|
Linux Mint - styresystem |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
leant ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hovsa! - Strandvasker, jeg ser lige, at du, mens jeg skrev mit seneste indlæg, har sendt et meget detaljeret svar på mine JAVA-problemer med hvad deraf følger.
Tak for det. Jeg nærlæser det lige senere. For lige nu er der ikke længe til mit tog kører ovre fra stationen. Mvh. leant |
|
![]() |
|
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
På mint virker Java fint i standard Chrome browseren..
Lubuntu minder mere om xp af udseendet. Men det bygger på Ubuntu. |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Java virker skam fint på Ubuntu, både NemID og alle mulige andre Java Applet baseret sites. Hvad er det du ikke kan få til at virke?
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Vi skal lige have det på det rene: iOS er styresystemet i en apple håndholdt device OS = operativsystem. Fint nok at der kommer diverse opdateringer til diverse distros. Man må så håbe at den distro man har valgt, er den der bliver bedst opdateret! Klaus |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Jeg har installeret Luna - elementary Os på en stationær og en bærbar, der kørte Windows XP. Det er lavet med Dual boot. Og på to ældre win 7 starter pc'er - det virker udmærket. Kan hentes her:
http://elementaryos.org Der er nogle tips her http://itsfoss.com/top-ten-installing-elementary-os-luna/ Luna ligner Mac mere en Windows, men det er friskt og enkelt. Da det bygger på Ubuntu bliver det opdateret lige så tit som Ubuntu. Redigeret af Brixen - 22-Maj-2014 kl. 10:37 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Opdatering til ens OS er vel altid en tillidssag, hvad enten det er Windows, OSX eller en linux variant. Da alle linux distros, baserer sig på samme kerne og ellers har en stor fællesbase, vil de fleste sikkerhedsmæssige opdateringer, gælde alle distros.
/Thomas |
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
Jeg har nu kørt med Linux mint i 4-5 år og er generelt fuldt tilfreds med Mint. Som tidligere nævnt er der en smule problemer med nemid. Jeg bruger firefox til nemid på mint, det kører problemfrit hos mig. Min favorit browser Chromium kan ikke nemid. Ikke mere ihvertfald, det kørte for 3-4 år tilbage men nu vil det ikke.
Det eneste jeg bruger win til er Google Sketchup, det vil ikke køre på nuværende mint16, det kørte fint inden jeg opdaterede fra 15>16. Min halvgamle svigermor har haft hendes bærbare okkuperet med linux mint i 3-4 år og hun er PÅ INGEN MÅDE pc-kyndig...Så så nemt er linux mint... ![]() |
|
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
|
![]() |
|
leant ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 66 |
Tak Klaus for, at du bragte mig "på det rene" omkring det dér med IOS og OS. Jeg er ikke skarp udi de tekniske udtryk og forkortelser. Så jeg tror, at jeg går tilbage til vort gode danske modersmål, - og siger "styresystemer!
![]() ' - - og så føler jeg mig efterhånden - efter alle jeres gode kommentarer - mere rolig ved at nedtage "Linux Mint" på min (ligeledes gamle) bærbare DELL-maskine.- - Så det bliver næste aktion her på leant's computer-bord. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
En Windows XP med adgang til internettet skal da naturligvis nedtages eller skiftes, når der ikke længere rettes sikkerhedshuller i systemet. Hvis man lader alle de gamle Windows XP køre, så bliver det et helvede af botnets og denial of service angreb fra inficerede maskiner. Udnyt de billige muligheder for at få en ny Windows 8 Pro som kan opdateres gratis til Windows 8.1. Efter at Microsoft er kommet med Windows 8.1 Update 1, så kører det langt bedre end nogen anden windows på markede på den samme hardware! ![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Dumb, du skrev på et tidspunkt:
Java virker skam fint på Ubuntu, både NemID og alle mulige andre Java Applet baseret sites. Hvad er det du ikke kan få til at virke? Det er, at når jeg kalder eksempelvis "Borger.dk" - og andre lignende hjemmesider - op, så åbner nemID's log ind-billede ikke. I stedet får jeg fejlmeldingen: "Din enhed har ikke den nødvendige version af JAVA" - - sådan omtrent gengivet i mit ordvalg. Dette gælder ikke uventet tillige for "Sundhed.dk" m.fl.. - - Men jeg er opdateret på det punkt. - Jeg bliver så tilbudt at klikke på et link for at opdatere. Men selv om jeg så gør det. sker der intet. Men, - sidste nyt: Her til morgen finder jeg ud af, at man kan "søge på nettet" efter programmer, der kan lukke mig ind til det dér log ind-billede !!! - Dette ender med et program, der kalder sig "Iced-tea Web". Det åbner, men først, når jeg har tilladt det !! - - - og så er det lige, jeg spørger: Bør jeg det? - For hvem eller hvad er "Iced-tea Web"? leant |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Ja, iced tea skal installeres før Java virker. Og iced tea skal have tilladelse til at køre.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |