|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Nu har jeg ikke hørt Samsungen, og jeg ville aldrig udtale mig om en højttaler før den var spillet til. Men generelt er jeg da lodret uenig i, at et tv er til billeder, og så kan man ikke kræve så meget af lyden. En radio er til lyd, et tv er til billeder ledsaget af lyd (som i en film, f.eks.). Og B&O koster ikke kassen, alene fordi de osse har gjort noget ud af lyden. Det må kunne gøres bedre end det, der nu siges om Samsung. Måske er det en designting. De har jo valg større side/underhøjttalere fra for at opnå det slanke look. Men det kunne da være sjovt at finde ud af, hvilke enheder, der faktisk sidder i og se, hvor "billige" de er. Ved du noget om det Otto - eller andre? Mvh. |
||
![]() |
||
mich61 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|
Før i tiden var der højttaler udgange i Fjernsyn, havde selv Dali højttalere sat til flere af dem med udemærket resultat (Nicam stereo). Men det er der ikke mere.
![]() Redigeret af mich61 - 12-Maj-2006 kl. 13:01 |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Problemet med god lyd i fladskærme er udbredt, og skyldes bl.a. at en flad skærm i modsætning til eks. et CRT tv ikke har den kabinetvolumen de fleste højttalerenheder kræver for at kunne levere en kraftfuld lyd i særdeleshed i basområdet. Der kræves derfor betydeligt mere i forhold til kvalitet af højttalerenheder og designvalg for at kunne få en god lyd ud af en fladskærm - og da de fleste der køber fladskærme er meget obs på det diskrete design, hvor der ikke må være en større boks til højttalere under eller på siden af skærm, og højttalerne helst skal være helt usynlige, er det næsten en selvmodsigelse også at forvente god kraftfuld lyd.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Aarestrup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
|
Der findes i de forskellige mærker af og til LCD/Plasma modeller hvor selve TV "kassen" er uden højtaler. Her er der blot HT terminaler. Så medfølger der typisk et sæt højttaler der kan hægtes på TV'et, på væggen eller stilles på en stand. Den sidste jeg så af en sådan type var en Amitech. Redigeret af Aarestrup - 12-Maj-2006 kl. 13:47 |
||
![]() |
||
mich61 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|
Ja, men der er ikke mange der laver dem, ville ellers være ideelt, og så kunne man sætte til stereoanlægget, når det var film eller særlige udsendelser med god lyd, man ville se. |
||
![]() |
||
kallek ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
![]() |
|
Noget helt andet hvis man mener lyden er så dårlig,så er der jo ikke så meget at gøre ved det,jo man kan da vælge at retunere det,men for mig er det vigtigste jo billed på et tv,og det kan jeg ikke klage over har kun set bedre billed på et meget dyre Philips tv,og lyden køre jeg over på reciever og ud på højtaler.Og jeg kan godt høre tv avisen uden jeg sidder og tænker på at lukke op fra surround. kallek Redigeret af kallek - 12-Maj-2006 kl. 14:31 |
||
![]() |
||
J.F.L ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() |
|
LG laver også nogen.... fx http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=050103&categoryId=050103&a mp;parentId=0501&modelCodeDisplay=42PM1MA&model=NOTH ING# |
||
![]() |
||
J.F.L ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() |
|
Jeg kan ikke være mere enig. Det vigtigste ved et TV må være at der er kræset 100% for billedkvaliteten.
|
||
![]() |
||
Aarestrup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
|
Sikke noget fis, ja undskyld mig lige Mvh. Aarestrup. |
||
![]() |
||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
Lad mig bare give et eksempel: Jeg har 4 TV i husstanden. Hvis jeg skulle følge ovennævnte filosofi skulle jeg have stereo/surround anlæg installeret sammen med hvert TV. |
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Har du virkelig 4 Samsung lcd tv i din husstand? Heldige mand. |
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
![]() Men Otto's vrøvl var jo heller ikke rettet mod Samsung, men mod TV i al almindelighed. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |