recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED Burn in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG OLED Burn in

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED Burn in
    Sendt: 02-Juli-2019 kl. 08:23
Efter at have set nogle underlige farve fejl på mit LG OLED65B6V TV kørte jeg nogle uniformity test for at checke for burn in som også rtings har gjort:


Det nedslående resultat er tydelig burn in af Youtube logo og hele min Stofa box info bar AngryAngryAngry. Plus nogle lodrette skygger og andet som jeg ikke kan identificere.

Jeg har prøvet at tage et billede med mobilen men synes problemet fremtræder bedre live:



Jeg bruger et Samsung S10 kamera. Nogen anbefalinger til hvordan man tager det mest naturtro billede uden diverse farvekorrektioner der forvrænger den faktiske live oplevelse?

Er der andre der ved at køre samme continuity test også ser tilsvarende på deres OLED TV?

TV'et er 2 år og 4 måneder og ved henvendelse til LG Nordic's kundeservice skriver de blot at det er udenfor garanti og de ikke kan gøre noget ved det.

Nogen der har oplevet at tilsvarende rettes uden beregning? 

Må erkende at jeg er YDERST skuffet over at skulle opleve sådanne problemer med et TV til 19.000 kr. og kan se mange har været i tilsvarende situationer:


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:14
Hold kæft det er surt.

Jeg ville være SÅ bitter over det.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:37
Jeg forstår det ganske enkelt ikke!!! Hvorfor pokker begynder at glo efter fejl, som man ikke har opdaget i det daglige?? Så man går fra at være en glad bruger, af et tv med en fremragende billedgengivelse, til at være en frustreret bruger, som så ikke kan fokusere på andet. Fatter det ikke!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg forstår det ganske enkelt ikke!!! Hvorfor pokker begynder at glo efter fejl, som man ikke har opdaget i det daglige?? Så man går fra at være en glad bruger, af et tv med en fremragende billedgengivelse, til at være en frustreret bruger, som så ikke kan fokusere på andet. Fatter det ikke!
+1.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg forstår det ganske enkelt ikke!!! Hvorfor pokker begynder at glo efter fejl, som man ikke har opdaget i det daglige?? Så man går fra at være en glad bruger, af et tv med en fremragende billedgengivelse, til at være en frustreret bruger, som så ikke kan fokusere på andet. Fatter det ikke!

Hvis du - som OP - begyndte at bemærke underlige farvefejl ved almindeligt brug, ville du så ikke undersøge det nærmere??
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:43
Jo, jeg tester mit eget OLED et par gange om ugen, men har ikke oplevet noget endnu. Jeg synes også at jeg aner Youtubes "Åbnings billede", med oversigts diagrammet for valg af film. Kan tage fejl. (de lodrette - vandrette skygger).

Burn-in er bare risikoen med et OLED TV, hvad enten man vil anerkende det eller ej.


Redigeret af Hother - 02-Juli-2019 kl. 09:45
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Må erkende at jeg er YDERST skuffet over at skulle opleve sådanne problemer med et TV til 19.000 kr. og kan se mange har været i tilsvarende situationer:




Jeg forstår dig absolut godt. Ville have det på samme måde hvis jeg havde lagt 19000 kr. for et TV, men efter hvad jeg kan læse i både danske og internationale fora, så er det et at de problemer OLED indtil videre slås med.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 09:50
Jeg opdagede netop fejl ved normal TV forbrug, specielt ved gule og røde farver i de områder med burn in fra Stofa boksens info kanal samt de lodrette striber som også ses ved lyse farveflader. Youtube logo'et havde jeg ikke set før.

Må erkende at OLED tilsyneladende som teknologi har problemer selvom jeg helt sikkert er fan når der ikke er fejl. Derfor er min skuffelse også så meget større over selv at have problemer.

Der er her tale om en fundamental teknologi fejl efter min mening, når man ved at undersøge problemet kan finde så mange tilsvarende oplevelser f.eks. på avsforum.com
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 11:16
Som situationen har udviklet sig med oled-problemer både med burn-in og ikke mindst med tint-problemer, som jeg selv har oplevet, må man efterhånden tvivle på, om teknologien kan overleve i dens nuværende form.
Selvfølgelig er det helt utilstedeligt, at kunderne skal tvinges til at acceptere oplagte fejl, men det er også voldsomt belastende for butikkerne, der skal afsætte en masse ekstra ressourcer til at bøvle med fejlbehæftede oled-tv, der returneres, forsøges repareres osv., så det er helt forventeligt, når butikkerne ikke vil anstrenge sig voldsomt for at sælge den type apparater.
Det eneste lyspunkt (og håb) for oled-tv er, som jeg ser det, Panasonics nye topmodel, hvor færdiggørelsen af oled-panelerne udføres af Panasonic selv. Efter forlydende skulle det især være for at øge lysstyrken, men måske er begrundelsen i højere grad, at man vil forsøge at få mulighed for at få produceret oled-tv uden de berygtede panelfejl. Hvor ville det være dejligt, hvis det skulle lykkes for Panasonic, så man kan købe et oled-tv, uden samtidig at skulle deltage i et lotteri.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Der er her tale om en fundamental teknologi fejl efter min mening, når man ved at undersøge problemet kan finde så mange tilsvarende oplevelser f.eks. på avsforum.com

SÅ er der tale om en fundamental teknologifejl ved alle billedskabende teknologier (OLED, PLASMA, LCD, CRT)!
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 11:39
Ja, Flippo, der er tale om en fundamentale teknologifejl ved alle billedskabende teknologier.
Men fælles for Plasma, lcd og crt er, at jeg aldrig fik at vide, at jeg skulle vænne mig til at fx græsset på en fodboldbane godt måtte være rødt i den ene side af billedet. Det fik jeg derimod at vide om OLED, for det var inden for specifikationerne.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ja, Flippo, der er tale om en fundamentale teknologifejl ved alle billedskabende teknologier.
Men fælles for Plasma, lcd og crt er, at jeg aldrig fik at vide, at jeg skulle vænne mig til at fx græsset på en fodboldbane godt måtte være rødt i den ene side af billedet. Det fik jeg derimod at vide om OLED, for det var inden for specifikationerne.

Til gengæld må du påregne en masse små sorte pletter i form af uønskede udyr.
Oled er sgu ikke være en andre - men jo jeg syntes det er ærgerligt at High end tv markedet har så meget lotteri ind over sig.
Det er dumt og hører sig ikke til.
I mine øjne er oled et lod der KAN være en nitte, mens jeg personligt med lcd alle dage kun har fået en nitte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu