recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 16>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Nu har jeg haft mit B6V et par dage og jeg må sige det er super flot billed, men kun når jeg ser bluray eller uhd 4k indhold, når jeg ser tv fra min telia ip tv boks via hdmi så er indholdet slet ikke godt nok til at dette tv viser hvad det duer til desværre. Det får mig til at overveje om det er pengene værd i mit tilfælde. 

Iøvrigt har jeg svært ved at indstille det, jeg syntes det sev skifter settings af og til, har jeg været i menu og indstille feks gamma til 2.2 så er den blevet til BT1886 eller hvad det nu hedder, kan den selv skifte alt efter indhold ? 

Iøvrigt syntes jeg den meget lille kant der er rundt om billedet er meget irreterende, det er en mm tynd kant hele vejen langs kanten hvor billedet er lidt sløret, har jeres det samme ? 

og til sidst, aspect ratio ? jeg har forsøgt med 16:9 og original som virker fint, men hvad betyder "just scan" skal det slåes fra eller til ? 


Med de rigtige indstilninger bør den altså performe et superbillede fra alle HD kilder . Det er klart , at tvivlsomme SD optagelser ser mere tvivlsomme ud : shit in=shit out . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 22:21
Hejsa
Jeg har et par devices koblet til LG B6 og når jeg tænder og slukker de fleste så reagerer fjernsynet efter det.
Men har en udfordring med min Samsung 4K Blu Ray afspiller. Når jeg tænder for den så tænder fjernsynet også men når jeg slukker for afspilleren så slukker fjernsynet ikke.

Den slukker fint når jeg slukker f eks Apple tv og nvidia shield.

Så vidt jeg kan se er alle cec indstillinger sat til. Er der nogen der har en ide hvorfor fjernsynet ikke slukker?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Nu har jeg haft mit B6V et par dage og jeg må sige det er super flot billed, men kun når jeg ser bluray eller uhd 4k indhold, når jeg ser tv fra min telia ip tv boks via hdmi så er indholdet slet ikke godt nok til at dette tv viser hvad det duer til desværre. Det får mig til at overveje om det er pengene værd i mit tilfælde. 


Det får dig ikke til at overveje om du har den rette leverandør af tv signaler?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Nu har jeg haft mit B6V et par dage og jeg må sige det er super flot billed, men kun når jeg ser bluray eller uhd 4k indhold, når jeg ser tv fra min telia ip tv boks via hdmi så er indholdet slet ikke godt nok til at dette tv viser hvad det duer til desværre. Det får mig til at overveje om det er pengene værd i mit tilfælde. 


Det får dig ikke til at overveje om du har den rette leverandør af tv signaler?

Klaus

jo men hvilken er bedre ?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 22:59
For nylig fik jeg en måneds fri adgang til Telia tv via internettet. Jeg fandt, at både lydkvalitet og billedkvalitet haltede i forhold til den Yousee grundpakke, jeg har, så jeg fik afmeldt Telia pakken, da jeg havde anvendt adgangen i ca. 10 minutter. I min optik kan tv via internettet ikke måle sig endnu.

Mvh. Jørgensen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:


jo men hvilken er bedre ?


Alt (ud over YouSee via internet/telefonkabler). Mine forældre har homebox/YouSee løsningen, når jeg ser på den, er jeg super glad for min antenne oppe under taget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Hejsa
Jeg har et par devices koblet til LG B6 og når jeg tænder og slukker de fleste så reagerer fjernsynet efter det.
Men har en udfordring med min Samsung 4K Blu Ray afspiller. Når jeg tænder for den så tænder fjernsynet også men når jeg slukker for afspilleren så slukker fjernsynet ikke.

Den slukker fint når jeg slukker f eks Apple tv og nvidia shield.

Så vidt jeg kan se er alle cec indstillinger sat til. Er der nogen der har en ide hvorfor fjernsynet ikke slukker?


Hvorfor ikke bare slukke den anden vej - altså sluk for TV'et, så slukker kinden også.

M.v.h.
Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Iøvrigt har jeg svært ved at indstille det, jeg syntes det sev skifter settings af og til, har jeg været i menu og indstille feks gamma til 2.2 så er den blevet til BT1886 eller hvad det nu hedder, kan den selv skifte alt efter indhold ? 

Bemærk at billedindstillinger er individuelle pr input kilde
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 15:02
Billedeindstillinger er selvfølgelig individuelle, men hvad er holdningen til Hi-Fi Klubbens kalibrering for LG OLED 55B6V?

MODELOLED55B6V
Picture profileISF Dark Room
Light 
OLED Light45
Contrast85
Brightness58
H-Sharpness15
V-Sharpness15
Color62
Tint0
Expert settings 
Dynamic contrastOff
Super resolutionOff
Complete color scaleNormal
Edge enhancementOn
Color filterOff
Gamma2.2
White balance 2p 
Color temperatureWarm2
Low-R14
Low-G0
Low-B7
High-R5
High-G0
High-B6
Gamma0
RGB Only modeOff
Color spaceAuto
Picture settings 
Noise reductionOff
MPEG noise reductionOff
Black levelLow
Real cinemaOn
Adjust screen brightnessOff
True motionOff





Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 15:30
Jamen de passer sikkert fint, på den skærm de kalibrerede....

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 15:39
Henrik B   det kunne være sjovt at se hvor meget de afviger skærm til skærm.

eller er vi småtings kassen ?
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 15:48
Der er kun en måde, det er at få en til det, der virkelig kan det, og så betale det, det koster, og så holde sin kæft- Evt kan man begynde at lære det selv.
MEN Hvis den skal kalibreres og du vil vide den er kalibreret, så du ved den er kalibreret og ikke måske dit og dat. Så glem alt det der. Bestil en der kan og begynd at nyd nogen film.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu