|
LG HR925N |
Besvar ![]() |
Side <1 161718 |
Forfatter | |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra selve TVet er det DD 5.1 når det modtages fra en TV kanal, fra externe enheder tilsluttet HDMI, er det som udgangspunkt kun DD 2.0. der sendes ud.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
LarsBob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2012 Sted: Meløse, DK Status: Offline Point: 9 |
Hej jeg har 5-6 HDMI indgange i min Dennon (den var også "lidt" kostbar).
Jeg prøvede på et tidspunkt at køre HDMI direkte i fjernsynet og så sende lyden til forstærkeren via det optiske kabel og der kunne jeg ikke få f.eks. DTS lyd igennem.
Jeg ved at min Samsung kun har HDMI 1,3 så derfor kan det desværre ikke sende lyden retur til sourround forstærken i HDMI kablet.
Derfor er jeg glad for at have "nok" HDMI indgange til alle mine enheder.
Jeg fandt lidt link som beskriber hvordan jeg mener det er :-)
Go Weekend LarsBob
Fra AV-Cables:
HDMI er den nyeste standard inden for overførsel af video og lyd signaler. Et HDMI kabel gør det muligt at overføre både billede i fuld HD format og lyden i digital surround sound 100 % digitalt imellem f.eks en DVD afspiller og et tv.
HDMI standarden bruges i dag i mange typer multimedie enheder, f.eks DVD- og bluray afspillere, spillekonsoller, digitale parabolreceivere, fladskærme og projektorer. HDMI kan udover at overføre billede i fuld HD opløsning også overføre lyd i suveræne lydformater. HDMI Standarden er f.eks forberedt til at overføre 8 kanals digial lyd i de nye DTS HD og Dolby True HD formater. HDMI er endvidere bagud kompatibel med DVI standarden, det vil sige at du kan koble et HDMI kabel sammen med udstyr der benytter DVI. Med et HDMI kabel undgår du kvalitetsforringende konvertering af signalet til analog, og tilbage til digital igen, dette ses let på resultatet. Et HDMI kabel giver flere detaljer, færre fejl i billedet og en helt overlegen gengivelse af farver og kontraster. Det vil sige at et HDMI kabel i skrivende stund er den absolut bedste løsning, og giver en betydeligt bedre billedkvalitet end både scart og component. Fra hifigalleri.dk:
Du vil ikke kunne høre forskel på HDMI og optisk når lydsporet er standard Dolby digital og DTS.. ( DVD film og konsol spil )
Der hvor forskellen spiller ind er når lydsporet er Dolby True HD og DTS HD Master. ( blu-ray film ) Optisk kabel kan kun trække nok informationer til et standard digital lydspor, hvis du vil udnytte HD lydspor kræver det enten HDMI eller en 7.1 analog tilslutning.. Hvorfor kører du optisk ud fra din PS3 når din receiver har HDMI indgange.? HDMI overfører både billede og lyd.. |
|
![]() |
|
LarsBob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2012 Sted: Meløse, DK Status: Offline Point: 9 |
Nogen der ved præcist hvilke surround lydformater der kan gå gennem et Digital Optical Audio kabel fra et LG 42PA450T TV plz ? Mvh Kim En hurtig søgning gav et generelt svar, tror ikke det er specielt for dit LG:
Even if you only intend to use the cable for transporting audio, there is still a reason to prefer HDMI over an optical link. Optical does not support the Dolby Digital Plus, TrueHD, and DTS HD formats, which are supported under HDMI. If your devices are not that far apart and supports HDMI, it is certainly the safer choice between the two.
Mvh / Go weekend LarsBob |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 161718 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |