|
Lg harddisk recorder HR550c modtaget |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 12> |
Forfatter | |
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 963 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja jeg havde en lignende problem, valgte så en anden HDMI indgang, og problemet forsvandt.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
tsi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
Hej,
Jeg har også købt en LG 550C!
Jeg vil gerne vide hvordan man nulstiller (reset) den tilbage til fabriksindstillingerne, da den ikke kan finde nogle gratiskanaler men kun betalingskanaler.
På forhånd tak!
Hilsen
TSI
|
|
![]() |
|
Mugge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2004 Status: Offline Point: 6 |
Har faktisk prøvet en anden indgang, men lige lidt hjælper det. Men det virker jo som sagt fint nok, hvis det er parabolden der er sat til...
|
|
![]() |
|
Kalle_dk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Jeg har også købt en LG HR550C. Det var nu mest på grund af kombinationen af pris + bluray mulighed som gjorde at jeg købte den. Muligheden for at optage digitale kanaler (inklusive HD kanaler) havde jeg i forvejen via mit Panasonic G20 og en ekstern harddisk. Det fungerer vældig godt, men hvis jeg vil optage eet program mens jeg ser et andet, duer det jo ikke (kun een tuner i TV). Så var det at LG HR550C ville være et ekstra gode (ekstra DVB-C tuner). Bluray afspilning, wifi med min NAS virker tilsyneladende også fint. Harddiskoptagelse/afspilning samt "timeshift" ligeså. Dog har jeg et par gange oplevet at der kommer kortvarige udfald fra det optagede på harddisken. Hvis jeg spoler lidt tilbage, konstaterer jeg at udfaldet vises igen. Det må vel så være gået galt under optagelsen? Samme problem opstår nærmest aldrig når jeg optager fra mit G20+ekstern harddisk. Har andre oplevet udfald på harddiskoptagelser på LG HR550C ?
Jeg bruger normalt ikke optagelser til andet end at se dem og slette dem igen, så jeg har ikke det store behov for at gemme optagelser på USB stick eller lignende, så mit problem kan jeg nok leve med. Det er bare en smule irriterende med de udfald. |
|
Mvh Karl-Erik
|
|
![]() |
|
Kaiser ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Jeg købte også en HR550C pga kombinationen af Blu-ray og HDD. Dog var der konstant udfald på signalet af ca. 1-2 sekunder varighed 2-5 gange pr minut, uanset kanal. Var ellers koblet til en fiberboks med et kvalitetskabel med høj signalstyrke. Jeg lavede et par prøveoptagelser, og også hér var der signaludfald, og underteksterne på DR HD forsvandt efter hvert udfald.
Da jeg havde lavet 5 optagelser, kunne jeg ikke længere tilgå menuen for optagelserne. Så røg maskinen retur. Se evt. en lille film , som i starten viser de udfald, som kom i signalet, samt i slutningen, hvor jeg forsøger at tilgå de optagede programmer med "sort" skærm til følge. (maskinen skulle herefter genstartes) Jeg fik en ny maskine. Jeg satte den straks til, men som jeg frygtede, fortsatte signaludfaldene. Så røg den også retur, og jeg fik pengene retur. Så min gamle Thomson må holde for lidt endnu :-)
Redigeret af Kaiser - 25-August-2011 kl. 22:00 |
|
![]() |
|
Kalle_dk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Tak for dit indlæg. Det bekræfter desværre at LG HR550C er noget skrammel (tror jeg). Om ikke andet, så er kvalitetskontrollen meget ringe fra producentens side. Jeg har lige prøvet forskellige ting for at se om der tegnede sig et mønster i mine udfald, og det gjorde der. Efter præcis 2 minutter og 26 sekunder, falder signalstyrken på "signalmåleren" i et sekund eller 2, med billedudfald til følge. Det er med meget præcise intervaller faktisk. Det er ikke eet sekund galt. Altid efter 2 minutter og 26 sekunder. Jeg har kun 43% signalstyrke når der ikke var udfald. Forsøgte at køre antennesignalet udenom min gamle Sony optager. Det gav ingen forskel (det burde det vel heller ikke gøre). Stadig kun 43% signal. Jeg har altid 100% signal på mit Panasonic G20, så der må være noget galt med den tuner i LG'en. Jeg må nok en tur i Bilka med maskinen. Jeg tror ikke jeg gider prøve en anden maskine, når du skriver som du gør. Håber de er villige til at refundere pengene. Nu mangler jeg så (igen) en Bluray afspiller. Nå, det må jeg lige undersøge nærmere ![]() |
|
Mvh Karl-Erik
|
|
![]() |
|
tsi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
Hej,
Er der nogen som ved hvordan man gendanner fabriksindstillingerne på en LG HR550C.
Hilsen
TSI
|
|
![]() |
|
Jeg mener det nævnes i manualen, men jeg har pakket maskine og manual sammen, så jeg kan ikke lige hjælpe dig. I dag kunne jeg heller ikke få adgang til mine optagelser. Den gik helt død. Håber da du har fået et eksemplar der virker. De første dage virkede min fint, men ikke mere (efter 4 dage). |
|
Mvh Karl-Erik
|
|
![]() |
|
nikro_dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Æv, jeg sad her med min nyindkøbte LG HR550C og så De Fantastiske 4 på TV2 her til aften, og må desværre konstaterede, der var udfald og underteksterne skulle så slåes til hver gang.
Efter at have læst de seneste indlæg, prøvede jeg så tage tid på udfaldene, og der gik præcis 2:24 min. mellem udfaldene - stort set identisk med Kalle_dk's 2:26... Der er noget der tyder på at tuneren er følsom mht. signalet, mit ligger også på 40-43% Den ryger nok desvære tilbage til Bilka, for HR550C er ellers en fin maskine, hvis man lige ser bort fra ovennævnte problem. Er der andre brugere med højere signal hvor DVB-C tuneren fungerer fint?
|
|
![]() |
|
ØV hvor er det altså træls ![]() Jeg fik pengene retur i dag fra Bilka. Jeg nævnte at muligheden for flere fejlbehæftede maskiner var til stede. Det lød ikke som om han kendte til problemerne, men det kommer han så nok til nu. Min LG maskine skulle han jo absolut have sat til, for at se "fejlene". Selvfølgelig kom der ikke udfald på signalet, og harddisken kunne han godt komme ind på. Det er jo typisk. Til gengæld kunne den næsten ikke finde kanaler da han satte den til det (Stofa var det). Nå, men jeg håber du får ændret din handel. Jeg tror ikke det kan betale sig at få en anden LG HR550C med hjem, men det gør du nok heller ikke selv. PS: Jeg er ved at se "TRUE GRIT" på min nye Sony Bluray afspiller (uden harddisk optager). Lad os håbe den bliver ved med at virke. Det ser godt ud indtil nu ![]() |
|
Mvh Karl-Erik
|
|
![]() |
|
allan75 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
Kan det virkelig passe at man ikke kan vælge en enkelt dag hver uge den skal optage, i stedet for hver dag mandag til fredag el. hele ugen?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den skulle vel virke som enhver anden optager med EPG, at der kun optages de udsendelser man har valgt den skal optage.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |