recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED fejl på 55" Samsung ES8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED fejl på 55" Samsung ES8005

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LED fejl på 55" Samsung ES8005
    Sendt: 01-Januar-2013 kl. 02:27
Hej alle.

Har fået LED fejl på højre side af mit TV. Der er stadig garanti så jeg er ikke bekymret om at få det fixet. Ville bare høre. Tror i de reparerer det, skifter panel eller hele TV'et?

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hej alle.

Har fået LED fejl på højre side af mit TV. Der er stadig garanti så jeg er ikke bekymret om at få det fixet. Ville bare høre. Tror i de reparerer det, skifter panel eller hele TV'et?

Mon ikke de skifter panelet, de koster ingenting, der er en kæmpe avance på e-isenkram, arbejdsløn understøtter min antagelse
Træls for dig

Godt nytår
E.L.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:11
De skifter panelet. Du vil alligevel ikke ønske at nogen skiller alle de mange lag ad og sætter en diode i manuelt! Hvis du synes clouding er et problem, så bare vent indtil du har set hvordan panelet ser ud efter en manuel samling på et værksted.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

De skifter panelet. Du vil alligevel ikke ønske at nogen skiller alle de mange lag ad og sætter en diode i manuelt! Hvis du synes clouding er et problem, så bare vent indtil du har set hvordan panelet ser ud efter en manuel samling på et værksted.

Næ. Jeg ville helst bare have et nyt TV :-).  Men forstår da godt de skifter panelet.

Fejlen er iøvrigt nu konstant.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:02
Du får ikke et nyt TV. Det er stadig billigere blot at skifte panelet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:47
Tror I de vil skifte panelet?

Indrømmet, det er et års tid siden jeg har skilt et Samsung LED ad, men da var LED belysningen fra siderne (eller top/bund) uafhængig af selve LCD panelet. Bag LCD panelet sidder en light guide, som også er separat fra belysningen og panelet.

Mit bud vil være at de bytter TV'et ud, eller sætter et nyt LED modul i siden af skærmen. Så vidt jeg husker, sidder de kantbelysende LEDs i et modul som kan skiftes i højre side. Jeg er helt enig i at de næppe skifter en enkelt LED ud.

Men lad os endelig høre hvad de har skiftet, når du får det tilbage, Jens.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:48
Nu er det jo sådan at jeg rejser til CES på fredag, så jeg får først gjort noget ved det medio Januar.

Jeg har fejlmeldt det til forhandleren, så ser vi hvad han siger...
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:50
Iøvrigt. Ved i om de omkringliggende LED dioder forsøger at kompentsere?

For jeg syntes faktisk at den række over og under lyser ekstra stærkt nu.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 19:48
E.Larsen:
Mon ikke de skifter panelet, de koster ingenting, der er en kæmpe avance på e-isenkram, arbejdsløn understøtter min antagelse
Træls for dig

Godt nytår[/QUOTE]

Kæmpe avance!?!? Hvor ved du det fra? Det er ihvertfald ikke forhandlerne som har den avance, for det ved jeg noget om...  og eftersom Philips opgav, Pana har røde tal, Pionner opgav osv... så tror jeg det næppe.

Redigeret af Mr. Claude - 01-Januar-2013 kl. 19:50
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 00:37

Nu er det jo sådan at jeg rejser til CES på fredag, så jeg får først gjort noget ved det medio Januar.

Jeg har fejlmeldt det til forhandleren, så ser vi hvad han siger...

Er der ikke Samsung "Prestige" Service på det, så du kan få det fixet derhjemme, eller ombyttet mens du er væk? Det gælder jo for alle deres TV på 40" og derover.

Jeg har aldrig hørt om nogen LED TV som skulle have indbygget kompensation, hvis en eller flere LED dør. Det ville også kræve rigtig meget at skulle monitorere hver af dioderne og justere derefter. Mon ikke bare de ser ud til at lyse kraftigere fordi der nu er en mørkere kontrast ved siden af?

Fredag bliver også min rejsedag i år. Tidligere end normalt, men så er der til gengæld lidt mere ro på. Blooming onions og store bøffer, here we come Clap

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 12:16
@Fredtoft: Jo de kommer on site og fixer det.

Hvad tid skal du flyve fredag
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 14:54

@Fredtoft: Jo de kommer on site og fixer det.

Hvad tid skal du flyve fredag

9:55 over Amsterdam.
Herligt sent, når man er vant til at skulle afsted klokken 7.

Glæder mig så meget til lidt mere varme og forbrugerelektronik. CES 2013 skulle være den største nogensinde.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu