recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED55B8 - På tilbud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED55B8 - På tilbud

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED55B8 - På tilbud
    Sendt: 13-September-2019 kl. 09:28
Så lige at LG OLED55B8 er på tilbud til kr. 5.999,-
Er det er godt køb? Eller skal jeg vente på LG OLED55C8?
Jeg er ikke i akut TV-nød, men tænkte at det er billigt for at prøve et OLED. Jeg har et ældre Samsung i øjeblikket.


Redigeret af itjf - 13-September-2019 kl. 09:29
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2019 kl. 09:46
Begge to er reelt udgået og lagrene tømmes, så det er nok sidste udkald før de nye modeller tager over og så hæves prisniveauet midlertidigt igen. B8 leverer 99% samme billedkvalitet som C8. Hvis man endelig skal kigge opad - og har tid til at vente på mere realistiske priser - så synes jeg man skal kigge mod C9 for at få HDMI 2.1 med i puljen.

Men altså 5.999 kroner for tæt på markedets bedste billedkvalitet. Det er altså imponerende.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2019 kl. 10:16
what Rasmus said.
Det er voldsomt meget tv til prisen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2019 kl. 11:07
vil påstå at meget få kan se forskel på et B8 og et hel ny model.

B8 er et super køb

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2019 kl. 12:09
Med 55" OLED til 6000 kroner, så synes jeg, at vi reelt har en ny markedsituation. Fra at have konkurreret mod gode zone-styret LCD TV i højere prisklasser, så står købere nu i valget mellem et middelmådigt LCD TV eller så godt som markedets bedste billedkvalitet. Samme pris.

Stadig lidt anderledes på 65" med OLED til 10.000 kroner, men det nærmer sig. Så mangler der naturligvis større og mindre formater.

Jeg synes, at det er en lidt overset faktor, at OLED har så ekstremt højt bundniveau. Hver gang teknologien tager et skridt ned på prisstigen, så hæves billedkvalitetsbarren gevaldigt i prisklassen. I endnu større grad, når man når ned i disse prisklasser.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2019 kl. 12:16
Det er sgu vildt. Det er lige før jeg overvejer det til de 6k som stop-gap-løsning indtil C9 i 65" kommer ned i pris.
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 07:53
Takker for svarene! De gjorde valget let for mig og jeg har nu fået en i hus. Og jeg er ikke blevet skuffet, fantastisk billedekvalitet. Desuden er der sket en udvikling i forhold til betjening, osv.

Til top
khede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2019
Sted: haderslev
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 12:20
Hej Alle

Er ny her, så ved ikke om det er helt forkert jeg skriver det her. Men jeg benyttede mig af det tilbud og fik en fin 65 tommer til 9999 i Bilka. 

Men da jeg kommer hjem og vil se tv, kan mit tv ikke vise mine bland selv kanaler fra yousee. Hvis jeg tager kortlæser og kort ud kan mit tv vise grundpakken, men ikke de andre. 

Når jeg så sætter kortet i tv for at få dem med, så viser den en kanal indtil man skifter rundt, derefter kan tv`et ikke finde signal mere.

Har ringet til yousee, som basalt set mener at hvis kortet virkede i det gamle som må det være det nye tv der er galt med.

Det er er da enormt irriterende og skuffende at komme hjem og ikke kunne bruge det helt.

Jeg ved mange af jer har en stor viden omkring tv, så er der nogen der kan hjælpe til hvad jeg kan forsøge og undskyld hvis jeg har smidt min besked et forkert sted
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er sgu vildt. Det er lige før jeg overvejer det til de 6k som stop-gap-løsning indtil C9 i 65" kommer ned i pris.

Og til næste år kommer du så til at mangle det nye "Film Maker Mode" med C9. Og sådan kan vi blive ved.Confused


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 09:21
Hah, jeg troede det var et begreb du opfandt til lejligheden, så jeg måtte lige duckduckgo det. Jeg tror ikke film maker mode kommer til at gøre så meget for mig.

Min tankerække er ca: jeg tror på Dolby Vision som vinder af HDR-krigen, så jeg vil have et TV med Dolby Vision. Dit panasonic har ikke Dolby vision. Så kigger jeg mod Sonys AF8, men det har (åbenbart) en temmelig mangelfuld implementering, i hvert fald sammen med ATV4k.

Så kigger jeg mod 2019-modellerne, men jeg synes de er for (kunstigt) dyre i øjeblikket, Samtidig ser det ud som om den eneste reelle udvikling er hos LG, som jeg ellers ikke er meget for, med deres HDMI2.1-implementering. Jeg bruger mit TV nogenlunde ligeligt til Ramasjang, ATV4k og Playstation.

Når jeg alligevel skal vente, og hvis LG er blevet fornuftige, som det siges, kan jeg lige så godt tage den mest fremtidssikrede model til mit behov, tænker jeg.

Som nævnt i tråden her, har jeg dog overvejet at køre 55B8 midlertidigt, eller endda 65B8.

For at bringe tråden en smule on-topic igen, or maybe not: hvordan ser brugtmarkedet for OLEDs ud? Jeg lavede for sjov en søgning på DBA, og fandt næsten ingenting. Er det realistisk at købe et 55B8 nu og sælge det senere for andet end pebernødder om et års tid?

Og en anden ting: mine duckduckgo-evner rakte ikke til en konklusion, men kan der siges noget om fejlraten på de forskellige mærker, mht. burn-in og lignende? Jeg har læst at Sony dimmer statiske logoer osv. Hvis de har gjort det, er det vel fordi de mener det er nødvendigt. Betyder det at der er større risiko for burn-in på e.g. LG, eller er det for statistisk usikkert?

Jeg formoder det er for tidligt at kommentere på holdbarhed i forhold til valg af komponenter osv.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 09:23
Det ville i øvrigt være fedt, hvis der var en virkelig panel-kyndig med for meget tid, som man kunne sætte til at køre panellotteriet igennem for et givent beløb. Jeg er allerede træt ved tanken om at skulle hente TV, undersøge det, indlevere TV, hente nyt TV, undersøge det osv. osv. Ikke mindst fordi jeg hverken har træk eller en stationsvogn.

Det ville være fint, hvis flatpanels indførte den service. hint-hint :)

Redigeret af elendil - 15-September-2019 kl. 09:24
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 10:01
Du kan jo selv se i køb/salg forummet at et 2 år gammelt velfungerende LG oled B6 ikke kan sælges til 7k. Han skal være heldig hvis han kan få 5k fordi nyprisen er presset helt i bund. Og det blir det samme når du skal af med dit overgangs TV om et år.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu