recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Leverandør dag torsdag 31. oktober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLeverandør dag torsdag 31. oktober

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: Leverandør dag torsdag 31. oktober
    Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 14:49

I mit område er DONG blevet færdig med at grave fiber ned, og vi bliver snart inviteret til en udbyderdag, hvor udbyderne vil fortælle om hvorfor netop deres produkt er det bedste. Der vil være stande hvor vi kan gå rundt og tale med dem.

Jeg har læst div. indlæg her i forummet, og jeg kan forstå at der ikke findes én leverandør, der er perfekt, og at de hver især har deres problemer eller huller i sortimentet (mangel på HDD optager, problemer med routere etc.)

Det kunne være rart at være godt klædt på til denne dag, da jeg jo ved at de med farverig reklame vil love guld og grønne skove.

Erfaringer efterlyses.

Pft.



Redigeret af rigo - 28-Oktober-2009 kl. 10:25
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 15:17

Har de smile content ? de krypterer stadig ikke deres kanaler, hvis du skulle satse på noget IPTV til mediecentret :-)

Men det kan jo være en stakket frist....

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 15:21
I DONG findes; Cybercity (Telenor), Fasttv, Dansk bredbånd, Jay.net, Smile content og Bolignet.

Hvilken dag er i inviteret til?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 11:04
Datoen er endnu ikke fastlagt, men det skulle være sidst i oktober.
Til top
jensen1973 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 16:05
Jeg har selv dansk bredbånd og er generelt meget tilfreds. De er så hvidt jeg lige ved de eneste der tilbyder viasats kanaler. Jeg har stort set aldrig nogen problemer, og de få småting der har været, er hurtigt blevet ordnet via deres support. Den eneste anke jeg har, er at de endnu ikke kan tilbyde en tv-boks med harddisk. Men når du får lejlighed til at tale med dem, kan du jo lige forhøre dig og give en melding her i tråden. Sidst jeg spurgte (nok et par mdr. siden) fik jeg beskeden at de konstant arbejder på at tilbyde sådan en løsning....suk.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 20:31

Jeg har i dag satellit med Canal Digital, så jeg er bestemt interesseret i af kigge nærmere på Viasat. Jeg synes dog at have læst at Viasat dropper samarbejdet med DONG på fiber link.

Mht. Dansk bredbånd er det bestemt et minus at de ikke tilbyder HDD optager :-(
Jeg har noget familie, der har Dansk bredbånd i deres andelsforening, og de har været noget uheldige med nedbrud, og supporten har ikke imponerende.
Dertil skal ligges deres noget drastiske prisændring (var det i foråret?), samt deres argumenter, som jeg finder lidt underlige.

Da vi ikke skal have telefoni er har flg. forløbigt prioitet.
TV: HDD optager, viasat, video on demand/bio
Internet: høj hastighed (naturligvis), mulighed for at have egen router

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 04:56

Oprindeligt skrevet af jensen1973 jensen1973 skrev:

Jeg har selv dansk bredbånd og er generelt meget tilfreds. De er så hvidt jeg lige ved de eneste der tilbyder viasats kanaler. Jeg har stort set aldrig nogen problemer, og de få småting der har været, er hurtigt blevet ordnet via deres support. Den eneste anke jeg har, er at de endnu ikke kan tilbyde en tv-boks med harddisk. Men når du får lejlighed til at tale med dem, kan du jo lige forhøre dig og give en melding her i tråden. Sidst jeg spurgte (nok et par mdr. siden) fik jeg beskeden at de konstant arbejder på at tilbyde sådan en løsning....suk.

 

Jeg har dansk bredbånd gennem SEAS-NVE, og hver gang jeg ringer og spørger til HDTV med hdd, så får jeg en ny forklaring (indtil nu 3 forskellige forklaringer) Som jeg forstår det, så er det noget licens hos Viasat som DB ikke vil betale, og derfor kan vi kunder ikke få lov at have en boks med hdd i gennem DB, men det er OK hvis du ser viasat vha parabol.

Måske det er pga dette, at der ikke er andre udbydere der har eller vil have viasat i deres sortiment?

Til gengæld så kører DB's internet rigtig godt her, og TV-signalerne er i fin kvalitet det meste af tiden, små frysninger indimellem, især på onsdage, hvilket i.flg supporten skyldes backup (??!??)

Venlig hilsen

Sven

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 10:54
Tak for input Tarzan

Det langt fast at vi skal til udbyder dag i uge 44, og det bliver interessant at høre om HHD optager fra de forskellige firmaer.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:20
Jeg skal til udbyder dag torsdag d. 31. melle 16-19 i Uvelse Fritidscenter i Uvelse, så hvis nogen skulle bo i nærheden er det jo bare at kigge forbi. Det bliver interessant at høre om DONG kan kommenterer på de seneste nyheder om at de ikke modtager flere kunder grundet frasalg af deres Fibernet forretning.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

I mit område er DONG blevet færdig med at grave fiber ned, og vi bliver snart inviteret til en udbyderdag, hvor udbyderne vil fortælle om hvorfor netop deres produkt er det bedste. Der vil være stande hvor vi kan gå rundt og tale med dem.

Jeg har læst div. indlæg her i forummet, og jeg kan forstå at der ikke findes én leverandør, der er perfekt, og at de hver især har deres problemer eller huller i sortimentet (mangel på HDD optager, problemer med routere etc.)

Det kunne være rart at være godt klædt på til denne dag, da jeg jo ved at de med farverig reklame vil love guld og grønne skove.

Erfaringer efterlyses.

Pft.

Min negative holdning til det der med Fibrene skyldes, at hvis der var hold heri, da kunne EL selskaberne også lægge deres FIBRE ud hvor der er YouSee, TDC Trio, Stofa direkte og i øvrigt alle steder hvor der er Kabel Tv. Her tænker jeg på hvor Brabrand Boligforening er koblet på STOFA.

Ikke for skrive noget ondt om Stofa. Det er faktisk  alle andre parter jeg har problemer med. Nu tænker jeg på ordet konkurrence, og Konkurrencestyrelsen og TV kan kun udsættes for af noget jeg ikke bør skrive, ville blive for negative ord.

Fibre har jeg ingen fidus til.  En lille stemme har i mange år hvisket i mine øren, at TDC allerede har lagt Fiber ud til fordele TV. Også i bebyggelser som har alle andre til levere TV programmerne. , ligesom på noget forventeligt i fremtiden.  Da alle skulle kunne kobles på TV (stjernesystem) således det blev muligt betale i pakker. Eller helt frakoblet når man ikke længere kunne betale for TDC's Hybridnet.



Redigeret af moho - 28-Oktober-2009 kl. 13:47
Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

I mit område er DONG blevet færdig med at grave fiber ned, og vi bliver snart inviteret til en udbyderdag, hvor udbyderne vil fortælle om hvorfor netop deres produkt er det bedste. Der vil være stande hvor vi kan gå rundt og tale med dem.

Jeg har læst div. indlæg her i forummet, og jeg kan forstå at der ikke findes én leverandør, der er perfekt, og at de hver især har deres problemer eller huller i sortimentet (mangel på HDD optager, problemer med routere etc.)

Det kunne være rart at være godt klædt på til denne dag, da jeg jo ved at de med farverig reklame vil love guld og grønne skove.

Erfaringer efterlyses.

Pft.

Min negative holdning til det der med Fibrene skyldes, at hvis der var hold heri, da kunne EL selskaberne også lægge deres FIBRE ud hvor der er YouSee, TDC Trio, Stofa direkte og i øvrigt alle steder hvor der er Kabel Tv. Her tænker jeg på hvor Brabrand Boligforening er koblet på STOFA.

Ikke for skrive noget ondt om Stofa. Det er faktisk  alle andre parter jeg har problemer med. Nu tænker jeg på ordet konkurrence, og Konkurrencestyrelsen og TV kan kun udsættes for af noget jeg ikke bør skrive, ville blive for negative ord.

Fibre har jeg ingen fidus til.  En lille stemme har i mange år hvisket i mine øren, at TDC allerede har lagt Fiber ud til fordele TV. Også i bebyggelser som har alle andre til levere TV programmerne. , ligesom på noget forventeligt i fremtiden.  Da alle skulle kunne kobles på TV (stjernesystem) således det blev muligt betale i pakker. Eller helt frakoblet når man ikke længere kunne betale for TDC's Hybridnet.



Det indlæg forstod jeg intet af. Du har ingen fidus til fiber fordi hvad, der ik' er nogen der gider grave en ind på din matrikel ? ;) Men ja idag tager TDC (vel også andre) en fiber (sikkert et hybridkabel) med når der graves nyt tlf-kabel ind.

Men on-topic. Så har vi Dansk Bredbånd (pga viasat) Er egentlig ganske godt tilfreds, har ikke oplevet noget nedbrud. De havde dog utrolig ringe kundesupport i starten, men det var pga. massiv tilstrømning af nye kunder og for lidt medarbejdere. Det problemer oplever jeg hvertfald ikke længere. Har faktisk i dag bestilt deres HD-tvboks. Desværre har de åbenbart problemer med en underleverandør som gør at leveringstid er ukendt, havde ellers håbet på jeg kunne ser DR HD osv fra opstarten :(

Smile content og Fasttv har jeg kun hørt "lunkent" om. Bolignet ser ud til at have fornuftige priser på internet, Telenor skulle vel bare være for internet og tlf. Interessant at I kan få Jay.net.


Redigeret af b0nde - 28-Oktober-2009 kl. 20:02
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 20:28
Hvordan oplever i billede kvaliteten?
Da det gik op for TDC at vi fik fiber lagde de YouSee i 2 andelsboligforeninger vi har i byen.
Min forældre bor i en af disse foreninger og har YouSee.
Her til aften købte de et Sony KDL-W5500 tv, men det digitale signal er godt nok ringe, og hvis det samme gør jeg gældende for DONG fiber bliver jeg edermame skuffet, og fortryder (måske) at jeg går af med min parabol
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu