recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD - Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD - Plasma

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 15:57

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Børnehave ?

Neeeej da, det er videnskabeligt bevist udover en hver tvivl at billedet brænder fast på plasma efter to timer, og på LCD bliver hvidt nikotin-gult efter ganske få uger. Man skal beholde sit CRT, skal man...

Så, nu må der være en moderator som skrider ind...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

"Har jeg sagt, at billedkvaliteten er mig ligegyldig"

NEJ......men har jeg påstået det?????

Nej-men i og med at du mener at der er plasmaèr med bedre billedkvalitet,må det jo betyde at det ikke er "afgørende" for dig med den absolut bedste billedkvalitet.....eller hur??

Var selv SÅ tæt på at købe storebroderen til dit tv(9831),mest p.g.a frygt for indbrænding på plasma tv-men valgte den fra, da den (og 9731)alligevel var for ringe til mine krav til billedkvalitet.

lrev

OK. Der er vi så forskellige. Jeg er ovenud tilfreds med billedkvaliteten (send bare en blindestok )

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Man skulle tro at du ALDRIG har ejet et CRT tv...det "brænder" nemlig væsentlig hurtigere ud en et plasma-........så hvad i alverden gjorde du før??

Orv, den sammenligning har jeg aldrig hørt før. Er det virkeligt sandt?
Jeg googlede lige hurtigt, og kunne ikke finde nogen sammenligning af CRT vs Plasma mht fadeout.

-Jeg tror altså gerne på det, jeg vil bare gerne være sikker, så er det jo ikke noget jeg skal advare om, når folk i min omgangskreds spørger til LCD vs Plasma.

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 15:59

"det ikke er ensbetydende med at alle LCD er totalt ubrugelige og uacceptable TV for alle som nogle fanatikere her gerne vil give indtryk af. Heller ikke at den ene teknologi udelukker den anden. "

Hvem er disse "fanatikere"......hvor er de?

(slettet - stop personangrebene! -Ole)

Redigeret af Ole - 27-Oktober-2006 kl. 16:03
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 16:02

Hej!

Ole.....det ER sandt-en PLASMA er også bedre end CRT i den henseende(de seneste generationer selfølgelig)

Her et enkelt Citat:

Both Plasma and LCD technology should more than adequately satisfy most consumers. The average CRT TV (the kind most of us have at home) has a half-life of around 25,000 hours. If the average American household watches an average of four to six hours of television a day, even a 30,000 hour lamp would give you over 16 years of use. By then you'll be enjoying your new 'Holodeck.'

Og så meget tv ser vi jo ikke engang herhjemme-ifølge DR ser vi "kun" 18t og 14min. om UGEN!!

lrev

Redigeret af lrev - 27-Oktober-2006 kl. 16:23
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 16:37

Hej!

Lidt mere til de "bekymrede"!:

The Facts

Plasmavision display phosphors remain bright, slowly losing some brightness over a long, long time. After 60,000 hours of TV (27 years of typical family TV use!) 2005 Plasmavision displays will be about half as bright.

The technical term for this phosphor-brightness trend is “Life to Half Brightness” or LTHB. It is different than the term “lifespan” or “half-life.” Say – right now, out loud – “Life to Half Brightness” a few times. It’ll roll off your tongue more easily when you speak with big box store salespeople. Better yet, mention LTHB to a seasoned A/V pro, so they will recall what the excellent LTHB track record of past phosphor based displays - TV's, computer monitors, and 3-gun front- and rear-screen projectors. A Fujitsu Plasmavision display blows other phosphor based technology out of the water when it comes to brightness longevity. LTHB of a typical TV is 10,000 to 20,000 hours; a calibrated TV studio’s control room monitor may have an LTHB of 60,000 to 70,000 hours or more. And for a Fujitsu Plasmavision display? That same 60,000 hours.

Graphing LTHB shows that the phosphors never actually dim completely.  Instead, they gently slow their dimming so it’s not noticeable.

Lifespan of LCD Displays

LCD flat monitors are backlit with fluorescent lamps which contain phosphor – also with a predictable LTHB. Yet LCD backlights are always at full brightness, no matter what’s on screen.  If you reduce LCD’s brightness, the lamps still remain bright.  (The LCD pixels darken or lighten in response to screen images.) There’s no guarantee that all the backlights will age identically – so some will darken more rapidly than others and leave the image looking like light and dark stripes.  These lights are replaceable – in theory.  In practice, it’s anyone’s guess whether or not replacement lamps will be around in 7 to 10 years!

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 16:38
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Børnehave ?

Neeeej da, det er videnskabeligt bevist udover en hver tvivl at billedet brænder fast på plasma efter to timer, og på LCD bliver hvidt nikotin-gult efter ganske få uger. Man skal beholde sit CRT, skal man...

point taken

Men som jeg også skrev tidligere - så er jeg enig i at det er helt ligegyldigt for alle her har skiftet længe inden det bliver et problem uanset om det er plasma eller LCD

Redigeret af spawn - 27-Oktober-2006 kl. 17:25
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

(slettet -Ole)

Min personlige erfaring med en 507xd er kun positiv:Ingen "bølger",ingen burn-inn,Væsentligt mindre reklekser i skærmen kontra Pana.,Super betjening(hurtig)-dejligt tekst-tv,og en FORRYGENDE BILLEDKVALITET.Har ikke fortrudt et sekund at jeg svingede tilbage fra LCD til Plasma i sidste øjeblik inden køb.

Og konen er også vild med det

lrev

Var lige forbi Fona for at checke et par Pio. Både  4270 og  507  havde tydelige vandrette bølger set ved 3 meter. Nu har jeg set på tre, og de har alle det samme problem.

Fona anbefaler iøvrigt kun at bruge vand eller LCD-rens, og en blød klud for ikke at ridse overfladen. Det ene kunne man se de havde forsøgt at tørre af med en klud, men det var bare blevet værre at se på, med "trafikfilm".

Væsentligt mindre reklekser i skærmen kontra Pana
Jeg kan altså ikke se forskel, begge har reflektioner. Bare fordi man bruger plastic istedet for glas medfører det ikke mindre reflektioner, kun selve overfladebehandlingen afgør det, men jo mere man overfladebehandler desto mindre skarpt står billedet. Jeg ved godt hvad jeg foretrækker- lidt mere reflektion og skarpere billede.

Redigeret af nextgeneration - 27-Oktober-2006 kl. 18:06
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 18:53

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Man kan få ethvert TV til at stå dårligt - men ikke ethvert TV til at stå godt 

NEMLIG! (er du sikker på du har set et Pioneer der står godt? )

Jeg har ikke rigtigt haft tid til at svare yderligere i tråden, og får det heller ikke før midt i næste uge. Men det korte af det lange er, at uanset om man lige er til Panasonic eller Pioneer, så bør man være rimeligt afklaret med at netop de to står for de bedste billeder på markedet. At fremføre at det ene er markant ringere end det andet, sågar direkte dårligt - eller at det ene IKKE skulle være mellem de bedste tv på markedet, men at det andet er - det synes jeg ganske enkelt ikke er seriøst. Der kan både argumenteres for at Pioneer er bedst, og at Panasonic er bedst. Men der kan ikke - troværdigt - argumenteres for at én af de to er det bedste på markedet, uden samtidig at konkludere at den anden er nummer to.

Redigeret af Otto, TC - 27-Oktober-2006 kl. 18:54
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 21:36

Fosfor elementerne i Plasma teknologien derimod fader med tiden så efter noget der ligner måske 30.000 timers brug vil den kun lyse halvt så kraftigt som da den var ny - man taler om dette punkt som "half-life" tidspunktet. Men i hele perioden fra ny til død vil den konstant blive svagere og svagere, og fosforelementer eller gasser i et plasma kan ikke udskiftes. 

Nej, det er lige netop 60.000 timer der er half-life tidspunktet. (som man også kan se på 'myth buster' billedet)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 23:45

60.000 timer er half-life tidspunkt der reklameres med af plasma fabrikanterne....

Fabrikanter af LCD tv opgiver også gerne 3000:1 i kontrastforhold....

Udenfor marketingsbrochurerne skal man nok i begge tilfælde forvente en smule mindre. Eller er der nogen her der i praksis har testet om deres 2005 producerede plasmapanel holder 60.000 timer før det når sin half time ? det er 6,85 år hvis panelet er tændt konstant 24 timer i døgnet, så det kan vi nok tidligst svare på i 2012. 

Jo - jeg så godt "myth buster" billedet - jeg troede egentlig at det blot var et gif billede, et gif billede der udtrykte en påstand eller en holdning hos den ekspert der i sin tid lavede det og lagde det på nettet ? Skulle jeg lægge mere i det end det ?

Det er muligt et moderne plasma panels half time er 60.000 timer, det er også muligt det ikke er i praksis, jeg har ikke testet det, det har du heller ikke. Både du og jeg gengiver udelukkende informationer, påstande og holdninger vi finder på nettet, ingen af os har reelt nogen mulighed for at bekræfte hvilke der er fakta.

så skal vi nu ikke lade den diskusion ligge - som allerede udtrykt er det jo ligegyldigt da man må formode at flertallet har skiftet deres TV længe før det bliver et reelt problem uanset om half time er 30 eller 60 tusinde timer.

Redigeret af spawn - 28-Oktober-2006 kl. 00:02
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu