recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG PK550N erfaringer NB! læs før køb!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG PK550N erfaringer NB! læs før køb!

Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:27
Prøv at stille på  R/B CONTRAST og R/B BRIGHTNESS uafhængigt og se, hvad effekten er (altså: Sæt CONTRAST tilbage til udgangspunktet, før du eksperimenterer med BRIGHTNESS. Måske kan du derefter udlede, hvilken kombination, der kan bruges).

CMS'en bør ikke have nogen indflydelse på dette problem.
/lars
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Prøv at stille på  R/B CONTRAST og R/B BRIGHTNESS uafhængigt og se, hvad effekten er (altså: Sæt CONTRAST tilbage til udgangspunktet, før du eksperimenterer med BRIGHTNESS. Måske kan du derefter udlede, hvilken kombination, der kan bruges).

CMS'en bør ikke have nogen indflydelse på dette problem.

Tak for info, Lars. Du har været meget hjælpsom. Smile

Jeg har skruet ned for G CONTRAST og G BRIGHTNESS. Det gav det bedste resultat, selv om den grønne nuance stadig ses. Har dog skruet temmelig meget ned for begge; CONTRAST er f.ex. helt nede på -40 (hvor det laveste er -50) Jeg prøver at lege lidt med det de næste par dage og se om jeg ikke kommer frem til noget, jeg kan leve med.

Jeg er bare skuffet over, at jeg skal kæmpe med disse problemer med plasma. Har aldrig haft dem med LCD.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 16:28
Jeg er temmelig sur nu! Angry 

Efter at have brugt flere timer på at lege med indstillingerne, lagde jeg mærke til, at farverne varierer. Faktisk indenfor samme scene, indenfor en tidsramme af  5 sekunder. Det minder lidt om dynamisk kontrast, hvor man kan se hvordan kontrasten i billedet skifter forhold. Jeg tjekkede alle indstillingerne, for en sikkerheds skyld, for at sikre mig, at et eller andet dynamisk kredsløb ikke var slået til. Det var det ikke.

Prøver lige med noget BD og HD DVD i dag, for at udelukke kilden. Det var på Kanal 5 HD jeg lagde mærke til farveudsvinget i går. Hvis det er det samme på alle kilder, ryger tv'et retur. Gider ikke mere...
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Efter at have brugt flere timer på at lege med indstillingerne, lagde jeg mærke til, at farverne varierer. Faktisk indenfor samme scene, indenfor en tidsramme af  5 sekunder.
dette kan ske når du har aktiveret  strøm spare funktionen, så ændres det jo dynamisk. det har jeg set her er par gange, hvor en kat fik foran fronten på skærmen, så sensor må sidde nederst.

Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:02

Jeg er temmelig sur nu! Angry 

Efter at have brugt flere timer på at lege med indstillingerne, lagde jeg mærke til, at farverne varierer. Faktisk indenfor samme scene, indenfor en tidsramme af  5 sekunder. Det minder lidt om dynamisk kontrast, hvor man kan se hvordan kontrasten i billedet skifter forhold. Jeg tjekkede alle indstillingerne, for en sikkerheds skyld, for at sikre mig, at et eller andet dynamisk kredsløb ikke var slået til. Det var det ikke.

Prøver lige med noget BD og HD DVD i dag, for at udelukke kilden. Det var på Kanal 5 HD jeg lagde mærke til farveudsvinget i går. Hvis det er det samme på alle kilder, ryger tv'et retur. Gider ikke mere...

Det du omtaler med at kontrasten skifter forhold, minder det om dette her:

?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:48
Jeg har set den video før. Fyren i billedet har jo tændt for dynamisk kontrast, som han kalder "nice features". Det er det, der gør, at han oplever den "lag", som han kalder det. Alle ved, at dynamiske kredsløb forårsager sådanne problemer.

Jo, det er nogenlunde det samme, jeg oplever. Sådan beskrev jeg det også; at det minder om dynamisk kontrast. Hos mig er det bare farverne, der varierer. I modsætning til fyren fra videoen, er jeg ikke uvidende. Jeg HAR slukket for alle de dynamiske kredsløb, inkl. strømsparefunktionen.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:32
Jeg bemærker, at det kun er den blå og ikke den røde farve der skifter i videoen - og at han kan ændre det ved at skifte Picture Mode. Han bryder sig ganske rigtigt tilsyneladende ikke om korrekt farvegengivelse, da han bemærker, at farverne bliver svagere, når fejlen ikke er til stede.
/lars
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 22:59
Har også set DVD, BD, HD DVD, og det er det samme problem. Det er ikke så synligt som på alm. tv., men når man slukker for alt lyset, kommer farvefejlene tydeligt frem. Synd, da det ellers er et ok tv, hvis man så også ser bort fra summen, som bliver helt uudholdelig at høre på, når der er meget hvidt indhold i billedet.

EDIT: laver en lille brugeranmeldelse af tv'et, så kan folk selv bedømme om disse mangler er noget, de kan leve med.

Redigeret af PhDream - 26-April-2010 kl. 23:01
Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 09:27

Jeg har set den video før. Fyren i billedet har jo tændt for dynamisk kontrast, som han kalder "nice features". Det er det, der gør, at han oplever den "lag", som han kalder det. Alle ved, at dynamiske kredsløb forårsager sådanne problemer.

Jo, det er nogenlunde det samme, jeg oplever. Sådan beskrev jeg det også; at det minder om dynamisk kontrast. Hos mig er det bare farverne, der varierer. I modsætning til fyren fra videoen, er jeg ikke uvidende. Jeg HAR slukket for alle de dynamiske kredsløb, inkl. strømsparefunktionen.

Men det er jeg LOL
- jeg skal ud og se på tv en af dagene, og havde egentlig regnet med en 550 eller 750. Men det lader til at jeg må tage mit valg til overvejelse Ouch

Må dog indrømme at jeg ikke er noget haj til at se den store forskel, så jeg er muligvis let at imponerer Big smile men så længe man er glad for det man kommer hjem med, så er det vel fint Wink

Hvad ville min være et alternativ til 550'eren? - SAMSUNG PS-50C535?

Redigeret af malke - 27-April-2010 kl. 09:41
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 16:08
Tror snarere det bliver C550 eller 555, som er den nordiske model.

Sidste års B535 var ikke noget at råbe hurra for, og havde mange fejl. Håber at C535 er bedre.

Mht. LG, så kan det være, at jeg er uheldig. Har ikke læst eller hørt om andre folk, der har de samme problemer. På den anden side kan det også være, at folk ikke lægger mærke til det. Billedet er godt, ingen tvivl om det, og hvis man ser bort fra farvefejlen, er der stadig banding og summen man skal leve med.  
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 10:24

Tror snarere det bliver C550 eller 555, som er den nordiske model.

Sidste års B535 var ikke noget at råbe hurra for, og havde mange fejl. Håber at C535 er bedre.

Mht. LG, så kan det være, at jeg er uheldig. Har ikke læst eller hørt om andre folk, der har de samme problemer. På den anden side kan det også være, at folk ikke lægger mærke til det. Billedet er godt, ingen tvivl om det, og hvis man ser bort fra farvefejlen, er der stadig banding og summen man skal leve med.  
Jeg har lige sat mit nye 760 op og har ingen banding eller summen. Kunne heller ikke rigtig spotte farvefejlen, men det skal siges, at jeg kun har pillet ved skærmen i et par timer. Første indtryk af mit første LG plasma er generelt rigtig positivt. Især menuer, presets, opsætning og generel brugervenlighed er jeg imponeret over, men jeg kommer jo også fra en Pana Confused.

Der var en smule retention i området med undertekster, da jeg slukkede, men det forsvandt hurtigt. Det bliver jo mindre med tiden...håber jeg Big smile

Til gengæld er billedet flot med digitalt tv-signal og intet mindre end fremragende med HD-kilder.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 10:57
Er der ikke en der kan fortælle hvad forskellen er på disse tre modeller? Og hvilken er topmodellen, hvilken er nummer 2 og hvilken er nummer 3?

Er ikke så meget inde i LG?

60PK750
60PK550 
60PK760
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu