recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED Burn in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG OLED Burn in

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:02
Blomberg. Trådstarter har bedt om hjælp efter at han har fået burn in på sit oledTV. Efterfølgende er reklamationen blevet afvist. 
Denne sag har intet at gøre med, om man har et OLED eller ej.
Forsøg dog at hjælpe.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Blomberg. Trådstarter har bedt om hjælp efter at han har fået burn in på sit oledTV. Efterfølgende er reklamationen blevet afvist. 
Denne sag har intet at gøre med, om man har et OLED eller ej.
Forsøg dog at hjælpe.

Som tidligere nævnt, kunne min hjælp ses ift at kigge på sin indbo forsikring - hvori består din hjælp?

Ligeledes har jeg da et oled jeg har kunne teste som der også spørges til🤷🏼‍♂️


Redigeret af Bromberg5 - 06-Juli-2019 kl. 20:14
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:09
Trådstarter har med sit indlæg forsøgt at få et overblik over om der er flere brugere, eller rettere mange flere brugere der oplever problemer med fastbrænding. 

Sagen mod LG skulle således være at det var en systematisk fejl der opstår på alle eller mange af panelerne, hvis jeg har forstået det ret?!

@Bent, kan du bidrage med noget, udover din "dokumentar" fra elgiganten? Den kunne du jo stille til rådighed for OP, som således kunne bruge den mod LG?

Det er dog ved at være noget tid siden du lavede optagelsen, så måske er den blevet slettet af sikkerhedshensyn?!

Wink


Redigeret af Pede8000 - 06-Juli-2019 kl. 20:11
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Blomberg. Trådstarter har bedt om hjælp efter at han har fået burn in på sit oledTV. Efterfølgende er reklamationen blevet afvist. 
Denne sag har intet at gøre med, om man har et OLED eller ej.
Forsøg dog at hjælpe.

Som andre har spurgt om før: Hvad har du hjulpet eller bidraget med?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


@Bent, kan du bidrage med noget, udover din "dokumentar" fra elgiganten?

Kald det lige et bidrag igen. Manden har smug-optaget en tilfældig sælger, der med rimelig sikkerhed intet ved om produkter eller forretningsmodel, og bruger det I fulde alvor som dokumentation for det store OLED komplot. Hvis den optagelse rent faktisk findes, så er der kun to ting jeg ville finde interessant:

1) Hvor mange takes skulle der til før han fik sin ønskede udtalelse i kassen, og
2) Kan man rent faktisk høre Bent nynne temamelodien til Mission Impossible på optagelsen. 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for indlægget Martin. Så kan vi vist fortsætte tråden.

Ikke før du har svaret på
“Bent, hvordan tror du det kan være at SÅ mange mennesker er imod dig, og tråde ender med at blive lukket. Hvorfor tror du admins fjernede dig fra Flatpanels”
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

kære Admins... kan i ikke lukke for det her?


Så bør recordere-sjakket også indføre en ny regel for forummet: "Det er ikke tilladt at skrive om burnin. Disse emner vil blive slettet".


Hvad? Confused 

Ville være ærgerligt at lukke tråden. 
Man kan bare lade være med at fodre trolden, hvis man er træt af ham?!

Jeg lever med det, da jeg mener det er vigtigt at pointere at der er 2 sider til denne debat.
Ingen teknologi er fejlfri. Enten får du et rigtigt godt billede, med en teoretisk mulighed for fastbrænding af f.eks stations logo, eller du må leve med et mindre godt billede og fare for at få en fluekirkegård i stuen.

Det er et frit land, og vi må vel mene hvad vi vil ? (selv Bent, som dog bør holde sig til sandheden)

Det er de fleste vel enige i?

Personligt syntes jeg QLED har et bedre billede end OLED.
Hvad er det for en sandhed du vil have Bent skal holde sig til ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


@Bent, kan du bidrage med noget, udover din "dokumentar" fra elgiganten?

Kald det lige et bidrag igen. Manden har smug-optaget en tilfældig sælger, der med rimelig sikkerhed intet ved om produkter eller forretningsmodel, og bruger det I fulde alvor som dokumentation for det store OLED komplot. Hvis den optagelse rent faktisk findes, så er der kun to ting jeg ville finde interessant:

1) Hvor mange takes skulle der til før han fik sin ønskede udtalelse i kassen, og
2) Kan man rent faktisk høre Bent nynne temamelodien til Mission Impossible på optagelsen. 

Jeg lærer det aldrig, ironi er skidt, når man skiver til mange forskellige mennesker.
Jeg tror ikke en døjt på at der nogensinde har været nogen optagelse!

Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg lærer det aldrig, ironi er skidt, når man skiver til mange forskellige mennesker.
Jeg tror ikke en døjt på at der nogensinde har været nogen optagelse!

Smile

Det er der forhåbentligt ikke nogen der gør, da den problemstilling der bliver omtalt i forbindelse med optagelsen er meget lille.
Derudover er der jo ingen der har fået lov til at høre den, hvis jeg får muligheden vil jeg da meget gerne høre den. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Martin. Vi må huske at tråden tilhører trådstarter, og at vi har muligheden for hver især at forsøge at hjælpe.



Den er god med dig, hvis det vitterligt ligger dig på hjerte, hvorfor koncentrere du dig så ikke bare om det, i stedet for dine sædvanlige formålsløse indlæg?

Dit første indlæg i denne tråd ( https://forum.recordere.dk/lg-oled-burn-in_topic158552_post1592769.html#1592769 ) er en googleoversat artikel der er så ringe oversat at den mest minder om volapyk.

Hvad hjælper den omgang volapyk trådstarter?

Du er så hård efter andre, der i følge din overbevisning ikke holder sig til trådens emne, men starter selv op med en kæmpe gang vrøvl - hvorfor?

Og din tråd på Flatpalens, der handler om "blokering" ved du i det hele taget, hvad "blocking" på et tv billede betyder, siden du oversætter det til blokering?


Nu har jeg stillet 4 spørgsmål, lad os se om du overhovedet vil svare på nogen af dem, eller blot undviger og gør dig endnu mere til grin end du er i forvejen!

Klaus




Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

2) Kan man rent faktisk høre Bent nynne temamelodien til Mission Impossible på optagelsen. 


LOL!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Helt ærligt...Synes altså at " Oled Burn In " er ret vigtigt for ejere eller kommende ejere , og at dette ikke skal ødelægges af mere "person fnidder"!! Alle herinde ved jo godt at hvis det fortsætter , ja så bliver tråden modereret og måske låst.
Lad os nu prøve at holde os til facts , og lade folk skrive om deres udfordringer/problemer , samt dem der ikke har issues vedr OLED...
MVH


Jeg prøver lige igen , det er trods alt 10 timer siden jeg skrev dette
Kan i ikke "please" holde jer til emnet , det er super vigtigt for ejere eller kommende ejere af OLED...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu