|
Ældre fujitsu siemens |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske skal du lige prøve at smide en usb stick i den, gå ind i bios og se om du nu kan boote fra usb. Har selv flere gange oplevet at den først giver mulighed for at boote fra usb i bios når der er et usb stick til stede.
|
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Hey Giffel, jeg har lige prøvet at sætte et USB stick i og sat eksternt cd drev til via USB , og når jeg går ind i bios, så står der at den er bootable via USB storage, og den har jeg så valgt/gemt. Men når jeg så genstarter lapt. så bliver den bare ved at komme med skærmen hvor der står : Windows startede ikke korrekt, dette kam skyldes bla bla.....
Og så har jeg der mulighed for at starte i Fejlsikret tilstand Fejlsikret tilstand med netværk Fejlsikret tilstand med kommandopromt Sidst kendte fungerende konfiguration Start Windows normalt Har prøvet at vælge dem alle, men samme resultat Under opstarten kan jeg lige kort se, at den skriver Bios shadowed og video bios shadowed, hvad betyder det?? Hvorfor booter den ikke op på USB når jeg har sat den til det i bios? Skulle jeg har formatteret lapt. hdd inden jeg satte den til at boote på USB? Jan ;-) |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Bios shadowing er noget man brugte i "gamle" dage for at få maskinen til at starte hurtigere, det kan du roligt slå fra i bios'en hvis du har mulighed for det.
Er det en original Win XP cd-rom? Når du vælger at boote fra usb drev siger den så ikke "tryk på en tast for at starte fra cd-rom..." eller noget lignende? |
|
|
![]() |
|
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Ja det er en original xp, eller rettere, en original recovery disk med alle driver fra fujitsu Siemens . Nej jeg får ikke mulighed for at trykke en tast for at starte fra USB..... Tror du jeg skal hive hdd ud og formattere den i min stationære, og så prøve igen......?
Eller hvis jeg vælger opstart med kommando prompt, skal jeg så trykke en bestemt tast for at boote på USB ? Mange sp.mål, jeg ved det godt☺ og takker for din hjælp ! |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Tror ikke det hjælper at formatere hdd, men når den nu ikke virker alligevel kan det jo ikke skade at prøve
![]() Kan desværre ikke huske om du kan komme over på cd-rom drevet via kommando prompt, det er for længe siden jeg har arbejdet med XP ![]() Hvis du bor i nærheden af Haderslev skal jeg gerne kigge på den ![]() |
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Du kan ikke bare overføre windows filer på en usb pen og regne med at det virker.
Usb pen skal laves bootable og derefter overføres filerne. Denne guide har jeg brugt til xp og win 7 og virker fint |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Vad med at kopie din Windows cd over på hhd og prøver at lave en installation der fra. Det har jeg selv gjort den gang min cd ROM ikke ville køre være gang.
|
|
![]() |
|
Giffel, oki, tak for tilbuddet, men jeg bor aller nordligst, så der er et stykke vej🚲🚲😜
Theilo, tak for link/forslag, jeg vil prøve det en af de nærmeste dage, og vender tilbage, forhåbentlig med en positiv melding😊 Michael79, mener du jeg skal smide Windows disken over på en USB hdd?, det vil jeg da også prøve så, tak for tippet😊 Jan |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Ikke USB hhd men den du skal have Windows på
|
|
![]() |
|
Altså, først formattere hdd, og så lægge en kopi af xp cd'en på hdd, og så boote fra hdd, er det sådan du mener?
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Ja det skulle du kunne
|
|
![]() |
|
Theilo, det link du henviser til, det foregår ikke i XP, der står at man i søgefeltet skal skrive......... men i min xp version der er søgefeltet jo bare et sted hvor man søger efter filer..., er det i ¨kør¨feltet jeg skal indtaste de commandoer som beskrives i linket?
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |