recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Levetid på elektronik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Levetid på elektronik

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 09:26
Det har i hvert fald givet mig noget at tænke over - og tid til at spare op.
Men Otto, når du nævner Panasonic Pro, er det så Plasma eller findes de også som LCD?
Jeg vil nemlig helst undgå plasma, da de udvikler en hel del varme, bruger temmeligt meget strøm og ofte også vejer en del mere end et LCD/LED i samme størrelse.

Men sidstnævnte er måske prisen man betaler for at få kvaliteten med?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Det har i hvert fald givet mig noget at tænke over - og tid til at spare op.
Men Otto, når du nævner Panasonic Pro, er det så Plasma eller findes de også som LCD?
Jeg vil nemlig helst undgå plasma, da de udvikler en hel del varme, bruger temmeligt meget strøm og ofte også vejer en del mere end et LCD/LED i samme størrelse.

Men sidstnævnte er måske prisen man betaler for at få kvaliteten med?

Jeg er jo nødt til sådan lidt drillende at spørge hvorfor vægten er relevant, når den ikke skal op at hænge? Medmindre du har et tv-møbel der er bygget af våde papkasser, så bliver det ikke et problem. Varme og strøm, ja. Det er ikke så meget ofret for holdbarheden, som for billedkvaliteten. "Stue-plasma'erne" bruger mindre strøm, ved aktivt at regulere strømtilførslen til panelet, hvilket forringer billedkvaliteten. Panasonic laver nogle pro LCD-tv, men jeg har ingen erfaring med dem, det var specifikt plasma'erne jeg havde i tankerne. Jeg ved ikke om der findes nogle kommercielt tilgængelige professionelle LCD paneler, som har en billedgengivelse der egner sig til formålet, men det er da ikke umuligt. Jeg har én stående, men den får du desværre ikke lov til at købe Wink
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 10:20
Vægten var nu mest, fordi det skal op ad en trappe, og hverken min mor (72 år med slidgigt i ryggen) og jeg (40 år med hjerteproblemer) har lyst til at tabe skærmen på halvvejen.

Men det er selvfølgelig også kun én gang, det skal bæres op, så hvis vi stikker naboen en 200 kr.-seddel, kan det jo være at han vil lægge muskler til.

Hos AV-connection.dk har de nogle Sharp-skærme beregnet til 365/24/7, så det kunne måske også være en mulighed, men der går mindst et år, før finansieringen er på plads, og til den tid er lysten måske nærmere i retning af et almindelig TV til...ja...TV-brug og et lærred og en projektor til film og sport.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu