recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LE40M61B/71B ombytnings sag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLE40M61B/71B ombytnings sag

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Emne: LE40M61B/71B ombytnings sag
    Sendt: 26-August-2006 kl. 17:29

Hej som jeg har omtalt et par gange har jeg været ekstrem uheldig hvad angår Samsung´s LCD jeg har været ejer af 3stk LE40M61B og 2stk LE40M71B og ved alle har der været Pixel Fejl. Det hele startede med at jeg overvejede at købe igennem paralel import, men frygtede at have begrænset garanti.  Jeg valgte derfor at købe hos Samsung Concept Store, som egentlig også har været ok, flinke folk og har man spørgsmål osv. efter købet er de meget venlige til at hjælpe, så jeg har også anbefalet dette købs sted på det kraftigste til folk, indtil nu. Jeg har klaget adskillige gange til dem, for mest af alt vil de ikke levere en ombytning til mig, dvs. jeg har selv afhentet og leveret 4 ud af 5 gange og jeg har ca. 40km samt at skulle parkere inde hos Illum er også en omkostning. Man får at vide at hvis det skulle være sådan at de skulle levere, så var de nød til at tage det ind til reperation og levere der efter, men infølge hvad jeg kan se, så er det ikke hvad købe loven siger hvad angår TV dvs. LCD. Hele dette mareridt har stået på i de 6måneder jeg har haft til at starte med mit LE40M61B som de så senere har været *flinke* at ombytte til et LE40M71B, men det har lige som ikke hjulpet på problemet, da jeg stadig har pixel fejl, gad vide hvor mange folk der egentlig har pixel fejl uden at vide det? der må være rigtig mange. Sagen er på nuværende tidspunkt at mit 5 stk LE40M71B havde en pixel fejl og jeg havde ikke engang nået at køre Plug And Play opstarten, jeg ringede der efter til Samsung Concept Store og klagede igen igen igen igen, og de fik det ind og konstaterede at det var rigtig nok der var virkelig en pixel fejl endnu engan. Så skulle jeg i går tale med en Samsung Nordic Service Chef jeg ventede en hel dag på at til sidst at ringe til butikken og tale med chefen som sagde at han nok heller ikke kunne gøre noget for mig, og jeg sagde jamen, hvorfor skal jeg så tale med ham? Jeg syntes det er utroligt uprofessionelt at man ikke tager en kunde mere seriøst. Jeg har nu krævet per mail at jeg skal have leveret 1stk LE40M71B som virker og at de tager det andet retur, kan de ikke det kræver jeg mine penge tilbage, jeg har derefter også rettet min klage til KONTANT og vil køre sagen igennem forbruger rådet. Jeg er skuffet over kvaliteten på Samsung LCD 5 ud 5 kan ikke kun være en tilfældighed, men jeg er også skuffet over at de regner med at man kan blive ved med at være tåldmodig, jeg har virkelig ønsket mig dette TV men nu orker jeg ikke mere. Til sidst kan man ikke rigtig se det *Flinke* i noget af det de gør, da de i sidste ende kun får en kunde som bliver mere og mere utilfreds, jeg har brugt så langt tid på dette.

Men vi må se hvor seriøst de tager det hvis dette bliver en sag for Kontant, hvilke jeg meget vel kunne tro at det kunne blive da denne historie er ret usædvanlig, og at vi alle ved at Fladskærme har været en del oppe i medierne i det seneste års tid. Men selvfølgelig ærgeligt at det evt. skal komme så vidt, at man ikke opfylder mit ønske og kommer videre, da alt dette bestemt godt kan skade Samsung Concept Store´s omdømme og det var i sidste ende ikke mit ønske, men en nødvendighed.

Det var lige lidt om min sag som nok langt fra er færdig, så til jer derude dette kunne lige så godt være jer, og hvor lagt vil man gå for at få et godt produkt som også virker?

for mit vedkommende er det slut med Samsung jo mindre de kan opfylde mit ønske.

Jeg vil meget godt have noget feedback fra jer gutter og høre hvad i siger til alt dette.

Redigeret af nordic - 26-August-2006 kl. 17:42
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 17:38
Generelt set er det sikre at satse på Japanske mærker fremfor Koreanske. Japanske produkter er stadig "østens tyskland" hvad angår produktkvalitet.
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 17:49

Ville forlange pengene tilbage, og købe et andet mærke.

Har selv et lille Samsung TV, med en del pixel fejl.

Total bøvlet at få det byttet, så jeg orkede det ikke.
Det var før de begyndte på deres pixel garanti.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 17:50

Hej nordic, det var dog en utrolig elendig service, og vel egentlig ikke engang på kant med købeloven - men på den anden side af den! Jeg forstår slet ikke hvad de får ud af at behandle en relativ stor kunde så dårligt.  

Jeg mener at Samsung har pixel garanti = ombytning af produktet - uden vrøvl!

Trøst dig, hvis kontant tager fat i sagen er jeg ret sikker på, at Samsung bukker sig overordentligt dybt i støvet, og får hurtigt ordnet sagen.

Personligt er jeg ked af, at Samsung takler sagen så elendigt, for jeg har længe haft Samsung produkter uden problemer.

Jeg går ud fra, at du vender tilbage. når der er nyt i sagen. Pøj pøj........

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af nordic nordic skrev:

Man får at vide at hvis det skulle være sådan at de skulle levere, så var de nød til at tage det ind til reperation og levere der efter, men infølge hvad jeg kan se, så er det ikke hvad købe loven siger hvad angår TV dvs. LCD.

Jeg er ikke 100% sikker, da jeg mest interesserer mig for lovgivningen omkring fjernsalg, men jeg mener at kravet om at få TV afhentet netop kun gælder fjernsalg - dvs. har du selv afhentet tv'et i butikken (eller fået det leveret fra en butik der tager udgangspunkt i afhentningssalg), så er jeg ikke sikker på at du har krav på at få det afhentet.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Man får at vide at hvis det skulle være sådan at de skulle levere, så var de nød til at tage det ind til reperation og levere der efter, men infølge hvad jeg kan se, så er det ikke hvad købe loven siger hvad angår TV dvs. LCD.

Jeg er ikke 100% sikker, da jeg mest interesserer mig for lovgivningen omkring fjernsalg, men jeg mener at kravet om at få TV afhentet netop kun gælder fjernsalg - dvs. har du selv afhentet tv'et i butikken (eller fået det leveret fra en butik der tager udgangspunkt i afhentningssalg), så er jeg ikke sikker på at du har krav på at få det afhentet.

Så vidt jeg ved er der ikke forskel på salg i butik og fjernsalg, når vi taler om dækning af transportudgifter ved reklamationer, i hvert fald ikke for store genstande som et TV over en vis størrelse. Købeloven siger at reparationer skal ske uden udgift for kunden (det er den centrale regel). Sælger skal sørge for afhentning af store genstande som et TV, også ved butikssalg

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

(store genstande er ting som man, groft sagt, ikke kan tage med under armen i bussen; jeg har tidligere set en grænse på www.forbrug.dk ved 21" CRT, men muligvis er den lidt højere for en fladskærm).

Forbehold: IANAL, men jeg undersøgte sagen for et par år siden, da en provisionslønnet forsikringssælger i Fona forsøgte at bilde mig ind, at man skulle købe deres "fantastiske" forsikring for ikke selv at skulle betale transportudgifterne i den 2-årige reklamationsperiode...

EDIT: pixelfejl er ikke nødvendigvis en mangel i Købelovens forstand. Der er ikke noget i vejen for at sælger eller producent kan give en garanti mod pixelfejl, men gøre den betinget af at køber betaler transportudgifterne. Køber er stadig stillet bedre end efter Købeloven. Så i virkeligheden er det nok beskrivelsen af garantien, som man skal kigge på her, snarere end Købeloven (en sælger, som giver en garanti, skal generelt beskrive omfanget af denne garanti, og ordet "garanti" må kun bruges, hvis man stiller køber bedre end efter Købeloven).

Redigeret af JesperLund - 26-August-2006 kl. 18:56
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 00:16

...gad vide hvor mange folk der egentlig har pixel fejl uden at vide det? der må være rigtig mange.

Hvis de ikke kan ses, når man sidder i sofaen, er der vel ikke grund til at få skærmen byttet?

Det var lige lidt om min sag som nok langt fra er færdig, så til jer derude dette kunne lige så godt være jer, og hvor lagt vil man gå for at få et godt produkt som også virker?

for mit vedkommende er det slut med Samsung jo mindre de kan opfylde mit ønske.

Din/dine Samsung skærme har da netop virket. At du ikke kan leve med pixelfejl er ærgerligt, især for Samsung og sælgeren. Tror du ikke snart, de er trætte af din lidt overdrevne perfektionisme?

Redigeret af SJ - 27-August-2006 kl. 00:20
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 00:27
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår butikken  Og du må ikke tage dette personligt nordic - ej heller sætter jeg spørgsmålstegn om de pixelfejl du har oplevet.

Men ......... stod jeg bag disken eller havde noget at skulle have sagt i butikken, havde du fået pengene tilbage for længe siden. Af den simple årsag at du må være en dødbesværlig og irriterende kunde. Jeg mener - du sender alt retur med pixelfejl. Som sagt - der er intet personligt i dette, jeg kender dig ikke - jeg ser på sagen med sælgerens øjne. Og med de øjne ville jeg give dig pengene tilbage og anbefale dig at finde et andet sted at handle.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Trøst dig, hvis kontant tager fat i sagen er jeg ret sikker på, at Samsung bukker sig overordentligt dybt i støvet, og får hurtigt ordnet sagen.

Personligt er jeg ked af, at Samsung takler sagen så elendigt, for jeg har længe haft Samsung produkter uden problemer.

Jeg går ud fra, at du vender tilbage. når der er nyt i sagen. Pøj pøj........

"elendig" ........... de er i gang med den 5. ombytning uden at gøre det mindste vrøvl og det kalder du elendigt.  Jeg kalder det maksimal udnyttelse af pixelgarantien.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 00:37

Jeg vil meget godt have noget feedback fra jer gutter og høre hvad i siger til alt dette.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det hele.

Men jeg fik en fidus fra en lidt ældre medarbejder i Fona på Amagerbrogade, der har været ansat i årevis og ved en masse. Jeg kender ikke lige hans navn, men har tit talt med ham og også handlet med ham. Han virker bestemt reel og troværdig.

Massér skærmen udfor fejlene!

Og vær ikke bange for at trykke lidt hårdere end man lige tror, man må, for krystallerne vrides, det ses med billede på og det ser lidt spøjst ud, men de og panelet som sådan skal nok holde så længe der ikke bruges vold.

Han har ifølge eget udsagn kunne fjerne pixelfejl på en masse af skærmene i forretningen og også set, at de ikke er kommet igen.

Det er nok en god ide at gøre det med noget blødt og rent omkring fingertippen. Og så vidt jeg forstod på ham, skal man også bruge lidt tålmodighed.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 02:10

Redigeret af SJ - 28-August-2006 kl. 16:16
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 04:10

SJ:

Jeg ville bytte skærmen.

Sorte pixels er egentligt ok, dem vil du aldrig bemærke.

Men de lysende, især hvis de er røde er ret irriterende.
En film med mørke scener, hvor man kan se røde prikker, er irriterende.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu