|
LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten |
Besvar ![]() |
Side <1 13141516> |
Forfatter | ||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg har det lidt sådan, at hvis dit udsagn her skal stå til troende, så vil det for langt de flestes vedkomne (hr. og fru Danmark), være ret ligegyldigt hvilken kvalitet af TV de køber.
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
|||
OK? Kan ikke helt regne ud hvor du vil hen. Læser det som om du svarer på noget andet end jeg mente. Gav dig bare ret i at der ikke er nogen grund til at tro at folks LCD tv skulle være mere "korrekte" end folks OLED. At HFK har lavet en bøf ændrer ikke ved dét. Hvis HFK laver den fejl på OLED har de sikkert også lavet den på LCD, da det ikke har noget med OLED vs LCD at gøre. Det ser ud til bare at være en fejl i kalibreringen. Sikkert forårsaget af en kilde der indstillet forkert.
|
||||
![]() |
||||
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 651 |
|||
Jeg overvejer om jeg skal have en kalibrering på min 65b6v.
Er der nogle der har fået en oled tv kalibreret hos tvkalibrering.dk. hvis ja, er der en synlig forskel. Hvis ikke så synes jeg 1800 kr er meget hvis det kun er en lille forskel. Jeg er ellers tilfreds med tvet så ved ikke rigtig om det er pengene værd |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Som jeg har forstået det, kan have misforstået det, så er B6 modellen typisk ret ringe indstillet fra producentens side. Så sætter du pris på, at dit billede er godt, og indstillet rigtigt, så er en kalibrering en fornuftig idé. TV Kalibrering har kalibreret mit Pana, og han er en meget omhyggelig og kompetent mand - og rigtig hyggelig er han såmænd også
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
1. TV Kalibrering får generelt positive ord med på vejen.
2. Du vil med 100% sikkerhed kunne se forskel! 3. TV'ets strømforbrug vil i øvrigt også mindskes af en kalibrering. M.v.h. |
||||
![]() |
||||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
|||
Jeg er helt enig - der må være tale om en tanketorsk eller lign. - problemet er faktisk mest, at man ikke har dobbeltchecket resultatet med andre kilder, før man lægger indstillingerne ud på hjemmesiden. Lad os regne med, at de retter det til.
|
||||
/lars
|
||||
![]() |
||||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
|||
Jeg har prøvet - men jeg kan ikke rigtigt genkende, at LG's OLED-TV skulle være decideret dårligt indstillet out-of-the-box. Jeg tror at opfattelsen kan stamme fra, at der er sagt og skrevet rigtig meget om kalibrering af disse modeller - men det er altså fordi de er tilpas interessante til, at de er værd at tweak'e det sidste ud af - og fordi det er en teknologi, mange har ventet på blev tilgængelig til rimelige priser. Som gældende for de fleste andre TV, er standardindstillingen ikke ikke frigjort fra diverse filtre - men kalibreringen af ISF-indstillingerne er faktisk anvendelige, så hvis man vælger ISF EXPERT DARK ROOM er man faktisk godt kørende (ligesom man ville gøre på andre TV - altså vælge en BIOGRAF-indstilling eller lign.). Der er masser af lys i TV'et i forhold til de fleste TV også - selvom de fineste LCD-TV kan slå OLED-TV'et her. Kalibrering kan man overveje, hvis man (1) er entusiast eller (2) har problemer med black-crush eller et mælket billede - altså problemer der kan stamme fra andre steder i signalkæden end lige netop TV'et. |
||||
/lars
|
||||
![]() |
||||
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 651 |
|||
Mange tak for svarene. Vil lige tænke lidt over det.
Lige et andet spørgsmål. Er game mode den billed profil der hedder spil? |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Ja det er....
M.v.h. |
||||
![]() |
||||
|||
Er den ikke meget skarp i kontrast og farver. Og kan i mærke forskel på spil profil i forhold til andre profiler når i spiller
|
||||
![]() |
||||
|||
Du justerer da bare farve og kontrast ned, hvos du synes den står for højt. Hver "input" skal reguleres hver for sig.
M.v.h. |
||||
![]() |
||||
Charlie Waterloo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-November-2014 Status: Offline Point: 11 |
|||
Jeg ville nok vente lidt og se om prisen ikke falder på E6V. Hvis ikke ville jeg vente til de nye 7V'ere bliver testet og vælge B7. Så meget dyrere, ser det ikke ud til den bliver for et fuldt opdateret tv.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 13141516> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |