recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LE-xxR72 lyd skrammel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLE-xxR72 lyd skrammel.

Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Pinlig lyd?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
20 [45.45%]
4 [9.09%]
17 [38.64%]
3 [6.82%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Har du virkelig 4 Samsung lcd tv i din husstand?

Heldige mand.

Nej selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg har ikke engang et - lyden er for dårlig

Men Otto's vrøvl var jo heller ikke rettet mod Samsung, men mod TV i al almindelighed.

Men kan vi ikke være enige om at lille Sofies tv på børneværelset ikke kræver den store lydeffekt?

Jeg mener at hvis man er ude efter en hjemmebiograf, må man ofre noget på et lydanlæg.

Alting er vel efter behov. Man investerer jo ikke i en 40" lcd skærm, hvis man kun skal se nyhederne, vel?

Vi har alle forskellige behov. Jeg har et Le40R72 og har endnu ikke hørt lyden på det. Det er sikkert rigtigt at lyden er forfærdelig. Jeg foretrækker at få den gode lyd via et surroundsystem.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 17:39

Men kan vi ikke være enige om at lille Sofies tv på børneværelset ikke kræver den store lydeffekt?

Nu kalder du det "lydeffekt", men emnet er faktisk "lydkvalitet". Og nej så er jeg slet ikke enig.

Jeg mener ikke at lille Sofie skal acceptere en dårlig lydkvalitet på sit 26" tommer Samsung LCD, "blot" fordi det store 40" Samsung LCD i stuen leverer lyden via et godt surroundanlæg.

Jeg mener heller ikke lille Sofie skal acceptere at høre stereo via en billig ghettoblaster blot fordi der i stuen står et kompetent hifianlæg.

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 17:48

[/QUOTE] Nu kalder du det "lydeffekt", men emnet er faktisk "lydkvalitet". Og nej så er jeg slet ikke enig.

[/QUOTE]

Det er faktisk lydeffekt når man lytter til  DD5.1 surround. Lydeffekten kommer bl.a. fra baghøjttalerne. Det var det jeg mente med at børneværelset næppe behøver det.

Jeg giver dig ret i at du aldrig vil få god lydkvalitet på et tv.

Derfor har jeg valgt den anden løsning.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 18:02

Det er faktisk lydeffekt når man lytter til  DD5.1 surround. Lydeffekten kommer bl.a. fra baghøjttalerne. Det var det jeg mente med at børneværelset næppe behøver det.

Jeg giver dig ret i at du aldrig vil få god lydkvalitet på et tv.

Tråden handler om lydkvalitet fra et Samsung LCD TV - ikke om DD5.1 surround.

Og tråden handler om hvorvidt man med rimelighed kan forvente at et nyt, moderne TV kan levere en fornuftigt lydkvalitet. Det mener jeg klart man har lov til at forvente. Også selvom visse produkter ikke lever op til en sådan forventning.

Slut herfra.

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Og tråden handler om hvorvidt man med rimelighed kan forvente at et nyt, moderne TV kan levere en fornuftigt lydkvalitet. Det mener jeg klart man har lov til at forvente. Også selvom visse produkter ikke lever op til en sådan forventning.

Og jeg mener ligesom Otto at man IKKE skal forvente at et LCD TV til den pris kan lyde som et hifi-anlæg. Men man kunne da spørge Samsung om de vil begynde at fremstille et LCD TV der er 30-40 cm dybt så der er plads til et par ordentlige basenheder

Jeg mener i det hele taget ikke man skal forvente af TV's højttalere at de kan bruges til andet end at se tv-avis, diverse serier osv.

Måske B&O spiller bedre? Jeg ved det ikke.......

Redigeret af J.F.L - 12-Maj-2006 kl. 18:09
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Sikke noget fis, ja undskyld mig lige  . Helhedsindtrykket skal da hænge sammen. Det er da en falliterklæring at sige: Dette TV er blot til billede brug, derfor ofrer vi minus på lyd. Jeg er sikker på at nogen ved Samsung skammer sig over at deres ellers super TV er blevet nedprioriteret ved design af lydsiden. Selvfølgelig kan der komme bedre lyd i et Samsung spille i denne klasse. Der er masser af troldmænd derude, der ved hvordan det kan/skal gøres i små kabinetter. F.eks. Harman/Kardon.

Der er vel ingen som bestrider at en god lyd i et lille kabinet kan laves? Spørgsmålet er bare om der er nogen som er villig til at betale for det? Formentlig er dette betalingsvillige kundesegment meget lille, fordi kunderne enten er relativt ligeglade med lyden, eller netop interesserer sig så meget for lyden, at de kører den over i surround anlægget. Hvis man kræver en god lyd fra sit TV, skal man søge meget målrettet efter det, og være villig til at betale mere end 10k for et 32" LCD TV.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Og jeg mener ligesom Otto at man IKKE skal forvente at et LCD TV til den pris kan lyde som et hifi-anlæg.

Det er der ingen der har sagt - heller ikke Otto. Ottos kommentar var helt generel dvs. incl. TV-avis, diverse serier osv.

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Jeg mener i det hele taget ikke man skal forvente af TV's højttalere at de kan bruges til andet end at se tv-avis, diverse serier osv.

Det er netop den slags TV-brug diskussionen drejer sig om  - eksemplificeret af Aarestrup med serien "Desperate Housewives".

Redigeret af peejay - 12-Maj-2006 kl. 18:50
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 09:39

Hej alle og tak for jeres kommentarer. Jeg postede afstemningen for at blive mere klog på andres R72 ejers opfattelse af lyden. Jeres opfattelse kan naturligvis ikke ændre på mit indtryk af lydsiden, men jeres holdning giver mig et billede af, om mine egne forventninger var for højt sat. 10-7 resultatet viser at der er fokus på lyden siden hos en stor del af køberne i denne prisklasse. Jeg tør godt postulerer at der er blevet ædt en lyd-kamel i denne negative grøft og at Tv’et, for nogens vedkomne, var blevet sendt retur hvis ikke lige prisen var så aggressivt sat. Havde Tv’et krævet 12 tudser eller mere fra kontoen, havde beslutningen sikkert været nemmere. Tilbage for mig/os er spørgsmålet om hvorvidt vi kan logre med halen, prisen kontra Tv’ets helhedsindtryk taget i betragtning, eller om vi skal prutte prisen ned på en 32pf9830 hos TC.

God søndag, hilsen Aarestrup.

Redigeret af Aarestrup - 14-Maj-2006 kl. 09:43
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 11:30

Jeg vil nu også mene, at man godt kan forlange at få god lydkvalitet fra et LCD fjernsyn, uden at skulle tilslutte eksterne højtalere. Jeg ved at JVC kan gøre det - JVC's 2006 modeller med MaxxBass leverer ganske flot lyd.

Det er lidt forskelligt om jeg tænder for de eksterne højtalere - p.t. er mit (CRT) fjernsyn slet ikke tilsluttet receiver (det er ikke muligt).

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 14:21

He He. Så lige denne beskrivelse på TC's hjemme side

Samsung LE-XXR72 HD-forberedt LCD-TV, moderne højglans med sølvkant og drejelig fod. God billedkvalitet med en dynamisk kontrast på 5000:1, 10 bits signalbehandling og hele 12,8 milliarder farver. En slank profil som er meget nemt placeret og en fornøjelse at kigge på. Indbyggede skjulte højttalere med imponerende lyd. Også HDMI- og PC-indgang. Drejeligt bordstativ medfølger.

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:23

Helt dårlig kan lyden jo ikke være siden der er en der har smidt sit surrround ud

kallek

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:33

Hej Aarestrup

Hvis du har købt den på fælleskøbet, er der jo 14 dages returret på TV'et, og TC plejer ikke at stille sig på bagbenene, så det er vel bare retur til forretningen.

Når det er sagt, så er de meste lyd der kommer fra TV noget værre l... , dog med B&O som en undtagelse, så du skal nok ikke forvente dig alverden...

Dog vil jeg jo nok mene, at man skal kunne holde ud at se(høre) TV-Avisen..

mvh Christian
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu