recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD TV og analogt Kabel TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD TV og analogt Kabel TV

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 10:23

Hej!

Hvis du stadig hellere vil have et LCD end et Plasma med permanent Eurosport i hjørnet  kunne Philips 32pf9731 være et godt valg.

Jeg har selv et 37pf9731 og jeg har aldrig set et bedre billede og sortniveau fra et analog signal på et LCD til dato.

Mht. til kabel tv og DVB-T er det muligt at splejse disse to signaler sammen, så du kan få gavn af din DVB-T Tuner også.

Se evt. her : http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=827&z=3& ;template=design.aspx

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Jeg har selv et 37pf9731 og jeg har aldrig set et bedre billede og sortniveau fra et analog signal på et LCD til dato.

Så synes jeg du skulle prøve at sammenligne med PV60.  Det er klart den dybeste sort jeg nogensinde har set...

Til top
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2004
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af jenscc jenscc skrev:

Hej Alle,

Tak for svarene. Jeg havde jo helst håbet at I bare havde skrevet, Jens køb Philips 9731, det spiller max med analogt signal , men det gjorde i så ikke

Kender ikke tvet- men tag ud og kig på det.  Måske passer det netop til dine behov og krav - og så kan det jo være ligemeget med hvad vi andre siger. 

Jeg har også tænkt på plasma, men hvordan komme 1024x768 til at håndtere HD TV? Bliver det ikke noget rod eller har de gennemtænkt den?

Sikkert ikke, men umiddelbart skulle det ikke betyde alverden. Derudover tvivler jeg lidt på at ret mange af os har samme fjernsyn som nu, når HDTV endelig bliver allemands-eje( og hvem ved om de overhovedet bliver enige om, hvilken opløsningen der skal bruges i fremtiden)

Er der stadigvæk problemer med pixels der "brænder sig fast", eller er det en gammel skrøne?

Jeg håber da det er en skrøne, men jeg har umiddelbart ikke kunne finde ret mange tråde ang burn inn på de "nye" plama-modeller

Det virker på mig som om der udvikles mest på LCD TV området i forhold til Plasma TV området, er det ikke fordi det er en bedre teknologi? (Det var så forhåbentlig ikke startskuddet til en religionskrig)

Som jeg har forstået det, så videreudvikler de firmaer der er gode til plasma videre på deres modeller og påstår at det er det eneste der dur, mens LCD-fabrikanterne gør det modsatte. Dvs det reelt er et spørgsmål om smag, og så er du jo igen nødt til at tage ud og kigge.

Med hensyn til selectoren så kan det godt være at det bliver et nødvendigt onde. Køber man den, eller skal man betale et eller andet årligt til TDC? (Den tanke hader jeg også - som om man ikke betaler nok for kabel tv)

Har selv lige været i TDC for at høre nærmere. Man kan både købe og leje en boks, men lejen er hurtigt tjent hjem ved at købe( især nu m. deres tilbud). Man betaler en kortafgift hvert år på 200kr og får derved adgang til DR1+2, TV2 og Tegsprog i digital format. Man kan købe ekstra kanaler, hvilket gør selektoren billigere.

På forhånd tak,

Jens

Til top
jenscc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:10

Hej,

Mange tak for svarene. Med hensyn til pv60 - så må jeg tage ud og se på det. Det sølvfarvede design.

Med hensyn til 9731 så er det klart den jeg er mest hooked på - dog i 32" modellen. Lars - med den splejse løsning som du linker til så vil jeg vha a tuneren i 9731 kunne se alle analoge kanaler på kabel tv som analoge, samt dr1,dr2,tv2 som digitale via den indbyggede dvb-t tuner - korrekt?

På forhånd tak,

Jens

Til top
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2004
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:13
Fjernbetjeningen til PV60, er nu heller ikke noget at råbe hurra for, men som sagt er billedet iorden
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Så synes jeg du skulle prøve at sammenligne med PV60.  Det er klart den dybeste sort jeg nogensinde har set...

Jeg skrev vist også på et LCD tv ikke!

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af jenscc jenscc skrev:

Hej,

Mange tak for svarene. Med hensyn til pv60 - så må jeg tage ud og se på det. Det sølvfarvede design.

Med hensyn til 9731 så er det klart den jeg er mest hooked på - dog i 32" modellen. Lars - med den splejse løsning som du linker til så vil jeg vha a tuneren i 9731 kunne se alle analoge kanaler på kabel tv som analoge, samt dr1,dr2,tv2 som digitale via den indbyggede dvb-t tuner - korrekt?

På forhånd tak,

Jens

Ja - det er korrekt!

Du skal bare finde ud af hvilken kanal din lokale DVB-T sender med.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 15:58

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kan seriøst ikke se hvorfor JVC skulle gøre dette så meget bedre end Samsung, Sony, Philips og det Taiwan-TV jeg selv havde. Det er stadig den grundlæggende LCD teknologi den er gal med.

Jeg overvejede lige om jeg skulle vove pelsen - men det gør jeg så....

Jeg ved ikke hvorfor JVC skulle kunne gøre det bedre end Samsung, Sony, Philips, Taiwan-TV - men det gør de tilsyneladende!!!!! Måske er JVC bare hammergode til at lave LCD fjernsyn. Og jeg tror ikke det er den grundlæggende LCD teknik det er galdt med - det er snarere et spørgsmål om den rigtige behandling af billedet, hvor JVC måske anvender en teknik, der er bedre til analogt antenne signal på LCD, end den teknik de andre anvender. Jeg ved af personlig erfaring at JVC LT-37M60 leverer en endog overordentlig god billedkvalitet fra antennekablet - uden at jeg bruger selector eller andre krumspring!!!!

Så jeg kan seriøst ikke se, hvorfor LCD fjernsyn ikke skulle være lige så gode som plasma og CRT til at vise analogt antennesignal.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 16:07
Jeg ved godt det er umuligt at overbevise dig om andet, men alligevel er jeg overbevist om at lige præcis JVC nok alligevel ikke har fundet den hellige gral mht. at lave LCD TV. Der ér noget galt med den måde man laver LCD TV i dag, i forhold til at gengive billeder korrekt, og JVC har selvfølgelig ikke fundet en ny, fantastisk måde at lave LCD TV på, der gør lige netop deres TV til noget specielt.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 16:09

Det handler vel også om at når man smidt en masse penge efter et TV, har man en tendens til at forsvare netop den teknologi man har satset på.

Alt andet ville egentlig også være mærkeligt

Men objektivt (jeg har ikke købt noget endnu) har jeg bare set gang på gang at Plasma gør det bedre end LCD.

Redigeret af troelsit - 03-Oktober-2006 kl. 16:10
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 07:48

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ved godt det er umuligt at overbevise dig om andet, men alligevel er jeg overbevist om at lige præcis JVC nok alligevel ikke har fundet den hellige gral mht. at lave LCD TV. Der ér noget galt med den måde man laver LCD TV i dag, i forhold til at gengive billeder korrekt, og JVC har selvfølgelig ikke fundet en ny, fantastisk måde at lave LCD TV på, der gør lige netop deres TV til noget specielt.

Jeg siger jo også at jeg ikke ved hvorfor JVC skulle kunne gøre det bedre end andre LCD mærker - men de gør det tilsyneladende. Fordi billedkvaliteten på min fjernsyn fra analogt kabel-tv (og fra DVD osv.) er så godt så det næppe kan blive ret meget bedre. Det står lige så pænt som på mit CRT og bedre end hvad jeg ellers har set af fladskærmsfjernsyn i forretningerne uanset om de var LCD eller plasma (hvilket jeg ikke lagde så meget mærke til). Og jeg forsvarer det ikke specielt fordi det er JVC eller fordi det er mit fjernsyn. Jeg forsvarer det fordi jeg kan se billedkvaliteten er supergod!!

Redigeret af Thorvald - 04-Oktober-2006 kl. 07:50
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 13:08

JVC  bruger jo også de nyeste paneler fra Samsung,det kunne være lidt af forklaringen måske.

/Kong

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu