recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65C6V 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65C6V 65"

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
MSP84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MSP84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 18:46
Jeg er lidt i samme dillemma men er mest hug på E6, alternativt vente til E7 kommer og til billere pris senere på året. Der er dog ikke mange der har E6'eren jf. pricerunner. Er det pga. den udfases?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 09:44
Jeg har ikke rigtigt kunnet forstå hvorfor E6'eren skulle være så meget dyrere. Der er formentlig noget bedre højttalere i, men 3D retfærdiggør det ihvertfald ikke. Og hastigheden af B6 er der ingen mangler på.

Så jeg tror på at B6 helt enkelt er kommet højere op i volumen hvilket er med til at drive det ned i pris og samtidigt tage fokus væk fra E6 rent salgsmæssigt.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 11:12
Hellere buet OLED end fladt LCD ..Wink

Man skal gøre sig klart,at buet IKKE egner sig til vægmontering, og at  event gensalg vil blive vanskeligere ..

Forøvrigt,så er i hvert fald E6 væsentligt dyrere i Tyskland end DK . .

Redigeret af Lennon - 26-Marts-2017 kl. 11:13
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Man skal gøre sig klart,at buet IKKE egner sig til vægmontering, og at  event gensalg vil blive vanskeligere ..

Eklatant modsigelse
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 11:40

.
Ikke for at lave rav i den. Hvis man går ind for et godt billede, så har flere LCD TV altså bedre farvestyring og billed processor end det typiske OLED.

Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED:

- Betragtningsvinkler

- og visning af sort. (På nogle LCD er sort også meget sort med "0 nits").

Og tror du ikke på hvad jeg skriver, så kom selv og kig efter LennonLOL

God søndagSmile

Redigeret af Hother - 26-Marts-2017 kl. 11:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED:
- Betragtningsvinkler
Der er næppe nogen der er utilferds med deres OLED betragtningsvinkel.

http://www.lg.com/dk/lgoled-tv/assets/images/oled/black/black5.jpg
Hvis hele skærmen er sort. Dejligt med nogle gode data, endnu bedre er det jo med et godt billede.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 13:04

Man skal gøre sig klart,at buet IKKE egner sig til vægmontering, og at  event gensalg vil blive vanskeligere 
Buet TV er (som du er inde på) en stor pris at betale for 3D, men det er 7,500 op til E6 jo også.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

- Betragtningsvinkler
Der er næppe nogen der er utilferds med deres OLED betragtningsvinkel.

Hvis hele skærmen er sort. Dejligt med nogle gode data, endnu bedre er det jo med et godt billede.
Altid godt med nogle reklamebilleder, og som bestemt ikke er retvisende. Selv om jeg erkender at OLED kan vise bedre dybsortSmile 

Jeg har intet skrevet om, at nogle er utilfreds med OLED´s betragtningsvinkler - tvært omWink

Redigeret af Hother - 26-Marts-2017 kl. 14:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 15:12

.
Ikke for at lave rav i den. Hvis man går ind for et godt billede, så har flere LCD TV altså bedre farvestyring og billed processor end det typiske OLED.

- Betragtningsvinkler

God søndagSmile

Kunne du i det mindste så ikke opremse de LCD-modeller, som du mener er på niveau med C6/B6/E6 i samme prisklasse og størrelse, som trådstarteren efterspørger? 

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 15:14

Hvor har du fra, at buede fladskærme ikke egner sig til vægmontering?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

.

- Betragtningsvinkler

God søndagSmile

Kunne du i det mindste så ikke opremse de LCD-modeller, som du mener er på niveau med C6/B6/E6 i samme prisklasse og størrelse, som trådstarteren efterspørger? 

Mit svar var til Lennon, hvis indlæg jeg måske synes var noget vrøvlet.

Redigeret af Hother - 26-Marts-2017 kl. 15:38
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Du glemmer kvalitet, LG er IKKE et kvalitetsprodukt, det er samme lave kvalitet som Samsung, og generelt med koreanske produkter.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu