|
Lidt om netkabler |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Man skal helt klart have denne her. Jeg ved godt, at den er diskuteret før, men jeg griner stadig her 4 år efter
![]() Jeg gad da godt at have den liggende, for lægger ser den da ud, meeeeeeeennn....
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Hej Hother
Er det helt udelukket at du kan finde på at afprøve om du kan høre hvad for et netkable der er i (hvis ikke du kan se det naturligvis)? Venter spændt.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
||
Det er jo et rigtig flot kabel. Flot rød farve, og det ser lidt macho ud. Ren bling bling.
Alene af den grund kunne jeg finde på at købe det hvis jeg var rig nok.
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Jeg har nu ikke fået det nye kabel endnu, og jeg forstår ikke helt dit spørgsmål
![]() |
|||
![]() |
|||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
||
Jeg gætter på der spørges ind til om du tager udfordringen op mht. en blind test? Jeg syntes også det kunne være sjovt at høre nærmere om ![]() |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Nå på den måde. Nej - jeg regner stadig med, at SAS-Audio hen i marts holder bl.a. en kabel demo, så kan man blindteste i den sammenhæng vil jeg tro
![]() |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Hvis SAS-Audio rent faktisk laver det som en blindtest, så tager jeg hatten af for dem. Men tror desværre det er en utopisk tanke.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg ved ikke hvorledes de vil gebærde sig, men man får i det mindste sikkert mulighed for selv at observere om man kan høre forskel.
![]() |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Kan ikke huske om dette link er blevet posted i tråden, men synes det er meget relevant:
Konklusion: Da folk kunne se kablerne blev skiftet kom der eksotiske forklaringer om forskel på lydstyrke, støjgulv, diskant, detaljer. Folk var meget sikre. Da der kom forhæng op foran, kunne ingen høre forskel og udfaldende var som at slå plat/krone.
![]() |
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
||
På billedet ser det ud til, at der er brugt en form for silke til forhæng - Det har nogle utroligt negative indvirkninger på lyden. Til forhæng anbefaler man typisk et stykke fintmasket alpaca tæppe, gerne med sølvtråde indvævet. Bruger man samtidigt kobberkabler, kan man med fordel bruge et tæppe med kvaster. Jeg vil mene, at dette så rigeligt redegører for udfaldet, med andre ord så kan man SLET ikke bruge sådan en blindtest til noget.
Redigeret af Kasper_J - 28-Februar-2013 kl. 13:32 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
||
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:17 |
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Da det ikke virker som om at der er særligt mange der tror der kan komme støj ind i de analoge signal kabler vil jeg gerne spørge: Mener du at balanceret signal overførsel er bedre end almindelig analog overførsel?
Hvis du svarer ja har du så et bud på hvorfor, hvis det ikke er fordi at der kommer støj ind i signal kablet. |
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |