recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

Besvar Besvar Side  <1 56789 16>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 15:39
Der må være andre LG OLED ejere der kan komme med råd ang ophæng. Jeg har et LCD fra Panasonic hvor ALLE stik vender nedad eller til siden.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har den ikke wifi? Det er da synd at hænge den med så meget luft bagved

Har den ikke wifi? Det er da synd at hænge den med så meget luft bagved

Jo det har den - men tænker at hvis den skal kunne klare 4K via Netflix, YouTube m.m. så er det nok bedst med kablet. 

Kan se at jeg har et par vinklede HDMI kabler og også et RJ45 så det burde kunne bruges sammen med den fra Harald Nyborg. 

Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 15:40

Der må være andre LG OLED ejere der kan komme med råd ang ophæng. Jeg har et LCD fra Panasonic hvor ALLE stik vender nedad eller til siden.

Det er også det jeg håber på - at de melder sig på banen ;-)
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 15:54
Ud fra dette indlæg og andre indlæg er jeg kommet frem til følgende muligheder:

1. Harald Nyborg
Så vidt jeg kan se kommer der til at være ca.5,3 cm til væggen med denne
Dvs. at der nok skal vinklede kabler til hvis nogle af stikkene bagved skal bruges

2. Silvan
Kommer til at hænge rimeligt tæt på væggen så der skal nok også vinklede kabler til

3. Den dyreste Vogel 305 Ultra Thin
Når man på deres hjemmeside vælger LG modellen B6V så står der at den ikke er kompatibel - 
selvom en del folk skriver at de bruger den sammen med den fjernsyn.

Så hvad vil jeres anbefaling være og hvorfor? Og er der nogen derude der har LG 65" B6V med disse ?

Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 15:55
Jeg er på kig efter et vægbeslag til 55" modellen og det må gerne være tæt til væggen. Det skal så på en gipsvæg som jeg tror er 1 lags. Har i nogen ideer?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg er på kig efter et vægbeslag til 55" modellen og det må gerne være tæt til væggen. Det skal så på en gipsvæg som jeg tror er 1 lags. Har i nogen ideer?

Hejsa
Tror at de tre muligheder jeg nævner i mit indlæg også kunne være for 55"'eren.
Undtagen vogels som skal være 205 modellen i stedet for 305 modellen når det er 55 (har jeg fundet ud af mens jeg læste alle indlæggene) :-)

Men nu må vi se hvad eksperterne, der har fjernsynet siger ;-)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 16:46
Har et 65 E6V hængende helt op til væggen, største udfordring var antennekablet det blev dog klaret med et vinkel stik samt fjernet lidt at gipsen der hvor stikket støder på væggen. Alle HDMI stik sidder i siden på E6V, bruger dog kun det ene med et vinklet HDMI kabel. Powerkabel sider i, bag et plast dæksel og skaber ikke problemer. 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Har et 65 E6V hængende helt op til væggen, største udfordring var antennekablet det blev dog klaret med et vinkel stik samt fjernet lidt at gipsen der hvor stikket støder på væggen. Alle HDMI stik sidder i siden på E6V, bruger dog kun det ene med et vinklet HDMI kabel. Powerkabel sider i, bag et plast dæksel og skaber ikke problemer. 

Hvilket vægbeslag har du?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvilket vægbeslag har du?
Ouch den glemte jeg, vogel 305 mener jeg det var
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

iøvrigt et super flot billed med utrolig kontrast og helt sort og ingen lys ved kanter, jeg syntes måske bare at det kan se lidt grumset ud i baggrunden af scener og at det også kan hakke lidt ved panorering, men det er nok et spørgsmål om at få det indstillet korrekt, der kommer en uhd afspiller med posten imorgen så glæder mig til at se hvad det kan med en rigtig uhd 4k film og hdr. :-) 

M.h.t. hakken ved panorering/bevægelser, så kan det være et indstillingsspørgsmål. Men sørg også for at TV'et har den nyeste firmwareversion.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:00

Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?

Du skal kende TV'ets vægt, og om der er stik der vender bagud. 15 mm er meget slankt og kan give problemer med især strømstik. Der fåes vinklede stik, men igen undersøg det først.

Så vidt jeg kan læse mig frem til vejer den 22,10KG uden stand. 
Og at der er disse stik bagved

Så der skal nok en vinklet Rj45 kabel til. Bruger ikke antenne og der må være to andre HDMI stik på siden. 

Så hvis Harald Nyborgs wallmount giver 5,3 til væggen burde det være ok....tror jeg :-)

M.h.t. HDMI stik, så ja, så kan det være lige meget, hvilket stik du bruger - forudsat du ikke har surroundreceiver eller soundbar, hvor man benytter det HDMI stik som har ARC (oftest nr. 2).
Men hvorfor overhovedet benytte de HDMI stik på billedet, når der er to HDMI stik, som enten peger ud til siden, eller nedad?

M.v.h.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hov...skal bare læse. Der står på beskrivelsen (Harald Nyborg) at der er 5,3cm til væggen. 

Mht. Vogel, er det så 305 ultra thin vi snakker om?

Du skal kende TV'ets vægt, og om der er stik der vender bagud. 15 mm er meget slankt og kan give problemer med især strømstik. Der fåes vinklede stik, men igen undersøg det først.

Så vidt jeg kan læse mig frem til vejer den 22,10KG uden stand. 
Og at der er disse stik bagved

Så der skal nok en vinklet Rj45 kabel til. Bruger ikke antenne og der må være to andre HDMI stik på siden. 

Så hvis Harald Nyborgs wallmount giver 5,3 til væggen burde det være ok....tror jeg :-)

M.h.t. HDMI stik, så ja, så kan det være lige meget, hvilket stik du bruger - forudsat du ikke har surroundreceiver eller soundbar, hvor man benytter det HDMI stik som har ARC (oftest nr. 2).
Men hvorfor overhovedet benytte de HDMI stik på billedet, når der er to HDMI stik, som enten peger ud til siden, eller nedad?

M.v.h.

Skal bruge tre stik da jeg har Apple TV, Nvidia Shield og 4K afspiller koblet til. Så kommer mest sandsynlig til at bruge et HDMI stik samt netværkskabel bagved fjernsynet
Til top

Besvar Besvar Side  <1 56789 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu