recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LE-xxR72 lyd skrammel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLE-xxR72 lyd skrammel.

Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Pinlig lyd?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
20 [45.45%]
4 [9.09%]
17 [38.64%]
3 [6.82%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 12:48

Nu har jeg ikke hørt Samsungen, og jeg ville aldrig udtale mig om en højttaler før den var spillet til. Men generelt er jeg da lodret uenig i, at et tv er til billeder, og så kan man ikke kræve så meget af lyden. En radio er til lyd, et tv er til billeder ledsaget af lyd (som i en film, f.eks.). Og B&O koster ikke kassen, alene fordi de osse har gjort noget ud af lyden. Det må kunne gøres bedre end det, der nu siges om Samsung. Måske er det en designting. De har jo valg større side/underhøjttalere fra for at opnå det slanke look. Men det kunne da være sjovt at finde ud af, hvilke enheder, der faktisk sidder i og se, hvor "billige" de er. Ved du noget om det Otto - eller andre?

Mvh.

Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 13:01
Før i tiden var der højttaler udgange i Fjernsyn, havde selv Dali højttalere sat til flere af dem med udemærket resultat (Nicam stereo). Men det er der ikke mere.  

Redigeret af mich61 - 12-Maj-2006 kl. 13:01
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 13:23

Problemet med god lyd i fladskærme er udbredt, og skyldes bl.a. at en flad skærm i modsætning til eks. et CRT tv ikke har den kabinetvolumen de fleste højttalerenheder kræver for at kunne levere en kraftfuld lyd i særdeleshed i basområdet.

Der kræves derfor betydeligt mere i forhold til kvalitet af højttalerenheder og designvalg for at kunne få en god lyd ud af en fladskærm - og da de fleste der køber fladskærme er meget obs på det diskrete design, hvor der ikke må være en større boks til højttalere under eller på siden af skærm, og højttalerne helst skal være helt usynlige, er det næsten en selvmodsigelse også at forvente god kraftfuld lyd.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Før i tiden var der højttaler udgange i Fjernsyn, havde selv Dali højttalere sat til flere af dem med udemærket resultat (Nicam stereo). Men det er der ikke mere.  

Der findes i de forskellige mærker af og til LCD/Plasma modeller hvor selve TV "kassen" er uden højtaler. Her er der blot HT terminaler. Så medfølger der typisk et sæt højttaler der kan hægtes på TV'et, på væggen eller stilles på en stand. Den sidste jeg så af en sådan type var en Amitech.

Redigeret af Aarestrup - 12-Maj-2006 kl. 13:47
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Der findes i de forskellige mærker af og til LCD/Plasma modeller hvor selve TV "kassen" er uden højtaler. Her er der blot HT terminaler. Så medfølger der typisk et sæt højttaler der kan hægtes på TV'et, på væggen eller stilles på en stand. Den sidste jeg så af en sådan type var en Amitech.

Ja, men der er ikke mange der laver dem, ville ellers være ideelt, og så kunne man sætte til stereoanlægget, når det var film eller særlige udsendelser med god lyd, man ville se.

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 14:27

Noget helt andet hvis man mener lyden er så dårlig,så er der jo ikke så meget at gøre ved det,jo man kan da vælge at retunere det,men for mig er det vigtigste jo billed på et tv,og det kan jeg ikke klage over har kun set bedre billed på et meget dyre Philips tv,og lyden køre jeg over på reciever og ud på højtaler.Og jeg kan godt høre tv avisen uden jeg sidder og tænker på at lukke op fra surround.dog er min surrond gået i stykker og til rep,men faldt lige over en ny fra TP Marantz sr 4600 kommer i næste uge så derfor bruger jeg tv højtaler nu og synes lyder er ok.

kallek

Redigeret af kallek - 12-Maj-2006 kl. 14:31
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

LG laver også nogen.... fx http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=050103&categoryId=050103&a mp;parentId=0501&modelCodeDisplay=42PM1MA&model=NOTH ING#

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Lyden er hverken værre eller bedre end andre tilsvarende tv - dét er standarden når man køber et LCD-tv i dag.

Holdningen fra vores side er simpel - et TV er beregnet til at vise billeder, og et stereo/surround-anlæg er beregnet til at lave lyd. De to bør ikke blandes ind i hinandens opgaver.

Jeg kan ikke være mere enig.

Det vigtigste ved et TV må være at der er kræset 100% for billedkvaliteten.

Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Lyden er hverken værre eller bedre end andre tilsvarende tv - dét er standarden når man køber et LCD-tv i dag.

Holdningen fra vores side er simpel - et TV er beregnet til at vise billeder, og et stereo/surround-anlæg er beregnet til at lave lyd. De to bør ikke blandes ind i hinandens opgaver.

Jeg kan ikke være mere enig.

Det vigtigste ved et TV må være at der er kræset 100% for billedkvaliteten.

Sikke noget fis, ja undskyld mig lige  . Helhedsindtrykket skal da hænge sammen. Det er da en falliterklæring at sige: Dette TV er blot til billede brug, derfor ofrer vi minus på lyd. Jeg er sikker på at nogen ved Samsung skammer sig over at deres ellers super TV er blevet nedprioriteret ved design af lydsiden. Selvfølgelig kan der komme bedre lyd i et Samsung spille i denne klasse. Der er masser af troldmænd derude, der ved hvordan det kan/skal gøres i små kabinetter. F.eks. Harman/Kardon.

Mvh. Aarestrup.

Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 16:06

Sikke dog noget vrøvl!

Lad mig bare give et eksempel: Jeg har 4 TV i husstanden. Hvis jeg skulle følge ovennævnte filosofi skulle jeg have stereo/surround anlæg installeret sammen med hvert TV.

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Sikke dog noget vrøvl!

Lad mig bare give et eksempel: Jeg har 4 TV i husstanden. Hvis jeg skulle følge ovennævnte filosofi skulle jeg have stereo/surround anlæg installeret sammen med hvert TV.

Har du virkelig 4 Samsung lcd tv i din husstand?

Heldige mand.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Har du virkelig 4 Samsung lcd tv i din husstand?

Heldige mand.

Nej selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg har ikke engang et - lyden er for dårlig

Men Otto's vrøvl var jo heller ikke rettet mod Samsung, men mod TV i al almindelighed.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu