|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | ||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
En LCD backlight mindsker ikke sin lysintensitet - den lyser med samme styrke til den dør - men den kan med tiden ændre nuance en smule, hvilket påvirker overal hvid og farvebalance. http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtv-plasmavslcd.shtml LONGEVITY LCD television manufacturers claim that their displays last, on average, 50,000 to 65,000 hours. In fact, an LCD TV will last as long as its backlight does - and those bulbs can sometimes be replaced! Since this is nothing more than light passing through a prismatic substrate, there is essentially nothing to wear out in an LCD monitor. However, one nasty little known fact about LCD technology is that as the backlight ages it can change colors slightly (think of florescent office lighting). When this occurs the white balance of the entire LCD TV will be thrown for a loop and the user will need to re-calibrate, or worse, try to replace the backlighting or ditch the unit altogether. Some of the early purchasers of larger LCD screens will be learning this tidbit in a couple of years. One thing that I've found in this industry, it is not easy to find out whether the backlighting on LCDs can be replaced. Manufacturers are either hesitant to discuss the topic, or they just don't know. Plasma, on the other hand, utilizes slight electric currents to excite a combination of noble gases (i.e., argon, neon, xenon), which glow red, blue, and/or green. This is an essentially active phenomenon, so the phosphoric elements in plasma displays fade over time. Many manufacturers state a new half life of 60,000 hours. While I am skeptical of this spec, I do believe strides have been made to nearly even the playing field with LCD. At half life, the phosphors in a plasma screen will glow half as brightly as they did when the set was new. There is no way to replace these gases; the display simply continues to grow dimmer with use.
Redigeret af spawn - 27-Oktober-2006 kl. 15:23 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
KEAN ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Plasma 30000 timer fordelt over 8 timers daglig brug er asltså mere end 10 år inden den lyser halvt så kraftigt. og hvem har den til at køre 8 timer om dagen. Jeg ved med mig selv at jeg gerne vil have skiftet når den halve tid er gået (5 år) for at få det sidste nye. Hellere 10 år med et perfekt billede fra plasma. end 10-20 år med et elendigt billede fra lcd |
||
Panasonic TH-42PV600E, Panasonic DMR EH65,
Selector Sagem 60 |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
ja jeg er fuldstændig enig i at det er en ligegyldig diskussion - alle herinde har alligevel skiftet fladskærme indefor de næste 4-5 år.
|
||
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
|
Læs nu mit link, som sjovt nok er fra samme hjemmeside. Du er også velkommen forbi - jeg har en del bærbare og lcd skærme som har tabt en del lysstyrke i forhold til da de var nye. |
||
![]() |
||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
|
"jeg har fået et TV, som er godt NOK til mig... Og så slipper jeg for problemer med indbrænding og lysstyrkereduktion (at lysstyrken mindskes med tiden på plasma)." "Jeg ved i hvert fald, at jeg ikke får problemet med mit LCD" Tak for kaffe.....noget af et par påstande må man sige. Hvis billedkvaliteten ikke er det afgørende for dig,hvorfor i alverden købte du så et tv til 25k-når du kan få LCD til væsentlig mindre?? Iøvrigt er 60000 timer "godt nok til mig"...jeg er SIKKER på at mit plasma tv er "u-moderne" længe før det er slidt!!(det samme gælder dit lcd)Mon ikke iøvrigt at du bliver "ked" af din ringere billedkvalitet,længe inden mit plasma tv "fader ud"?? lrev |
||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
øh - hvis du skifter efter 5 år, hvordan får du så 10 år med perfekt billede fra plasma ? Og iøvrigt har du stadig ikke samme perfekte billedkvalitet, efter 3 år eller 2 år, for selvom den ikke har noget sin half-time og halv lysintensitet, så har den måske mistet 15 eller 20% - det er jo en langsom glidende process, ikke en pludselig begivenhed at den går fra 100% til 50% på et bestemt tidspunkt. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
slet: årsag - misforstået indlæg Redigeret af spawn - 27-Oktober-2006 kl. 15:32 |
||
|
||
![]() |
||
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
|
...Her er så mit argument, at billedet ikke er "perfekt" blot fordi lysstyrken ikke er halveret. Jeg vil helst ikke have et TV med blot 75% lysstyrke... Hvornår det indtræder ved jeg så ikke (det er jo ikke sikkert at lysstyrkefaldet er lineært - det er det næppe) Og så har jeg i øvrigt ikke et elendigt billede på mit LCD. Det er muligt, at du har et bedre billede på dit plasma, men det gør ikke mit billede dårligt ...Ole (edit: Hov! Spawn, du var hurtigere med samme argument Redigeret af Ole - 27-Oktober-2006 kl. 15:34 |
||
Moderator, recordere.dk
|
||
![]() |
||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
|
"Og iøvrigt har du stadig ikke samme perfekte billedkvalitet, efter 3 år eller 2 år, for selvom den ikke har noget sin half-time og halv lysintensitet, så har den måske mistet 15 eller 20% - det er jo en langsom glidende process, ikke en pludselig begivenhed at den går fra 100% til 50% på et bestemt tidspunkt." Man skulle tro at du ALDRIG har ejet et CRT tv...det "brænder" nemlig væsentlig hurtigere ud en et plasma-........så hvad i alverden gjorde du før?? Jeg har ALDRIG kunnet se en forringelse på de CRT tv jeg har ejet(Philips,B&O,Loewe)-og kommer ej heller til det på mit PLASMA. Så drop det....det er for langt ude |
||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||
![]() |
||
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
|
Er der noget galt med påstandene?
Har jeg sagt, at billedkvaliteten er mig ligegyldig? Jeg tror næppe, at jeg kunne leve med et billigt LCD. Men jeg kan godt leve med Philips'en. Og jeg har råd til at give 25k, derfor mit valg... ...Ole |
||
Moderator, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
"Har jeg sagt, at billedkvaliteten er mig ligegyldig"
NEJ......men har jeg påstået det????? Nej-men i og med at du mener at der er plasmaèr med bedre billedkvalitet,må det jo betyde at det ikke er "afgørende" for dig med den absolut bedste billedkvalitet.....eller hur?? Var selv SÅ tæt på at købe storebroderen til dit tv(9831),mest p.g.a frygt for indbrænding på plasma tv-men valgte den fra, da den (og 9731)alligevel var for ringe til mine krav til billedkvalitet. lrev Redigeret af lrev - 27-Oktober-2006 kl. 15:48 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Præcis Ole Pointen er ikke om Plasma eller LCD leverer bedst billede - plasma ved vi jo alle har bedre kontrast og farvepræcision - der er ingen diskussion om dette overhovedet. Pointen er at det ikke er ensbetydende med at alle LCD er totalt ubrugelige og uacceptable TV for alle som nogle fanatikere her gerne vil give indtryk af. Heller ikke at den ene teknologi udelukker den anden. Det er jo en latterlig diskussion - accepter dog at nogen foretrækker det ene fremfor det andet og lad dem om det. Men som man kan se i denne tråd - da der ikke var nogen LCD tosser man kunne grine af og latterliggøre for deres valg, så bides hestene bare internt på plasma fronten - pio mod pana Nu er der så en der har købt LCD der vover at udtrykke tilfredshed med sit LCD - så kan man igen grine lidt af de dumme LCD købere Børnehave ?
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |