recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LGPK250N 60" vs. G20 50"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLGPK250N 60" vs. G20 50"?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
ramlas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:00
LG er tæt på Panasonic i billedkvalitet. LG´s nye plasmaskærme er altså rigtig gode, og de har ikke flere problemer end andre mærker. Rasmus fra flatpanels giver LG gode karakterer, så tjek  flatpanels.dk. Jeg er overbevist og køber den nye LG 50P750. Fedt:)
Ville gerne have 60'' som parasound men har ikke lige plads:)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:39
Nu ved jeg godt snakken går på 60", men der er flere der har erfaring med 50" udgaverne. Så here goes...

LG 50PK350N fås i Elmutanten til 5999 kr. - et godt køb, især fordi der er glimrende kalibreringsmuligheder på ekspert1 og ekspert2 mode :) Den er lige en anelse foran PK250 i features.

PK250 har en lidt bredere ramme end de andre PK modeller, PK550 har THX-mode + ekstra HDMI. De dyrere modeller har en anden glasoverflade der skulle give bedre sortniveau, men så vidt jeg husker var der ikke meget effekt i det iflg. flatpanels.dk

Summa summarum; kan du leve med kun 1 HDMI-indgang og ingen USB er både 50" og 60" udgaven af PK250 et fint køb.

Og alle skærmene (dyre som billige) er glimrende som spejl når de er slukkede ;) Men har du styr på dine lyskilder/vinduer er alt ok.

Og ja, retention findes, men medmindre du kører på 95% kontrast og ser samme kanal i dagevis vil jeg påstå at det ikke bliver noget problem.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Summa summarum; kan du leve med kun 1 HDMI-indgang og ingen USB er både 50" og 60" udgaven af PK250 et fint køb.

Arh, mere skrabet er PK250-serien nu heller ikke. Min skærm har da f.eks. 2 HDMI-indgange. Wink
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Arh, mere skrabet er PK250-serien nu heller ikke. Min skærm har da f.eks. 2 HDMI-indgange. Wink

OK, så er det kun 50" der har en enkelt. Så er der jo endnu mindre at "bekymre" sig om Tongue
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 21:10
9.000 kroner nu..... http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=600861  gad jeg godt have
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 22:35

Er det mon ikke parallelimport?

Det ændrer i al fald ikke på at der INGEN anmeldelser eller lignende er at finde på denne skærm, hvilket er meget underligt.

Redigeret af Strange - 28-September-2010 kl. 22:45
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Er det mon ikke parallelimport?

Det ændrer i al fald ikke på at der INGEN anmeldelser eller lignende er at finde på denne skærm, hvilket er meget underligt.

Jo, Det er ikke en "N" (Nordic) model. Men hvad, det er jo bare at tegne en 4 års garanti for de penge du sparer ift. en LG Nordic model.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:12
Nu bliver jeg snart irriteret over at der ingen tests er af denne skærm - det er jo ikke et eller andet United eller noget... ??
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:15

Nu ved jeg godt snakken går på 60", men der er flere der har erfaring med 50" udgaverne. Så here goes...

LG 50PK350N fås i Elmutanten til 5999 kr. - et godt køb, især fordi der er glimrende kalibreringsmuligheder på ekspert1 og ekspert2 mode :) Den er lige en anelse foran PK250 i features.

Nu er det jo så ikke 50PK350N de har men 50PK550N til de 5999 kr, så det er altså lige et par klasser over, 3 x HDMI, THX,blåtand, avi afspilning via usb. mm, var ude at købe en da udsalget startede.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Nu er det jo så ikke 50PK350N de har men 50PK550N til de 5999 kr, så det er altså lige et par klasser over, 3 x HDMI, THX,blåtand, avi afspilning via usb. mm, var ude at købe en da udsalget startede.

Nåh ja, men det gør da kun tilbuddet endnu bedre, er du glad for det?
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Nåh ja, men det gør da kun tilbuddet endnu bedre, er du glad for det?
super glad. :-)

skrev bare i dit indlæg for at sammenligningen til de andre modeller blev lidt mere rigtig. Var selv ude på en lure da det var PK350N de havde på tilbud for nogle måneder siden, men tøvede længe nok til de var udsolgt, netop pga jeg ingen anmeldelser kunne finde samt at ingen butikker havde den stående, jo så kun heldigt når de nu har hoppet 2 modeller op til samme pris. :-0 Derudover er der jo et hav af anmeldelser på denne her

Samtidigt så har de nye modeller EU's Ecolabel så der er da helt sikkert sket noget på strømforbruget i plasma tv de sidste par år.

Tv'et er med ramme men rammen er blevet mindre en den på sidste års modeller
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 22:44
Jeg har 60 tommeren og er GLAD rigtig flot design en del flottere end pana imo. Det gør dog ondt i hjertet at de skærmen til 9 kg når jeg gav 11.4 i elgiganten ( har en N model) ved dog ok hvad forskellen er? Billedet er super godt synes jeg, retention havde jeg i starten men det er blevet MEGET bedre nu. Ved blueray er den helt suveræn imo især iforhold til min gamle 46 sharp LCD. Den er helt klart pengene værd overvejede Samsung 63 men med en besparelse på 12 kg så lod jeg fornuften råde og kan så bruge de 12 kg om et års tid på en fed projektor oven i hatten, de falder jo drastisk i pris :) jeg skal ihvertfald ha begge dele, :) Ik nok med det bruger den NADA i strøm kontra min strømbesparende 46 LCD så der er sgu sket noget på 3 år

Redigeret af Tunfisken - 30-September-2010 kl. 22:46
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu