recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linux Mint - styresystem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linux Mint - styresystem

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 07:29
Hovsa! - Strandvasker, jeg ser lige, at du, mens jeg skrev mit seneste indlæg, har sendt et meget detaljeret svar på mine JAVA-problemer med hvad deraf følger.

Tak for det. Jeg nærlæser det lige senere. For lige nu er der ikke længe til mit tog kører ovre fra stationen.

Mvh. leant
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 07:33
På mint virker Java fint i standard Chrome browseren..
Lubuntu minder mere om xp af udseendet. Men det bygger på Ubuntu.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 08:30
Java virker skam fint på Ubuntu, både NemID og alle mulige andre Java Applet baseret sites. Hvad er det du ikke kan få til at virke?
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af leant leant skrev:


"Har man sikkerhed for at de forskellige gratis-IOS'er holdes forsvarligt sikkerheds-opdateret ? ":  Tjah, - det har jeg da også overvejet lidt nu i min nyligt påbegyndte UBUNTU-hverdag. Jeg har opgivet at overbevise mig selv om, at "det har udbyderen vel nok styr på", for jeg kan ganske enkelt ikke følge med i alle program-betegnelser, som næsten dagligt præsenteres som "nødvendig opdatering til din enhed".


Vi skal lige have det på det rene:
iOS er styresystemet i en apple håndholdt device

OS = operativsystem.

Fint nok at der kommer diverse opdateringer til diverse distros. Man må så håbe at den distro man har valgt, er den der bliver bedst opdateret!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:26
Jeg har installeret Luna - elementary Os på en stationær og en bærbar, der kørte Windows XP. Det er lavet med Dual boot. Og på to ældre win 7 starter pc'er - det virker udmærket. Kan hentes her:

http://elementaryos.org

Der er nogle tips her
http://itsfoss.com/top-ten-installing-elementary-os-luna/

Luna ligner Mac mere en Windows, men det er friskt og enkelt. Da det bygger på Ubuntu bliver det opdateret lige så tit som Ubuntu.

Redigeret af Brixen - 22-Maj-2014 kl. 10:37
Venlig hilsen
KB
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:24
Opdatering til ens OS er vel altid en tillidssag, hvad enten det er Windows, OSX eller en linux variant. Da alle linux distros, baserer sig på samme kerne og ellers har en stor fællesbase, vil de fleste sikkerhedsmæssige opdateringer, gælde alle distros.

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PHN2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 14:27
Jeg har nu kørt med Linux mint i 4-5 år og er generelt fuldt tilfreds med Mint. Som tidligere nævnt er der en smule problemer med nemid. Jeg bruger firefox til nemid på mint, det kører problemfrit hos mig. Min favorit browser Chromium kan ikke nemid. Ikke mere ihvertfald, det kørte for 3-4 år tilbage men nu vil det ikke.
Det eneste jeg bruger win til er Google Sketchup, det vil ikke køre på nuværende mint16, det kørte fint inden jeg opdaterede fra 15>16.
Min halvgamle svigermor har haft hendes bærbare okkuperet med linux mint i 3-4 år og hun er PÅ INGEN MÅDE pc-kyndig...Så så nemt er linux mint...
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 16:47
Tak Klaus for, at du bragte mig "på det rene" omkring det dér med IOS og OS. Jeg er ikke skarp udi de tekniske udtryk og forkortelser. Så jeg tror, at jeg går tilbage til vort gode danske modersmål, - og siger "styresystemer!

' - - og så føler jeg mig efterhånden - efter alle jeres gode kommentarer - mere rolig ved at nedtage "Linux Mint" på min (ligeledes gamle) bærbare DELL-maskine.- - Så det bliver næste aktion her på leant's computer-bord.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men XP virker jo alligevel fint?

Klaus

En Windows XP med adgang til internettet skal da naturligvis nedtages eller skiftes, når der ikke længere rettes sikkerhedshuller i systemet.

Hvis man lader alle de gamle Windows XP køre, så bliver det et helvede af botnets og denial of service angreb fra inficerede maskiner.

Udnyt de billige muligheder for at få en ny Windows 8 Pro som kan opdateres gratis til Windows 8.1.


Efter at Microsoft er kommet med Windows 8.1 Update 1, så kører det langt bedre end nogen anden windows på markede på den samme hardware! Thumbs Up

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 10:15
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 10:31
Dumb, du skrev på et tidspunkt:

Java virker skam fint på Ubuntu, både NemID og alle mulige andre Java Applet baseret sites. Hvad er det du ikke kan få til at virke?

Det er, at når jeg kalder eksempelvis "Borger.dk" - og andre lignende hjemmesider - op, så åbner nemID's log ind-billede ikke. I stedet får jeg fejlmeldingen: "Din enhed har ikke den nødvendige version af JAVA" - - sådan omtrent gengivet i mit ordvalg.  Dette gælder ikke uventet tillige for "Sundhed.dk" m.fl.. - - Men jeg er opdateret på det punkt.  - Jeg bliver så tilbudt at klikke på et link for at opdatere. Men selv om jeg så gør det. sker der intet.

Men, - sidste nyt:  Her til morgen finder jeg ud af, at man kan "søge på nettet" efter programmer, der kan lukke mig ind til det dér log ind-billede !!!  - Dette ender med et program, der kalder sig "Iced-tea Web". Det åbner, men først, når jeg har tilladt det !! - - - og så er det lige, jeg spørger: Bør jeg det? - For hvem eller hvad er "Iced-tea Web"?

leant
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 10:49
Ja, iced tea skal installeres før Java virker. Og iced tea skal have tilladelse til at køre.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu