recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED55B8 - På tilbud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED55B8 - På tilbud

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det ville i øvrigt være fedt, hvis der var en virkelig panel-kyndig med for meget tid, som man kunne sætte til at køre panellotteriet igennem for et givent beløb. Jeg er allerede træt ved tanken om at skulle hente TV, undersøge det, indlevere TV, hente nyt TV, undersøge det osv. osv. Ikke mindst fordi jeg hverken har træk eller en stationsvogn.

Det ville være fint, hvis flatpanels indførte den service. hint-hint :)

Der er ingen der kan give dig det som du ønsker omkring panellotteri. Omfanget af fejlene ved OLED paneler er i mine øjne skruet bevidst ned. Enten fordi at fejlene for en del mennesker ikke betyder så meget i dagligt brug, eller fordi at folk ikke ser fejlene, og andre vil ikke bruge tid på at finde fejlene.

At købe et OLED panel - eller alle paneler for den sags skyld er et lotteri. Den eneste mulighed du har er at få lov til at teste det specifikke panel, inden du kører dit Dankort igennem. 

Men da flertallet af kunder ønsker at købe så billigt som muligt, så er egen-test muligheden nok ikke så stor i f.eks. Bilka.

Husk at devisen "Billigt er bedst" ikke nødvendigvis er rigtigt. Det er op til folk selv. Omvendt når man nærmest for smidt et LG OLED i nakken for no-money, så kan chancen for nogen være værd at tage.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af khede khede skrev:

Men da jeg kommer hjem og vil se tv, kan mit tv ikke vise mine bland selv kanaler fra yousee.

Er det ikke blot et spørgsmål om at lade dit TV stå tændt på en af dine bland selv kanaler ½-1 time, selvfølgelig med kortlæser og kort i ? Sådan er det ihvertfald hos mig, hvis jeg flytter kortlæser og kort til et af husets andre TV.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 12:45
Jo, det kan jeg godt se, Munch. Men normalt når et brugtmarked er mættet, er der jo masser af emner til salg. Her er der meget få til salg, og de få der er kan tilsyneladende stadigvæk ikke sælges.

Priserne rasler selvfølgelig også ned, så det er nok sådan det må være.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 12:49
I forhold til at købe nyt, er det for øvrigt ikke indkøbsprisen i sig selv der afskrækker mig. Jeg tror godt jeg kunne svinge mig selv op til at give 25-30k for et TV, men kun hvis det A) var bygget til at holde, og B) blev opdateret med nye de facto-formater osv., så det ikke var værdiløst efter 1-3 år.

Jeg synes 25k, fx, er mange penge for noget der er lige til at smide på lossepladsen, når det går i stykker efter 25 måneder. Eller når hele branchen skifter til HDCP 9.7 og Dolby Fission om bare tre måneder.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

I forhold til at købe nyt, er det for øvrigt ikke indkøbsprisen i sig selv der afskrækker mig. Jeg tror godt jeg kunne svinge mig selv op til at give 25-30k for et TV, men kun hvis det A) var bygget til at holde, og B) blev opdateret med nye de facto-formater osv., så det ikke var værdiløst efter 1-3 år.

Jeg synes 25k, fx, er mange penge for noget der er lige til at smide på lossepladsen, når det går i stykker efter 25 måneder. Eller når hele branchen skifter til HDCP 9.7 og Dolby Fission om bare tre måneder.

Jeg tror, at du bliver en del klogere med tiden. Intet TV kan garanteres at holde. Du vil opleve, at hvert eneste år kommer der nye formater o.a., så dit TV i dine øjne er håbløst forældet.

Edit: Jeg ved ikke om man stadig kan leje et TV, men i mine øjne virker det måske som en god løsning for dig.


Redigeret af Hother - 15-September-2019 kl. 14:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 14:31
Hah, jeg skal sgutte leje noget. Jeg kan ikke fordrage løbende udgifter.

Det kan godt være jeg er en en dinosaur i tvverdenen. De seneste to TV har holdt ca. ti år hver. Lidt mindre er jeg også tilfreds med.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jo, det kan jeg godt se, Munch. Men normalt når et brugtmarked er mættet, er der jo masser af emner til salg. Her er der meget få til salg, og de få der er kan tilsyneladende stadigvæk ikke sælges.

Priserne rasler selvfølgelig også ned, så det er nok sådan det må være.
Oled TV har vel kun været på markedet i 5 år, så begrænset hvor mange der skifter ud. Det er kun pga opgradering af skærmstørrelse og formater.

Næh det er de helt vanvittige dumping priser på nyt Oled TV, der kører brugtmarkedet helt i bund. Jeg har selv mistet 75% ved salg af et top TV efter 2 år. Så med den afskrivning er det da tåbeligt ikke at købe et Oled TV NU til under halv pris, vel vidende at det under ingen omstændigheder holder i 10 år.
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

I forhold til at købe nyt, er det for øvrigt ikke indkøbsprisen i sig selv der afskrækker mig. Jeg tror godt jeg kunne svinge mig selv op til at give 25-30k for et TV, men kun hvis det A) var bygget til at holde, og B) blev opdateret med nye de facto-formater osv., så det ikke var værdiløst efter 1-3 år.

Jeg synes 25k, fx, er mange penge for noget der er lige til at smide på lossepladsen, når det går i stykker efter 25 måneder. Eller når hele branchen skifter til HDCP 9.7 og Dolby Fission om bare tre måneder.

Jeg tror, at du bliver en del klogere med tiden. Intet TV kan garanteres at holde. Du vil opleve, at hvert eneste år kommer der nye formater o.a., så dit TV i dine øjne er håbløst forældet.

Edit: Jeg ved ikke om man stadig kan leje et TV, men i mine øjne virker det måske som en god løsning for dig.

Mon ikke også den løsning ville kunne betale sig for dig? 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 15:06
Så du advokerer for at købe et 55B8 eller 65B8 nu, og så købe det TV jeg skal bruge om et par år? Eller bør jeg tage C8?

Den eneste forskel på C8 og C9 er vel HDMI 2.1, som jeg helt sikkert vil have, men først har noget at bruge til når PS5 lander.

Jeg er nok ved at være mør, men det er LG, og det holder mig sgu stadig en smule tilbage.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Så du advokerer for at købe et 55B8 eller 65B8 nu, og så købe det TV jeg skal bruge om et par år? Eller bør jeg tage C8?

Den eneste forskel på C8 og C9 er vel HDMI 2.1, som jeg helt sikkert vil have, men først har noget at bruge til når PS5 lander.

Jeg er nok ved at være mør, men det er LG, og det holder mig sgu stadig en smule tilbage.
Ja det mener jeg bestemt du bør gøre. Du kan jo spørge Hother om han stadigvæk har sit Panasonic til salg. Der er så en chance for at DET holder i 10 år, så brugtprisen derfor også er højere end for LG’et.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Så du advokerer for at købe et 55B8 eller 65B8 nu, og så købe det TV jeg skal bruge om et par år? Eller bør jeg tage C8?

Den eneste forskel på C8 og C9 er vel HDMI 2.1, som jeg helt sikkert vil have, men først har noget at bruge til når PS5 lander.

Jeg er nok ved at være mør, men det er LG, og det holder mig sgu stadig en smule tilbage.
Ja det mener jeg bestemt du bør gøre. Du kan jo spørge Hother om han stadigvæk har sit Panasonic til salg. Der er så en chance for at DET holder i 10 år, så brugtprisen derfor også er højere end for LG’et.
Mange tak for din henvisning Munch, men det er jeg ikke interesseret i.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 17:40
Når du ved du vil have en PS5, som altså kommer om et år og tre måneder, at det er direkte tåbelig at købe et B8. Vent da til Black Friday og køb et C9. Det har allerede været nede at runde 20000kr på tilbud. Så det er slet ikke urealistisk at det runder 15000 til den tid. Og det er trods alt kun ca 2 måneder til. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu