Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9421
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 12:11 |
Kan da kun give jnvir ret, men man skulle da tro det var muligt at få et telefon nr, hvis man benyttede taletid, altså betaling før forbrug.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7966
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 12:55 |
Jamen præcist hvad er det at jnvir mener? Han kan da være ligeglad med om der er andre Telenor kunder der er RKI registreret, hvis det er det han føler sig glad og tryg ved. Desuden kan man godt få taletid hos Telenor, hvis man er i RKI, men det er jo ikke sikkert at jeg kunne få det nummer min kone gerne ville have. Så jeg har bestemt mig for at det er ligemeget. Jeg er ikke enig i at man ikke godt skulle kunne få et telefon abonnement selvom man er registreret i RKI. At man ikke kan få lån og lignende kan jeg godt forstå.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8660
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 13:25 |
jnvir mener at han som Telenor kunde ikke skal være med til at betale for de tab Telenor evt. kan få ved at tillade dårlige betalere som kunder.
Det er jo netop det her RKI er til for.
Hvorfor skulle det kun gælde lån?
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 14:11 |
Det er jo langt fra alle der er registreret i RKI, der ikke betaler deres telefonregninger. Og hvis de ikke betaler kan selskabet jo bare lukke abonnementet og sende sagen til inkasso. Ja ja, selvfølgelig kan der opstå tab. Men med lån er det noget andet, der får selskabet ikke pengene tilbage hvis kunden ikke betaler - der er hele beløbet jo allerede udbetalt - og det er større beløb der tales om. Nej, jeg synes der er forskel.
|
Thorvald.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9421
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 15:49 |
Thorvald skrev:
Det er jo langt fra alle der er registreret i RKI, der ikke betaler deres telefonregninger. |
Nej men mon ikke der er en del som har haft svært ved at betale deres telefon regning som er endt i RKI.
Thorvald skrev:
Og hvis de ikke betaler kan selskabet jo bare lukke abonnementet og sende sagen til inkasso. Ja ja, selvfølgelig kan der opstå tab. Men med lån er det noget andet, der får selskabet ikke pengene tilbage hvis kunden ikke betaler |
Så hvis du ringer for 50.000 til hulu bulu land, så er der ikke noget stort tab til teleselvskabet som skal dækkes af andre kunder ? Kan ikke se hvad forskellen er mellem en løbsk telefon regning og et lån. Der kan være tab på begge dele.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 16:02 |
lahan skrev:
Så hvis du ringer for 50.000 til hulu bulu land, så er der ikke noget stort tab til teleselvskabet som skal dækkes af andre kunder ? Kan ikke se hvad forskellen er mellem en løbsk telefon regning og et lån. Der kan være tab på begge dele. |
Det er der normalt spærret for på taletidskort. Men egentlig er det vel kun roaming på fremmede net hvor teleselskabet ikke løbende kan checke om der er penge på kontoen. Jeg kan godt forstå at teleselskaber ikke vil give kredit til hvem som helst, men det argument falder bort når der sker forudbetaling, f.eks. med taletidskort. Hvis nummeret kan oprettes som taletidskort hos Telenor, kan Thorvald vel få en ven til at oprette nummeret, hvorefter Thorvald selv kan købe skrabekortene til optankning i butikkerne. Blot et forslag.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 17:17 |
JesperLund skrev:
lahan skrev:
Så hvis du ringer for 50.000 til hulu bulu land, så er der ikke noget stort tab til teleselvskabet som skal dækkes af andre kunder ? Kan ikke se hvad forskellen er mellem en løbsk telefon regning og et lån. Der kan være tab på begge dele. | Det er der normalt spærret for på taletidskort. Men egentlig er det vel kun roaming på fremmede net hvor teleselskabet ikke løbende kan checke om der er penge på kontoen.Jeg kan godt forstå at teleselskaber ikke vil give kredit til hvem som helst, men det argument falder bort når der sker forudbetaling, f.eks. med taletidskort. |
Nu var der jo netop IKKE tale om taletid.
Thorvald skriver jo også at han sagtens kan få et taletidskort.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 18:42 |
Ja ja, vi bliver nok ikke helt enige. Jeg kan godt se Jeres synspunkter - men jeg synes alligevel at det er skrapt. Jeg ved ikke om de kunne RKI-tjekke specifikt - altså se om man er blevet RKI registreret af noget teleselskab. Men never mind - sådan er systemet altså bare.
|
Thorvald.
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 19:53 |
De kan se om du står i RKI. Jeg mener ikke der står hvorfor, men det er også ligemeget for dem.
Årsagen til at man placeres i RKI er jo netop fordi virksomheder har mulighed for at tjekke om potentielle kunder står der.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 20:10 |
Jamen hvis de kunne se at man altid betaler sin telefonregning, eller husleje til lejligheden, så siger det jo noget om at man prioriterer dette højt, selvom man har været uheldig at blive registreret, fordi man på et tidspunkt ikke kunne betale sine låne afdrag - (eller valgte at nedprioritere det, fordi det var vigtigere at betale husleje og telefon).
Redigeret af Thorvald - 04-November-2009 kl. 20:11
|
Thorvald.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 15:36 |
En Dommer i en byret spurgte engang hvorfor Stofa ikke lukkede for et kabel Tv da en regning ikke blev betalt, sådan til tiden, men lod tilkoblingen være intakt.
Telefonregninger som løber løbsk, har ingen selskaber da mulighved for "løbende" checke telefonforbrug? Meeenn nej, det skal blive dyrt, også for dyrt.  Noget kan man, og noget kan man absolut ikke!
|
 |
B-Vestergaard
Bruger
Oprettet: 09-December-2008
Point: 132
|
Sendt: 17-November-2009 kl. 20:21 |
lahan skrev:
Kan da kun give jnvir ret, men man skulle da tro det var muligt at få et telefon nr, hvis man benyttede taletid, altså betaling før forbrug.
|
Øh så kan de jo blot kræve pengene forud  Men nemmest var det at holde sig ude af RKI (som ikke hedder RKI mere) men der kan jo være mange grunde til at folk havner der, de fleste rimelige... men da også nogen der ikke er
|
 |