recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om netkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om netkabler

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan ikke sige hvad der gør hvad og hvorfor. Og jeg kan heller ikke sige (som jeg egentlig skrev i mit første indlæg), om jeg bilder mig tingene ind. Nu er det sådan, at jeg ikke er den eneste der har den beskrevne opfattelse eller oplevelse.
Nemt. Prøv at få en anden til at skifte mellem de 2 kabler. Du lytter så og finder ud af om du kan høre forskel når du ikke ved hvad for et kabel der er i. Vupti - og bagefter er det så tilbage til Recoredere og fortælle om resultatet. 
Omkring "Tilbage til recordere", nu har jeg jo fået en brancherepræsentant til at give noget kabeldemo på Sjælland til netop recordere.dk medlemmer - så kan vi jo tage den derfraSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Hother: Hvor sidder stikket så i. Er det i en stikkontakt på væggen, eller i en fordelerledning, eller måske i en strømspareskinne?

Jeg fatter bare ikke at den sidste meter kan gøre forskel ... 
Det fatter jeg såmænd heller ikke (er udlært elektriker for mange år siden), det er et stik på vægen. Jeg renoverede hele elinstallationen for 4 år siden og lagde netop 2.5m2 ind for at sikre, at der er power nokBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 20:08
Det ER et super godt kabel, jeg bruger det på min kaffemaskine og jo kaffen bliver bare lidt bedre med det - Lidt mere afrundet og aromatisk, vil ikke sige at forskellen er som nat og dag men tydelig nok til at være den bedste køkkeninvistering jeg har gjort i lang tid.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 20:18
LOL

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det ER et super godt kabel, jeg bruger det på min kaffemaskine og jo kaffen bliver bare lidt bedre med det - Lidt mere afrundet og aromatisk, vil ikke sige at forskellen er som nat og dag men tydelig nok til at være den bedste køkkeninvistering jeg har gjort i lang tid.
Tænk at netstøj kan give dårlig kaffe.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tænk at netstøj kan give dårlig kaffe.

Var også skeptiske først, men må erkende at forskellen var tydelig nok.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 23:17
Det er edderdælme mange penge at smide for en placebo effekt :P
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Det er edderdælme mange penge at smide for en placebo effekt :P
Sådan opfatter jeg så ikke forskellen, og giver det noget for mig i et ganske okay setup - så er det minsandten min sag. I øvrigt sælges den type af strømkabler hos alle af de førende AV-forhandlere. Jeg kender godt svaret fra nogen af dem - jamen er der en efterspørgsel, så sælger vi dem. Surt hvis man gerne vil være en seriøs forhandler at sælge noget bluffWink
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 23:59
John, nogle gange er du sq sød at læse om, især når du ikke opfatter forskellen som placebo.. ved du overhovedet hvad placebo er? - det du skriver har alle symptomer af placebo-effekt.

SIdst vil jeg sige tak for Kaspar_J's fif om at udskifte strømkablet til min kaffemaskine - nu er skummet ekstra luftigt og kaffen mere cremet i min Coffee Melange
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:01
Der findes billigere netkabler med 1,5mm2 eller 2,5 mm2 ledning.
Og Hother, du siger bare til, så skal jeg komme med lidt forskellige kabler og blindteste hjemme hos dig. Kan du ikke kende forskel, tager jeg det dyre kabel med hjem til "skræksamlingen"....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

John, nogle gange er du sq sød at læse om, især når du ikke opfatter forskellen som placebo.. ved du overhovedet hvad placebo er? - det du skriver har alle symptomer af placebo-effekt.

SIdst vil jeg sige tak for Kaspar_J's fif om at udskifte strømkablet til min kaffemaskine - nu er skummet ekstra luftigt og kaffen mere cremet i min Coffee Melange
Nu ved jeg jo ikke helt om du opfatter os på lige niveau sådant ret kundskabsniveau, men jo - jeg ved godt hvad placebo erWink

Jeg havde nok generelt håbet på lidt mere seriøse svar fra folk der som jeg havde eksperimenteret med den type af kabler. Men det gik lidt i vasken.Smile

Redigeret af Hother - 12-Januar-2013 kl. 00:12
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der findes billigere netkabler med 1,5mm2 eller 2,5 mm2 ledning.
Og Hother, du siger bare til, så skal jeg komme med lidt forskellige kabler og blindteste hjemme hos dig. Kan du ikke kende forskel, tager jeg det dyre kabel med hjem til "skræksamlingen"....

Klaus
Du kan jo bare deltage i den forhandler demo som kommer på et senere tidspunkt. Her lukker jeg efterhånden kun folk ind som jeg kender Wink

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu