|
LG Oled B6V grønt skær |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4747 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Kan problemet i LG's 2016-2017 modeller være manglende varmeafledning i den meget tynde øverste del af kabinettet? Og ikke så meget strålevarme fra elektronikboksen. For så har jeg måske en ide. For et par år siden tog jeg tit min private 17" laptop med på sommerferie, for at se TV Avisen på en 17" skærm. Men i varme lande blev den ofte meget varm. Det blev løst ved af købe en 'Portable Mute USB PC Laptop Computer Heat Dissipation Cooler Dual Cooling Fan' Når jeg satte min 17" laptop på sådan en, blev temperaturen meget lavere. Så mit spørgsmål er om i tror, at en enkelt 5 volt 120 eller 140mm fan klistret mit på bagsiden af vores OLED TV og strøm forsynet fra USB porten, vil forsinke ældnings processen? Eller vil det bare give andre problemer? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7183 |
ideen er måske ikke helt dum
desværre går der nok et par år før du ser om det giver fornuftigt resultat |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
LED-baglyset skal først igennem et polariseringsfilter, her ryger halvdelen. Igennem RGB-filter, der ryger 2/3 af lyset. 0,5x0,33 =0,165 (16,5% lys tilbage) og så er tabet i selve LCD ikke engang med, så 90% er nok ikke helt ved siden af.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Det lyder da ikke synderligt opmuntrende med de LG OLED
![]() |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Gad vide om der er mindre risiko ved SDR fremfor HDR brug?
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
Jeg har et B7, lidt over 3 år gammelt. Det har også et lidt specielt mønster. Det står fint i midten, men til højre er det lidt svagere. Ses mest på rød, men på blå og grøn kan det ses svagt. Jeg ser det kun i reklamer, f.eks en McD med helt rød skærm. Er det uens ældning eller er det burn-in? ![]() |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4659 |
Skærmen ser ud til at have tabt lidt lysintensitet omkring firkanten i midten.
Men netop firkanten er faktisk interessant i den forstand, at det ligner det målefelt, som bruges, når skærmene gennemmåles og kalibreres på fabrikken. På Flatpanels havde vi senest et eksempel med et Panasonic OLED TV, der havde været målt igennem før vi fik det til test. Og vi kunne se omridset af firkanten, da vi modtog skærmen. Netop disse målefelter er en "defekt" ved levering og det synes jeg godt, at du kan holde fast i, hvis du går videre med en klagesag. Der var vist nogle publicerede sager om det i USA - du kan måske finde det på Google.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Størstedelen af det jeg har set gennem de snart tre år på mit har ikke været HDR, så tror ikke det er afgørende.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7183 |
Tænker de fleste TV viser mest SDR så timetal på HDR må være få procent af levetiden
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4747 |
Hej. Citat mpetech: 'Just be careful, HDR ages OELD displays faster in our experience. Burn-ins and color shifts at a much faster rate compared with displaying SDR images.' Men hvad ud over HDR forringer et OLED panels levetid? Hvad med tændte timer? Vil det gå mere ud over et OLED panel, at være tændt både dag og aften, frem for kun aften? Hvad med vores eget LG OLED55B6, som kun bruges i ca 6 mdr om året, da vi er meget i sommerhuset de andre 6 mdr. Vil det kunne holde dobbelt så mange år? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |