recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LE40M61B/71B ombytnings sag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLE40M61B/71B ombytnings sag

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 09:39

Ehm ved ikke om det er mig eller? alle jeg har talt med af venner osv. har eller ville aldrig stille sig tilfreds med at vide at man har en fejl om den er mindre eller mere, det er da lige meget man har betalt 30.000 for et LCD og alt i alt har handlet der inde for 33.496,- så skal det da være i orden, hvis du eller i kalder det perfectionisme, så ved jeg ikke hvilke standarder der leves efter, en ting er sikkert det er ikke mig der har valgt at få det ombyttet gang på gang, jeg har krævet pengene tilbage flere gange, og det er ikke sket. Jeg fik at vide da jeg købte det hos dem at der var totalt pixel garanti derfor valgte jeg at handle hos dem, jeg er ikke intereseret i at være en besværlig kunde, og kan godt følge dem i at det må være irriterende, men man må også se det fra ens egen objektive følelse, det har været alt alt for besværligt. Min opfattelse er da at hvis man køber noget der er Sprit Nyt så skal der da ikke være nogen mindre fejl, ellers kunne man jo lige så godt købe noget der var brugt, mit første LE40M61B havde jeg kun i 2 dage, og jeg har læst mig frem til at hvis pixel fejl frem kommer hurtigt så kommer der ret hurtigt langt flere. Man kan måske ikke se en pixel fejl fra en sofa, men det der irritere en er at man ved den er der, eller flere. Forstå mig ret jeg har ikke ønsket at udnytte en pixel garanti maksimalt, jeg har ønsket at få mine penge tilbage ret længe, iflg. forbruger rådet siger det at jeg kun har behøvet at gå med til 2 rep/udbedringer for at kræve pengene tilbage.

SJ: Det med at min skærm netop har virket, hvad mener du? at fejlen har kommet en dag efter eller to eller? jeg har haft en stor del af alle disse som har haft en såkaldt DOA "død ved ankomst" mit sidste som sagt havde hængt det op osv. tændte det og så med det samme en Rød Pixel fejl inden jeg overhovdet havde kørt en Plug And Play opstart på LCDet.

SJ: jeg ville da helt klart få den byttet men jeg tror også at vi 2 ser helt forskelligt på sådan en sag.

Carser: Tak for tippet jeg har faktisk hørt om det før, men det burde ikke være nødvendigt med en helt ny LCD.

Stampe: Jeg vil nu sige at det langt fra har været helt uden bøvl at få det byttet, og du må forstå jeg ikke fortsat er intereseret i bare at få et nyt, jeg vil have mine penge retur. Det har jo som sagt ikke hjulpet at give mig en ny model LE40M71B der havde jeg lige så hurtigt fejl, og dette var ellers et godt initiativ fra butikken som jeg værdsatte, modellen er godt nok 5000,- billigere end hvad jeg givet fra start, men opfattede det ellers helt klart som at man virkelig prøvede at gøre noget. Forleden da jeg var inde hos dem igen igen igen og returnere mit egent stod der en model magen til altså et LE40M71B så jeg er da ikke helt den eneste der returnere.

Stampe: En ting til ja jeg er måske en besværlig kunde, jeg er utrolig glad for mit LCD og har ikke valgt Samsung for sjov tværtimod har jeg, valgt det fordi at dens specs. så godt ud, design og et super godt billede osv. hvis et produkt ikke kan bære at have en "såkaldt besværlig kunde" som vil have et LCD uden fejl når man i hvertfald har købt det og haft det en tid, så kan det da ikke være et særlig godt produkt, alle mine bekendte og venner siger det samme som mig, så det er ret interesandt at høre hvad andre mener om dette. Man køber vel heller ikke en bil med en mindre fejl ved købet for fuld pris, i mine øjne er det da absurt, hvor er standarden så lige henne af?

Jeg har fek.s en 19tommer Medion skærm som snart er 2år gammel eller er 2år gammel, og har intet haft af problmer ingen pixel osv. og det er da sådan det skal være, i mine øjne burde Samsung da være et bedre produkt end Medion.

Da man skulle sælge mig dette LCD inde hos Samsung var man meget intereseret i at fortælle mig om fordele og ulemper ved at handle hos dem eller paralelimport dvs. man fortalte som god stor reklame om Total Pixel Garanti.

hvis for mit vedkommende disse fejl havde kommet efter 2år kunne jeg leve med dem, men ikke efter så kort tid, hvad fortæller dette om et produkt?

Redigeret af nordic - 27-August-2006 kl. 10:02
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af nordic nordic skrev:

Stampe: Jeg vil nu sige at det langt fra har været helt uden bøvl at få det byttet, og du må forstå jeg ikke fortsat er intereseret i bare at få et nyt, jeg vil have mine penge retur.

Hvorfor bliver du så ved med at få det byttet? Efter 3 ombytninger har du ret/krav på at få pengene retur.

Stampe: En ting til ja jeg er måske en besværlig kunde, jeg er utrolig glad for mit LCD og har ikke valgt Samsung for sjov tværtimod har jeg, valgt det fordi at dens specs. så godt ud, design og et super godt billede osv.

Jeg er forvirret - du har nu haft 5 Samsung tv'er, alle med pixelfejl og alligevel roser du tv'et til skyerne  (gode spec's, design, godt billede) og er glad for det Hvis jeg var i dit sted, ville jeg bagtale/fraråde dette tv ved enhver given lejlighed i betragtning af alt det besvær du har haft med det og aldrig nogen siden komme i nærheden af et Samsung produkt igen.

Jeg er også forvirret fordi det først er nu du begynder at fortælle du har forsøgt at få pengene igen. Så du er altså glad for Samsung, har fået byttet tv'et 5 gange men du vil også have pengene tilbage.

Redigeret af Stampe - 27-August-2006 kl. 10:07
Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 10:08

Stampe: Jeg bliver ved fordi jeg har fået at vide adskillige gange de ikke vil give mig pengene tilbage, derfor. Om de så skal, så ved vi alle at der bliver en del tov trækkeri mellem mig og forhandler.  Jeg er ellers en del intereseret i dette LCD og ventede spændt på det dengang det skulle komme altså LE40M61 dengang, ville godt være ejer af det, hvis jeg ikke havde pixel fejl så hurtigt efter et køb. Gode specs. osv. var derfor jeg valgte det, ikke fordi jeg anbefaler det, jeg kan anbefale det hvis du er en af de heldige der ikke oplever 1/5 ud af hvad jeg har oplevet, da det ellers er et fedt produkt. Dette fortæller lidt om jeg ikke er den type kunde der ikke virkelig prøver at få dette til lykkedes, uden for meget ballade, da man var nødt til at tro på at man må have været meget uheldig og at uheldet måtte slippe op. Resten i min stue er Samsung alt fungere godt undtagen det omtalte.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 10:34

Carser: Tak for tippet jeg har faktisk hørt om det før, men det burde ikke være nødvendigt med en helt ny LCD.

I princippet nej.

Før de flade kom kunne du købe billedrørs-TV, der naturligvis ikke havde pixelfejl, men var med ret grove fejl i justeringen, så geometrien ikke var i orden, mange selv gode og dyre modeller fik også billedet gjort for stort i takt med øget lys i billedet og den slags synes jeg er værre end f.eks. få døde pixels.

Tilbage til LCD: Skulle alle paneler testes og sorteres fra ved blot en enkelt pixelfejl og aldrig nå ud i butikkerne, ville alle TV blive en del dyrere, for panelerne kan ganske enkelt ikke fremstilles helt uden fejl og alle, der laves, skal jo betales af nogen om de så kommer ud i TV eller må skrottes. Samsungs TV hører heller ikke til i den dyre ende.

Og der kommer jo skærme ud med pixelfejl! Det ved du om nogen "alt" om - og det gør ham i Fona også. Og som JesperLund har nævnt: Pixelfejl er ikke nødvendigvis en mangel i Købelovens forstand.

Hvis tippet faktisk virker er det måske mere produktivt at bruge det end at skrive løs hér.

PS: Jeg har en oplevelse med en større pixelfejl, der kom og gik igen på min laptop, du kan læse om her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9699

Redigeret af Carser - 27-August-2006 kl. 10:35
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 12:37
Med de ny højopløslige 2 millioner pixel LCD TV kan du jo regne lidt på hvordan dit TV ser ud om et par år  
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 13:11

Stampe: Jeg bliver ved fordi jeg har fået at vide adskillige gange de ikke vil give mig pengene tilbage, derfor. Om de så skal, så ved vi alle at der bliver en del tov trækkeri mellem mig og forhandler. 

Hmmmm ........ når de ombytter så anerkender de samtidig at tv'et er fejlbehæftet og da de tilsyneladende ikke kan udbedre fejlen, så har du krav på at få pengene tilbage. Det er helt almindelige praksis og sådan købelovens §§'er om reklamation og ombytning fortolkes. Så bare klø på.
Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 19:30

Her er så det seneste nye svar, fra Samsung Concept store, efter 16dage, hvor jeg bad dem om venligst at svare inden 14dage. Som de sagde så var det ikke for at trække denne sag i langdrag. Kortsagt vil de betalte 22.000,- for et LCD jeg har betalt 30.000,- for og så fik jeg en DVD HDMI med i prisen dvs. en slags 2000,- kr i rabat. dvs. de kunne måske finde på at fratrække dem yderligere til fra de 22.000,-

For mit vedkommende kører jeg nok sagen, vil sq ikke miste nogen penge for et produkt jeg knapt nok har nået at være tilfreds med.

Så her er lige lidt til folk der tænker lidt på deres garantier, lad være med at købe Samsung, da dette også lader til at være den reelle Samsung Nordic Garanti, som ikke er omfattet af købeloven iflg. concept store.

Tak for Deres brev af 28. august 2006.

Som nævnt har du købt din skærm i Samsung Concept Store ApS, herefter kaldet SCS, som er beliggende i ILLUM.

Samsung Electronics Nordic AB, tilbyder 24 måneders pixel-garanti på alle LCD skærme, som er købt hos en godkendt forhandler, herunder SCS. Hvis en kunde registrerer en pixel fejl, hvad enten den er død eller lysende, kan der rettes henvendelse til forhandleren eller Samsung Support, som vil stå for afhentning af skærmen hvis den er større end 26”. Når skærmen er kommet retur, vil der inden for 2-3 arbejdsdage kunne konstateres om skærmen er fejlbehæftet, og en ny vil derefter blive leveret.

Du har ikke ønsket at tage imod dette tilbud, så vi har ekstraordinært fortaget ombytningen i vores butik, hvorfor du har været nødsaget til at bruge nogle ressourcer under ombytningen. Vi har taget imod din skærm og udleveret en ny på stedet, for at yde en ekstra service, men de omtalte omkostninger i forbindelse med ombytningen har været selvvalgte og vi har tilmed afholdt dine parkeringsudgifter

Den omtalte skærmmodel består af 3.147.264 antal pixels, så vi opfatter ikke én pixelfejl som en reklamationsfejl, idet det samtidig skal nævnes at pixelgaranti er en ekstra garanti som Samsung Electronics Nordic AB tilbyder og derfor ikke er underlagt købelovens almindelige betingelser.

Du er altid velkommen til at få ombyttet skærmen til en ny, ved at rette henvendelse til Samsung Support, men vi kan ekstraordinært tilbyde dig at levere skærmen retur og få udbetalt 21.999,- svarende til den vejledende udsalgspris på en LE-40M61B. (Hvis der er givet kontant rabat i forbindelse med købet, vil denne blive fratrukket.)

Redigeret af nordic - 13-September-2006 kl. 19:30
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 10:07

Den omtalte skærmmodel består af 3.147.264 antal pixels, så vi opfatter ikke én pixelfejl som en reklamationsfejl, idet det samtidig skal nævnes at pixelgaranti er en ekstra garanti som Samsung Electronics Nordic AB tilbyder og derfor ikke er underlagt købelovens almindelige betingelser.

Jeg synes det er et herligt argument at skærmen består af 3.147.264 pixels, og du derfor må forvente at nogle af dem ikke virker. Du skal bare være glad for at det ikke er en CPU, som jo består af flere 100 millioner transistorer, du har købt hos dem. Med så mange bestanddele kan du jo som kunde ikke forvente at produktet virker.

Jeg synes du skal sagsøge dem langt ind i helvede. Deres argumentation halter i den grad, og hvis man giver en pixelgaranti så må der også være en konsekvens når man ikke er istand til at opfylde garantien.
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 10:15
At du har haft 5 samsung med pixel fejl er en gåde... Det virker meget mærkeligt. Har ikke set et tv med pixel fejl i over et år.. og har ihvertfald set over 1000 forskellige...
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 10:20

hvad er status på denne sag, nogen der ved dette.

har haft med LCD til pc i en del år, og har stadig ikke oplevet pixelfejl her heller.. utrolig uheldig at netop en person oplever så mange fejl...

Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 00:41

Hejsa Status er at jeg har modtaget en mail fra Samsung Concept Store i går, at de omsider går med til at betale mig alle mine penge tilbage, minus min samlede rabat på 2000,- kontant rabat, og det regner jeg med at gå med til. Så jeg ser vel frem til at skal have Philips 9731 fårhåbeligt uden problemer. Sagen var ellers som omtalt inde og vende hos forbrugerrådet, det er utroligt så meget der skal til, før man får sin ret.

Samsung Electronics Nordic AB har tilbudt at dække differencen, mellem det vi kan tilbyde og det du har købt skæren for, så du kan returnere skærmen og få 29.999,- minus din kontant rabat på 2.000,-

Vi ser frem til at høre fra dig.

Redigeret af nordic - 21-Oktober-2006 kl. 00:45
Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 11:17
Så var jeg inde i går og få klaret ombytningen, der var ingen problemer, for dem har der været nok af, men jeg syntes nu det er ganske ok at chefen og mig stadig har bevaret en god tone påtrods af de store overensstemmelser. Nu skal det lige siges at ud over hvad jeg har været igennem med produktet, ellers syntes godt om personalet, da de har været gode nok til at hjælpe vedr. spørgsmål til produktet osv. Men det har været alt det her tov trækkeri, når det drejede sig om at man ikke længere kunne leve med at have haft problemer og fejl gang på gang. Så nu har jeg købt Philips 37PF9731 i elgiganten og ind til videre er jeg meget tilfreds, bare ærgeligt at mit vægbeslag ikke passede til denne model
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu