recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LightRoom, hvilken version??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLightRoom, hvilken version??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:13
Den koster sandsynligvis enten det samme eller en lille smule mere.

Jeg er helt sikker på jeg linkede til hvordan man handler en studielicens.
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:24
Nå ja det havde jeg ikke lige set, men der står da ikke noget om at programmet ikke virker hvis ens studiekort udløber.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2005
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:28
Lightroom er da mega billig i forhold til hvor meget man får for pengene ... ?
// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:35
Jeg gider ikke bruge tid på at diskutere hvordan man unddrager sig licensbetingelser.

Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:37
Muligt du synes det, 2300,- kroner for et stykke software er i min bog alt for dyrt.
Hvis man så bare havde 10 års gratis opdatering, men nej, året efter kommer der opgradering, og så skal man lige af med 1000 mere.

....og 10.000 for videoredigering er også sygt!

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 12:44
Tjah, det må du godt syntes.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 14:06
hvis det bare er for at lave lidt amatør redigering så brug da Picasa! http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=15625 - den har også support for raw - billeder og er jo gratis. (kommer selvfølgelig an på hvilket kamera du har, men den er da rimelig ferm til at hente fra de fleste dagligdags producenter. Det kan sågar hente fra et hasselblad, og så er vi ellers oppe i prof-rækken i den grad.

Og jeg vil slet ikke kommentere dine udtalelser om prisen. men jeg er dybt enig med både dammark og justrace.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 14:24
Jeg ville da godt se eks. bilsælgeren i fjæset hvis man dukker op året efter man har købt en ny bil, og forlanger gratis den nye model. :)

Eller kamera for den sags skyld.

Næh, man har det produkt man har betalt for, og kommer der en nyere, må man betale for de nye funktioner. Jeg kan eller vil ikke forstå den der gratismani, som sandsynligvis er opstået af firserne og halvfemsernes pirateri.

Jeg er også en af dem der virkelig er pissed på dem der bruger piratkopier af spil, for det er mig der betaler prisen for udvikling af de nye, og kunne sikkert nøjes med halvdelen hvis alle gjorde som mig.

Men butikstyvene ser man ned på, men ikke softwaretyven, han er jo en helt.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Muligt du synes det, 2300,- kroner for et stykke software er i min bog alt for dyrt.

Jo, men hvis du vil sælge dine billeder, er det vel rimeligt at bruge lovligt software. Ellers er det ublu konkurrence over for de fotografer der betaler for deres software.
Venlig hilsen
KB
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 15:25
Hej.

Når nu det er et canon kamera du vil købe, kan du starte med at bruge digital photo professionel der kommer gratis sammen med dit kamera. Det er en glimrende raw converter der er lavet til canon. Det kan bla. korrigere for forvrængning og cromatisk abberation hvis du bruger canon optik. Det har ikke så mange funktioner og er lidt klodset at bruge, men der er ikke nogen grund til at tro at du får bedre billeder med lightroom eller photoshop.
DPP har i øvrigt batch funktionalitet så du kan konvertere mange billeder på en gang med de samme indstillinger.
Hvis du har brug for de avancerede, og knap så avancerede funktioner der mangler i dpp, kan du eksportere dine raw filer til TIFF og åbne dem i nær sagt en hvilken som helst fotoeditor. Jeg har selv photoshop elemnents 7 og den er rigtig god til editering. Photoshop CS4 er efter min mening totalt overkill både i funktioner og pris. Lightroom giver sikkert et bedre workflow men koster også tre gange så meget som elements.

Du kan evt. overveje at købe en "wacom bamboo fun" tegneplade. Den kommer bundlet med Elements 7 og koster i omegnen af 800,- for den lille af dem. En tegneplade er guld værd til fotoeditering og et langt at foretrække i forhold til en mus.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 07-Februar-2010 kl. 15:41
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.

Når nu det er et canon kamera du vil købe, kan du starte med at bruge digital photo professionel der kommer gratis sammen med dit kamera. Det er en glimrende raw converter der er lavet til canon.

Jeg må erklære mig meget enig. Lightroom er på mange måder et glimrende workflow program - nok noget nær det bedste. Men, og her ligger jeg mig nok ud med en del, Adobes Raw Converter er ikke vanvittigt god. DPP giver i mine øjne ihvertfald et bedre resultat hurtigere end man kan opnå med Lightroom.

DPP lider desværre under, at det ikke er så godt som eneste workflow program bl.a. ikke ordentlig mulighed for brug af tags, keywords og metadata i det hele taget, som jeg synes er vigtigt når man begynder at få mange billeder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:20
Den i CaptureNX2 fra Nikon er nok den bedste RAW-converter, men om den vil lege med Canon ved jeg ikke, men vil mene det da det er et commercielt program.

Men det er heller ikke gratis. :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu