .... gad vide, hvor du i grunden har det fra?

Jeg skrev 'hjælper ikke specielt meget'. Det bliver sikkert en smule pænere, men det gør ikke LCD TV'et bedre. Et LCD TV der er dårligt til SD, og de fleste er desværre direkte dårlige, vil ikke være bedre bare fordi man putter noget HD materiale ind i det. Teknologiens begrænsninger vil stadig plage resultatet. Det vil se bedre ud end SD, men du vil stadig ikke få noget nær det optimale ud af HD-signalet. Et plasma TV vil også give en forbedring fra SD til HD, her er forskellen bare, at man ved SD starter ved meget højere kvalitet, og så bare går højere op, og altså kommer tættere på at vise det rigtige HD-signal. Det allermest rigtige skal du have fat i en pebret projektor for at få.

Men da jeg så fik tilsluttet en DVB-T boks skal jeg godt nok love for, at der kom helt andre boller (og billedekvalitet) på suppen. Og det fik så yderligere et løft, da der kom DVB-C i huset.

Samme løft ville du også have oplevet på et CRT eller plasma TV. Et LCD TV bliver stadig ikke bedre, fordi signalet bliver bedre. Det er en misforståelse at de lige pludselig bliver gode, hvis man putter f.eks. HD-materiale i dem.

Men jeg er da glad for, at du nu fik rettet den misforståelse.

Jeg tvivler ikke et sekund på at det så fint ud med HD-fodbold under VM, men det ville bare have været endnu pænere på et plasma TV

Redigeret af Naiera - 24-Oktober-2006 kl. 23:28
Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af SorenGP SorenGP skrev:

Desvärre tror jeg ikke at hverken 42" eller 50" kommer paa tale. Fylder for meget...   

Hvad siger i Plasmafolk til 1080p. Det er vel stadig kun de färreste (og dyreste) plasmaer som kan vise 1080p. Men det er det jo ogsaa med LCD (De kommer dog nu).....?

Har selv bestilt 37" plasma hos TC - 14 dages levering - fint nok. Giv dem lige en dag og en mere til at svare. De er dygtige, venlige og præcise, men svarhastigheden er lidt træg - ingen almindelig butik ville lade kunden vente 2-3 hverdage efter at han havde smidt 11.500 på disken.

Flere ting:

1. TV i dag og de næste mange år vil primært være alm. opløsning eller 720p. Det skyldes både teknik, genudsendelser og båndbredde på antennenettet.

2. DVD og VHS - din samling kommer ikke pludselig op i 1080. Hvis du vil se 1080p skal du også købe en HD-DVD/Blu-Ray afspiller og dine gamle film. Det vil koste en formue og kan ikke lade sig gøre endnu. Du har nok heller ikke lyst til at blive rodet ind i slagsmålet mellem HD-DVD og Blu-Ray.

3. Både 1080p tv-sæt og de nye HD-formater er 1. generation - nogle af dem er end ikke kommet på markedet. Børnesygdomme, teknik som ikke er optimeret - man køber ALDRIG 1. generation af noget. Det er så tidligt at ny højkvalitets farvegengivelse med HDMI 1.3 ikke er helt klar og lyden... ja - de receivere som kan med de nye lydformater er der nærmest heller ikke.

4. Du kan ikke se forskel. Afstanden til skærmen gør at du skal have mindst 42" eller sidde med næsen begravet i skærmen for at det bliver interessant. Dit øje kan simpelthen ikke se det i normal tv-afstand.

5. Afvejning mellem komponenter. Hvis du har et totalbudget og skal bruge det på højtalere, receiver, dvd-spiller eller optager og tv, så skal du nok ikke fyre krudtet af alene på det sprødeste tv for så at fylde op med et lydanlæg købt som sampak med 5 højtalere, dvd/receiver og sub til 4000,-.

Kig på et 37" LCD eller Plasma omkring 10-13.000 kr. Der er flere. Mit valg er Panasonic TH37PV60, men der findes andre. Hvis du skal bruge tv'et til Playstation/XBOX så kunne LCD være mere oplagt.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 07:22

Tag et kig på JVC LT-37M60 og LT-37M70 (sidstnævnte ved jeg ikke om den er i handelen endnu). M60 er et supergodt fjernsyn og jeg vil tro at M70 er mindst lige så godt. Billedet er lige så godt som på CRT også fra analogt antennesignal. Et godt LCD fjernsyn kan være ligeså godt som et godt plasma og et godt plasma kan være lige så godt som et godt LCD.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

Hvis du skal bruge tv'et til Playstation/XBOX så kunne LCD være mere oplagt.

Kun hvis man SKAL spille i adskillige timer i træk og overhovedet ikke vil høre om indbrændingsfare. Hvis man godt vil være fornuftig og behandle sin skærm som den skal behandles, så kan man godt købe plasma, og få et ligeså godt resultat på konsollerne, samt plasma TVs fordele ved andre signaltyper.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:00

Men nogle timer med almindelig TV3 er åbenbart mere end et Pio 427 kan klare uden Burn-in

se denne tråd

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16574& PN=1&TPN=500

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men nogle timer med almindelig TV3 er åbenbart mere end et Pio 427 kan klare uden Burn-in

se denne tråd

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16574& PN=1&TPN=500

Ligesom der løbende arbejdes på at forbedre LCD teknologiens dårligdomme, gælder dette også for plasma teknologien.

Med panas nye 9. generationspanel har man stort set løst dette problem med anvendelse af en ny type gas der giver egenskaber på højde med CRT. Man kan fysisk konstatere at der er en afgørende forskel ved at lægge hånden på frontglasset, panas nye 9G panel er helt cool, medens de traditionelle paneler bliver varme.

Mon ikke Pioneer og andre plasma producenter følger efter i deres næste generationspanel.

Redigeret af nextgeneration - 25-Oktober-2006 kl. 09:13
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:16

Hej!

Selv en "Mercedes" lykkes det nogle at ødelægge ved forkert brug,men det betyder jo ikke at alle skal købe "Ford"(Pana) istedet!!

Har ingen problemer med indbrænding OVERHOVEDET-og det til trods af at der bliver set samme kanal i flere timer af gangen!

Dog ikke TV3......da jeg ikke selv "tåler" det overhovedet......ikke engang få monutter

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Selv en "Mercedes" lykkes det nogle at ødelægge ved forkert brug,men det betyder jo ikke at alle skal købe "Ford"(Pana) istedet!!

Har ingen problemer med indbrænding OVERHOVEDET-og det til trods af at der bliver set samme kanal i flere timer af gangen!

Dog ikke TV3......da jeg ikke selv "tåler" det overhovedet......ikke engang få monutter

lrev

Nu er sammenligningen med Mercedes måske ikke helt heldig for din argumentation

Alle med lidt kendskab til Mercedes ved at det var top kvalitet frem til slut 80-erne, da overtog Chrystler. Man ændrede produktstrategi fra at sælge kvalitet og dyrt, til at sælge luxus billigt og de efterfølgende Mercedes modeller har ikke haft andet en problemer, problemer og atter problemer.

Det samme ser ud til at være sket med Pioneers nye modeller, Pioneer har tydeligt ændret produktstrategi, har skåret på kvaliteten og sat prisen ned. Resultatet er et 100% plastic TV af tvivlsom kvalitet - men det har jeg skrevet om i en anden tråd.

Panasonic er efter min opfattelse hifi-ens Mercedes, tidløst konservativt design, top produktkvalitet. Ikke noget med "frontglas" i plastic for at nedbringe kostprisen, men rigtig glas. Bagplade i stål, også panel til konnektorer i stål. Fjernbetjening med dyre taktile knapper og ikke flimset scilliconeknapper for at nedbringe kostprisen etc.

Mercedes var altid i front med nyeste teknologier og lagde stor vægt på teknologiudvikling. Det samme gælder for panasonic, det nye 9G panel er et godt eksempel på at de er i front teknologimæssigt, sort, gråtoner, ny gas etc. Pioneer har ikke rigtig præsenteret ny teknologi i deres 7G panel.

Redigeret af nextgeneration - 25-Oktober-2006 kl. 09:47
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:32

Du tager fejl igen.Problemer har de haft-som alle andre,men det er en saga blot.

Så det vidste du heller ikke noget om.

Iøvrigt var det Daimler-Benz som overtog CHRYSLER-og ikke omvendt(en detalje)...det havde du heller ikke forstand på!!

Og så kan jeg oplyse dig om,at 50" udgaven af Pioneer er "kold som is"selv efter at have kørt hele natten.

Måske det kun er den lille der er blevet ændret-ved ikke om det kan være et "NEC" panel man bruger nu,efter man er gået fra 43" til 42"?

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 25-Oktober-2006 kl. 09:36
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:37

Du tager fejl igen.Problemer har de haft-som alle andre,men det er en saga blot.

Så det vidste du heller ikke noget om.

Iøvrigt var det Daimler-Benz som overtog CHRYSLER-og ikke omvendt(en detalje)...det havde du heller ikke forstand på!!

Og så kan jeg oplyse dig om,at 50" udgaven af Pioneer er "kold som is"selv efter at have kørt hele natten.

Måske det kun er den lille der er blevet ændret-ved ikke om det kan være et "NEC" panel man bruger nu,efter man er gået fra 43" til 42"?

lrev

Nu var det en "Merge" så det kan diskuteres hvem der "købte" hvem i denne deal.

Iøvrigt har Daimler-Chrystaler netop besluttet at gå tilbage til kvalitet, efter års klager fra kunderne over dårlig produktkvalitet.

Redigeret af nextgeneration - 25-Oktober-2006 kl. 09:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:41

Det kunne det i starten-ikke mere,idag er det alm. viden hvis man interesserer sig for den slags.(Ser du aldrig DISCOVERY?)

lrev

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:52

Det kunne det i starten-ikke mere,idag er det alm. viden hvis man interesserer sig for den slags.(Ser du aldrig DISCOVERY?)

lrev

Man kan sige at Panasonic er Mercedes med det konservative tidløse design og kvalitet, Pioneer er BMW med det smarte look, men en klasse under i kvalitet og teknologi

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu