|
LG CX 65 OLED købt i dag |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Thomas Jensen _ Ingen teknologi er perfekt - heller ikke OLED . Men OLED er bare den teknologi der er tættest på . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
flunk69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 94 |
|
Som jeg skriver, har jeg kigget efter nyt tv (65 tomme) i lang tid. Begyndte så småt sidste år. Har ikke rigtig fuld med i udvikling af div. tv typer. I første omgang tænkte jeg, at et LED anno 2021 måtte være meget bedre end mit gammel Sony KDL-60W855B fra 2014 mht. selve billedet. Her fandt jeg rimelig hurtig ud af, at man skulle op i en prisklasse +10.000 kr. for et godt LED Sony 65 XH9005. Så kommer der dilemma mht. pris op til et godt QLED og OLED.
På et tidspunkt kiggede jeg på et Samsung 65 Q70T, blev dog skuffet da jeg så det i BILKA. Fandt også ud af, at Q70T var et tilbageskridt fra 2019 model Q70R. I Bilka så jeg også LG CX 65 og var solgt, sådan ligesom kærlighed ved første blik. Har også tidligere kigget på et TCL C815 der har fået god anmeldelse for et godt middel tv til rimelig pris. Efterfølgende har jeg undersøgt / læst om QLED og OLED på div. forum så som Flatpanels, Avforums, rtings og brugt youtube. Måtte erkende til sidst, at OLED er det bedste og det rigtig valg for mig. QLED bliver for dyrt, hvis det skal være ordentlig. Læste på flatpanels, at bedste tidspunkt er og købe når de nye modeller kommer på markedet. Valgte og gå i venteportion og slå til under 10.000 kr hvilket lykkedes for mig. Ville egentlig have haft Philips OLED med Ambiliegt, det blev så til LG CX 65 fordel. Jeg får først tv på næste lørdag. Glæder mig vildt meget ![]() Nå Ja, glemte lige og skrive, at købs processen spiller også ind. Jeg vil under ingen omstændigheder handle med Elgiganten eller Power. De har meget dårlig omtale. Har selv haft dårlig oplevelse med Elgiganten. Bryder mig ikke om deres 3 parts salg. Så er de ekstreme aggressive ved salg, her vil man næsten blive tvunget til køb af forsikring og kalibrering af tv ved fysisk fremmøde. Tror såmænd nok, at nogle har handlet uden problemet, så frem der ikke har været bøvl med selve det købte produkt. Jeg købte mit via Bilka med lørdags levering. Vil lige runde af og sige: Min opfattelse er, at LED og QLED er stort set det samme. OLED er bare meget bedre.... Min anbefaling bliver OLED. Mht. Burnin er jeg ikke nervøs. Hvis man ser varieret, som almindelig bruger gør, skulle det ikke været et problem.
Redigeret af flunk69 - 02-Juni-2021 kl. 12:56 |
||
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere Magnat supreme 250 baghøjttaler Jama s60 Center 2 stk. Auna line 300 subwoofer LG CX 65 OLED Tidligere Sony KDL-60W855B Samsung bd-h8900n LG 40UH630V |
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Det lyder som fornuftige overvejelser. Hvordan er det med interfacet på LG'en? Virker det "snappy"? Eller påtænker du at bruge en ekstern boks?
|
||
![]() |
||
flunk69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 94 |
|
Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendt
![]() |
||
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere Magnat supreme 250 baghøjttaler Jama s60 Center 2 stk. Auna line 300 subwoofer LG CX 65 OLED Tidligere Sony KDL-60W855B Samsung bd-h8900n LG 40UH630V |
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Cool, tak for linket. Hvis du har lyst, så skriv gerne en lille first impressions når du har fået TV'et
![]() |
||
![]() |
||
|
Ja, men får først mit tv næste lørdag. Inden jeg skrive en first impressions kan du muligvis ikke købe LG CX 2020 model længere. De sælges nu til stærk nedsat pris da LG C1 2021 model er kommet. Når 2020 modeller er solgt, bliver prisen anderledes...... så er der lang tid til forår næste år, husk det.
|
||
Yamaha RX-A1050 Receiver
||
![]() |
||
Lydkilde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
|
Der er noget at se frem til
![]() Vores stue blev opgraderet med et LG OLED65CX for godt en måned siden. Lidt historie ![]() Stuen skulle renoveres - as in full makeover - Nyt gulv - vægge og loft. Ny indretning ![]() På det tidspunkt stod der et LG 55SJ810V og blomstrede midt i stuen. Siden det skulle flyttes og gerne "integreres" i indretning på væggen i stedet. Hvorfor så ikke skifte det ![]() Jeg havde sådan set valgt LG OLED65 på forhånd. Både på baggrund af tests, beskrivelser og selvsyn. Så da første tilbudsbølge startede var det tid. Det kostede så 1000,- mere end det gør i dag ![]() Men til first impressions. Kassen er GIGANTISK ![]() De øverste 2/3 er kun skærm, nederste 1/3 er "komponent kassen". Det udfordre faktisk i håndteringen. Man er lidt nervøs for at skramlet skal bøje eller knække ![]() Foden er tung som et ond år. Men er nem at montere og tage af igen. (vi startede på fod mens stuen blev færdig!) Selve betjeningen er der ikke ændre meget på i forhold til vores LG55. Samme fjernbetjening, samme metode. Det fungere fint når man er i "vanen" - Men har man ikke prøvet det før, går der nok lige et par dage ![]() Menuerne virker en lille smule hurtigere - Og der er lidt ekstra til hist og pist. Jeg bør måske lige nævne at vi har 0 streaming tjenester! Så de apps kan jeg af gode grunde ikke kommentere på ![]() Billedet er et kapitel for sig. Men OLED vs. LED har der jo været skrevet meget om ![]() TV Lyden er så lidt nederen. Hvilket ikke var nogen overraskelse. Til stuebrug har vi så en LG SJ9 soundbar. Fungere tilpas godt til "daglig" brug - Når man ikke går i kælderbiffen. Den har jeg så bøvlet en del med ![]() ![]() Men slut konklusionen er stadig. KÆFT det er et lækkert TV ![]() ![]() ![]() |
||
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
||
![]() |
||
|
Fedt
![]() ![]() Ser frem til hvor meget billede kvaliteten vil hæver sig med LG CX OLED, når jeg kommer fra en ældre Sony KDL-60W855B. Hvad jeg kunne forstå bliver billedet væsentlig forbedret ved 720p og 1080p, når man ser almindelig Tv. Så bliver det spændende med streaming Netflix.
|
||
Yamaha RX-A1050 Receiver
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
power kørte “vi elsker Aarhus” temp sidste fredag. Der var jeg heldig nok til at være blandt de 10 der nåede at købe et LG 77” CX til 15.555 kr. :) mit står pt på stuealteret da jeg ikke helt har bestemt mig for om det skal op og hænge. Er midt i en flytning så har ikke fået set noget TV blot tændt det en gang og sikret mig det virket så kan ikke komme med så meget erfaring endnu. Men billedet ser godt ud :)
Hvis jeg husker det skal jeg nok give mine erfaringer med modellen videre også :)
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
|
Det er altså en flot pris på 77" OLED. Havde jeg været i nærheden af Aarhus, så havde jeg også været meget fristet. Det eneste, der taler imod 77" OLED efterhånden, er vel nok at de har en 83" nu
![]() |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
|
jeg skal 100% have et 77" OLED.. mon ikke de bliver mere mainstream og prismæssigt 10-15K til efteråret og primo 2022 lige inden de nye 2022 modeler kommer på markedet.
|
||
![]() |
||
|
Elgiganten sælger LG BX 65 OLED til 8987 kr. i skrivende stund. Vildt
![]() |
||
Yamaha RX-A1050 Receiver
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |