|
Lineær lyd |
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For at noget er i uorden, så kræver det vel at der er fejl på alt?
Jeg tager den lige fra enden af: HDMI fra TV via ARC til TV/ARC på receiver HDMI fra Panasonic recorder til BD/DVD IN på receiver HDMI fra Sony afspiller til VIDEO IN på receiver
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Læs lige mit indlæg! Og tjek så indstillingerne i din afspiller
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Jeg vil lige rode lidt i min filmsamling - og vender tilbage, når jeg har forsøgt igen med de to nævnte film
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det vigtige i det her er, at lyd i afspiller er indstillet til Bitstream, og Surroundkompatibel. (hvis den indstilling er der).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Det er godt nok varmt i dag!
Nå men jeg har lige sat den første Hamilton-BD-film i min Sony BD afspiller. De første ting på disc' er trailers - de har en udgangslyd som almindelig Dolby 5.1- som det ses via receiver. Selve filmen har et LPCM spor - via receiver: LPCM 48kHz Det mest almindelige er jo, at det et Dolby Digital 5.1 som det for det meste ses via min receiver.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det tyder på at din afspiller står forkert i audio out på HDMI. Sæt den til BITSTREAM
Hvilke muligheder for lyd står der inde i filmens menu? Der skal sommetider vælges DTS HD MA Redigeret af Kampus - 24-Juli-2013 kl. 16:23 |
|
![]() |
|
Nu har jeg den anden Hamilton-BD-film i min Panasonic recorder.
Den anden film i serien, det er den med det dårligste lydspor. Her er som det ses via min receiver: De første ting på disc' er trailers - de vises også med Dolby 5.1 Selve filmen: DTSHD MA |
|
![]() |
|
Prøv at sammenligne med mine begge eksempler
![]() |
|
![]() |
|
Ok, så er indstillingerne tilsyneladende i orden i afspiller. Men der kan sagtens være andre indstillinger du skal ind at kigge på
|
|
![]() |
|
Man kan ikke ændre noget med lyden på hverken den første eller den anden film!
Redigeret af tonice25 - 24-Juli-2013 kl. 16:35 |
|
![]() |
|
Så mangler vi bare en tilbagemelding om hvordan lyden er, fra en der har de to film
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Jeg har de to film og lyden fejler intet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |