recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65C6V 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65C6V 65"

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hellere buet OLED end fladt LCD ..Wink

.

Ikke for at lave rav i den. Hvis man går ind for et godt billede, så har flere LCD TV altså bedre farvestyring og billed processor end det typiske OLED.

Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED:

- Betragtningsvinkler

- og visning af sort. (På nogle LCD er sort også meget sort med "0 nits").

Og tror du ikke på hvad jeg skriver, så kom selv og kig efter LennonLOL

God søndagSmile

Kunne du i det mindste så ikke opremse de LCD-modeller, som du mener er på niveau med C6/B6/E6 i samme prisklasse og størrelse, som trådstarteren efterspørger? 

Mit svar var til Lennon, hvis indlæg jeg måske synes var noget vrøvlet.

Du glider stadig af på spørgsmålet!

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:55
@Henrik, overhovedet ikke. Synes bare ikke at det er relevant i tråden, og nej - man skal til pungen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 19:20

@Henrik, overhovedet ikke. Synes bare ikke at det er relevant i tråden, og nej - man skal til pungen.
Ikke relevant ? ? ? Det er ellers lige det tråden handler om. Pris og kvalitet OLED LG 6X. Kender du noget LCD der kan slå dem på billede kvalitet. Åbenbart ikke.

- Betragtningsvinkler
Det var så uden betydening

- og visning af sort.
Det var så kun uden andet end sort på skærmen.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Kunne du i det mindste så ikke opremse de LCD-modeller, som du mener er på niveau med C6/B6/E6 i samme prisklasse og størrelse, som trådstarteren efterspørger?  

Du glemmer kvalitet, LG er IKKE et kvalitetsprodukt, det er samme lave kvalitet som Samsung, og generelt med koreanske produkter.
Sig mig hvordan kommer du frem til at LG ikke er et kvalitetsprodukt? Fordi det er lavet i Korea?

Ind til videre har LG da lavet et TV der har det bedste billede på marked pt. 

LG levere OLED Paneler til b.la. Panasonic - B&O - Loewe - Philips etc. hvorfor? Er fordi et brand som LG ringere fordi det er lavet i Korea fremfor Malaysia?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Ikke relevant ? ? ? Det er ellers lige det tråden handler om. Pris og kvalitet OLED LG 6X. Kender du noget LCD der kan slå dem på billede kvalitet. Åbenbart ikke.

- Betragtningsvinkler
Det var så uden betydening

- og visning af sort.
Det var så kun uden andet end sort på skærmen.

Jo jeg kender LCD som for mig lever op til OLED, nemlig Sony ZD9 og panasonic 65DX900.

Hvis vi tager billedet som en helhed vinder OLED på de demoer jeg har kigget på i snart flere timer. Hvis vi tager f.eks. TV kanaler så vinder ovennævnte LCD TV i mine øjne. Jeg kan dårligt sammenligne med BD, for disse er svære at se f.eks. hos Elgiganten. For begge teknologier er der så plusser og minusser som skal lægges til og trækkes fra.

Det for mig urelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED. 

Jeg ved ikke helt hvad du er ude på, men lad venligst være med at trække dine formodninger frem om noget som jeg ikke har skrevetWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 21:11

Det for mig irrelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED.

Øh, man skal jo netop sammenligne priser på billige OLED og (dyre) topmodel LCD'er, da man skal give premium pris for en LCD, for at få noget som bare minder om OLED billedkvalitet.

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det for mig irrelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED.

Øh, man skal jo netop sammenligne priser på billige OLED og (dyre) topmodel LCD'er, da man skal give premium pris for en LCD, for at få noget som bare minder om OLED billedkvalitet.

M.v.h.

Og om en lille måneds tid, er der ikke noget der hedder billige oled, da det er forventeligt de nye modeller er til salg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 21:49

M.v.h.
Lad mig sige det på den måde Henrik, jeg mener at jeg har en overordentlig fin billede kvalitet. Ville jeg have haft OLED dengang jeg købte mit nuværende TV, så havde jeg minsandten købt et OLED.

Og stod jeg i dag  overfor at købe et nyt TV, så havde jeg sørme købt det samme TV som jeg har nu. Jeg er vist ikke så god til at lade mig rive med af den herskende folkestemning. Jeg lægger vægt på flere ting ved valg af TV, og mit Pana er stadig det eneste som opfylder min krav. 

Redigeret af Hother - 26-Marts-2017 kl. 22:17
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2016
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 22:24
Og så blev endnu en tråd afsporet for i stedet at handle om Hothers præferencer ift. valg af tv.
Utroligt at en moderator ikke træder lidt i karakter.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Og så blev endnu en tråd afsporet for i stedet at handle om Hothers præferencer ift. valg af tv.
Utroligt at en moderator ikke træder lidt i karakter.
Det var ikke med min gode vilje, jeg lider desværre af den egenskab, at jeg svare på de spørgsmål som jeg bliver stillet.

Tilbage til OLEDWink
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

M.v.h.

Og om en lille måneds tid, er der ikke noget der hedder billige oled, da det er forventeligt de nye modeller er til salg.

En meget interessant betragtning, som måske også er lidt foruroligende . Jeg er nemlig ikke sikker på vi ser lige så dramatiske prisfald på OLED i 2017 . Hvorfor skulle OLED producenterne ikke kunne dosere produktionen lige så præcis,som LCD producenterne har gjort på deres topmodeller ? Vi har mig bekendt ikke set markante prisfald på hverken Panasonic,Sony eller Samsungs 2016 frontlinie LCD .Og så synes jeg også det er lidt naturstridigt,at DK har haft væsenligt billigere priser på LG E6 end Tyskland . . ? !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

M.v.h.

En meget interessant betragtning, som måske også er lidt foruroligende . Jeg er nemlig ikke sikker på vi ser lige så dramatiske prisfald på OLED i 2017 . Hvorfor skulle OLED producenterne ikke kunne dosere produktionen lige så præcis,som LCD producenterne har gjort på deres topmodeller ? Vi har mig bekendt ikke set markante prisfald på hverken Panasonic,Sony eller Samsungs 2016 frontlinie LCD .Og så synes jeg også det er lidt naturstridigt,at DK har haft væsenligt billigere priser på LG E6 end Tyskland . . ? !

Jeg forestiller mig, at LG OLED nye modeller nok skal falde i pris i løbet af året. Når man som vi har set, at man kan lade et 65E6 falde fra  - var det fra omkring 60K, til nu ca. 25K. Så kan jeg ikke umiddelbart se anden årsag, end at LG OLED må være ret billige at producere.

Hvad angår top LED og de manglende prisfald fra f.eks. Sony og Panasonic, så kan en årsag være, at ZD9 og DX900 fortsat er deres LED topmodeller i 2017 og indtil videre.

Redigeret af Hother - 27-Marts-2017 kl. 01:25
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu