|
Ældre fujitsu siemens |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Threepwood ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er en ældre maskine, formoder jeg at det er Windows XP?
I så fald kan du sætte disken som sekundær i den stationære maskine, lade installationsprogrammet installere de nødvendige filer på disken, sætte den i den bærbare, og så færdiggøre installationen dér. Søg på nettet efter info om "winnt32"-programmet.
Redigeret af Threepwood - 13-April-2012 kl. 18:28 |
|
![]() |
|
Threepwood ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
.
Redigeret af Threepwood - 13-April-2012 kl. 18:28 |
|
![]() |
|
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
hey, undskyld min sene respons, men skulle lige holde fødselsdagsfest for min nu voksne datter, og de holder længe ud de unge mennesker :-)
Men har fundet ud af at det er en Fujitsu Siemens Amilo A1655G fra 2006 med XP, altså en ældre dame... hvis det skulle være muligt at boote fra usb, så skal der vel være en mulighed for at vælge det som boot i bios'en, ikke sandt?og i bios'en er der kun mulighed for at vælge hdd, cd-drev, og LAN boot... |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Threepwood, du skriver jeg skal kigge efter winnt32, er det et program jeg skal bruge for at kunne installere xp'en på min laptop hdd når den er sat i min stationære? -forstår ikke helt hvad det er winnt32 gør?...
![]() ![]() |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det er ikke så slemt, dem jeg har er LT7300..... Klaus |
|
![]() |
|
Ok Klaus, men så kan jeg nok heller ikke bruge et cd drev fra en af dine..... -kender du noget til det der winnt32 program?
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Winnt32 er installationsprogrammet til Windows når man starter det fra en eksisterende installation i stedet for at boote fra CD. Som parameter til programmet kan man så angive, hvilket drev Windows skal installeres på, f.eks. på en ekstern disk. Ved at angive en "syspart"-parameter kan man smide alle installationsfilerne over på den eksterne disk, og så lade installationen køre færdig, når den eksterne disk starter op første gang i den bærbare.
Fra MS: http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/winnt32.mspx?mfr=true
/syspart:DriveLetter : On an x86-based computer, specifies that you can copy Setup startup files to a hard disk, mark the disk as active, and then install the disk into another computer. When you start that computer, it automatically starts with the next phase of Setup.
Kommandoen til at starte en sådan installation kunne så være noget i stil med:
d:\i386\winnt32.exe /s:d:\i386 /tempdrive:e: /syspart:e:
...dette med d: som CD-drev. og e: som den eksterne disk.
Man bør gøre dette fra en test-pc, hvor det ikke gør noget, hvis kommandoen fejler, og installationen i stedet for den eksterne disk, kopierer filerne ind på selve pc'en og dermed ødelægger dens egen Windows-installation.
![]() Jeg tror dog det nemmeste vil være, hvis du kunne låne et CD-drev til USB. Nogle pc'ere vil opfatte dette som et ganske almindeligt CD-drev - også til at boote på, og dermed installere som normalt.
|
|
![]() |
|
Threepwood, mange tak for din forklaring, har godt set den side du linker til men forstod det bare ikke helt, men må sige det nok er lidt ud over mine evner, øv øv. Kunne godt være jeg skulle prøve at jagte et USB cd drev.. Takker endnu engang for dit engagement ! :-)
Jan |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Det er muligt for omkring 200,- at købe et eksternt DVD-Rom drev. For omkring 250,- kan man få en ekstern DVD-brænder. Se EDB-priser.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Hej Thorwald, ja det er da ikke meget, indrømmet :-)
Vil prøve om jeg kan låne et i første omgang, for at se om den kan boote på sådan en fætter. Prøvede i aftes at sætte laptop hdd i min stationære for at installere xp, men da den kom til hvor jeg skulle vælge hvilken hdd xp skulle installeres på, så gik den ikke længere, der var nemlig ingen hdd at vælge.... Næste forsøg går på at låne et eksternt cd ROM drev. Har godt nok lige fundet et brugt drev magen til det der sidder i laptoppen, på eBay til ca 150,-,..... |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Jeg kan ikke se, hvordan computeren skulle kunne finde ud af a boote på et eksternt DVDdrev sluttet til USB, når den ikke kan boote fra en USB stück.
Klaus Redigeret af KlausDM - 17-April-2012 kl. 08:01 |
|
![]() |
|
Jeg kan godt følge dig Klaus, men hvis Threepwood har erfaring for at det nogle gange godt kan lade sig gøre, så synes jeg det skal prøves, hvis jeg kan låne et, vil ikke investere i et i første omgang... ;-)
Jan |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |