|
LED fejl på 55" Samsung ES8005 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2013 kl. 02:27 |
Hej alle.
Har fået LED fejl på højre side af mit TV. Der er stadig garanti så jeg er ikke bekymret om at få det fixet. Ville bare høre. Tror i de reparerer det, skifter panel eller hele TV'et? ![]() |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke de skifter panelet, de koster ingenting, der er en kæmpe avance på e-isenkram, arbejdsløn understøtter min antagelse Træls for dig Godt nytår |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
De skifter panelet. Du vil alligevel ikke ønske at nogen skiller alle de mange lag ad og sætter en diode i manuelt! Hvis du synes clouding er et problem, så bare vent indtil du har set hvordan panelet ser ud efter en manuel samling på et værksted.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
Næ. Jeg ville helst bare have et nyt TV :-). Men forstår da godt de skifter panelet. Fejlen er iøvrigt nu konstant.
|
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Du får ikke et nyt TV. Det er stadig billigere blot at skifte panelet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
Tror I de vil skifte panelet?
Indrømmet, det er et års tid siden jeg har skilt et Samsung LED ad, men da var LED belysningen fra siderne (eller top/bund) uafhængig af selve LCD panelet. Bag LCD panelet sidder en light guide, som også er separat fra belysningen og panelet.
Mit bud vil være at de bytter TV'et ud, eller sætter et nyt LED modul i siden af skærmen. Så vidt jeg husker, sidder de kantbelysende LEDs i et modul som kan skiftes i højre side. Jeg er helt enig i at de næppe skifter en enkelt LED ud.
Men lad os endelig høre hvad de har skiftet, når du får det tilbage, Jens.
|
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
Nu er det jo sådan at jeg rejser til CES på fredag, så jeg får først gjort noget ved det medio Januar.
Jeg har fejlmeldt det til forhandleren, så ser vi hvad han siger...
|
|
|
|
![]() |
|
Iøvrigt. Ved i om de omkringliggende LED dioder forsøger at kompentsere?
For jeg syntes faktisk at den række over og under lyser ekstra stærkt nu.
|
|
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
E.Larsen:
Mon ikke de skifter panelet, de koster ingenting, der er en kæmpe avance på e-isenkram, arbejdsløn understøtter min antagelse Træls for dig Godt nytår[/QUOTE] Kæmpe avance!?!? Hvor ved du det fra? Det er ihvertfald ikke forhandlerne som har den avance, for det ved jeg noget om... og eftersom Philips opgav, Pana har røde tal, Pionner opgav osv... så tror jeg det næppe.
Redigeret af Mr. Claude - 01-Januar-2013 kl. 19:50 |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
Er der ikke Samsung "Prestige" Service på det, så du kan få det fixet derhjemme, eller ombyttet mens du er væk? Det gælder jo for alle deres TV på 40" og derover.
Jeg har aldrig hørt om nogen LED TV som skulle have indbygget kompensation, hvis en eller flere LED dør. Det ville også kræve rigtig meget at skulle monitorere hver af dioderne og justere derefter. Mon ikke bare de ser ud til at lyse kraftigere fordi der nu er en mørkere kontrast ved siden af?
Fredag bliver også min rejsedag i år. Tidligere end normalt, men så er der til gengæld lidt mere ro på. Blooming onions og store bøffer, here we come
![]() |
|
|
![]() |
|
@Fredtoft: Jo de kommer on site og fixer det.
Hvad tid skal du flyve fredag
|
|
|
|
![]() |
|
9:55 over Amsterdam. Herligt sent, når man er vant til at skulle afsted klokken 7. Glæder mig så meget til lidt mere varme og forbrugerelektronik. CES 2013 skulle være den største nogensinde. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |