|
Lissau California |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-November-2011 kl. 10:30 |
|
Jeg har et par spørgsmål til det nye Lissau California lærred, og tænkte når der nu var demo af de i aften, kunne nogle måske være så flinke lige at undersøge eller spørge ind til et par ting.
Kan almindelige mennesker se forskel på sådan et lærred og et tilfældigt andet motorlærred i 3-4000 kroners klassen? Er det evt en stor forskel, eller er det en minimal forskel ? Vil lærredet passe i en almindelig dagligstue med hvide vægge, hvidt loft, som ikke kan mørklægges totalt, og hvor der af og til skal ses film i dagslys? Prisen: Den står til 6999,- alle steder, det ligner lidt en vejledende pris, hvad kan man forvente af rabat, eller hvad er den "rigtige" pris. På forhånd tak. |
||
Grung
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ingen der kan hjælpe som enten var til demo'en eller har et selv ?
|
||
dbugdk
Bruger Oprettet: 16-August-2009 Status: Offline Point: 87 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg var der og synes faktisk at det så godt ud :) Der er ikke nogen tvivl om at det er et lærred jeg godt ville have hængende derhjemme - og formentlig også kommer til. Otto var så ond..sorry Otto :) at han startede med at vise California'en for så derefter at smide Lissau's true color tab tension på som sammenligning. Den nemmeste måde, for mit eget vedkommende, til at se forskellen mellem de 2 er i meget lyse scener (store områder med hvid) hvor man svagt kan ane strukturen i California. Man så det tydeligst når man kørte de 2 lærreder op i kassetten med "hvidt" billede. Så der er ikke nogen tvivl om at man får en kvalitetsmæssigt bedre lærred ved feks at gå op i lissau's 15k klasse i stedet. Jeg har ikke noget at sammenligne med - kører hvid væg lige pt. og havde egentlig længe gået og grublet over et hivilux lærred. Om du kan se forskel mellem det og andre 3000-4000 kr er svært at sige - (har ikke set andre hvor jeg kiggede efter "kvalitet") Der blev ikke snakket noget om "introduktionsrabatter" eller noget i den stil, men som du selv siger så er det vejl. pris man kan se rundt omkring i øjeblikket. Så det kan da være at der er lidt at hente. Vi så også på lærredet med lyset tændt og spot direkte på. Så thumbs up herfra - når pris og kvalitet lægges sammen. Skyd hvis du har nogen spørgsmål ellers, så skal jeg prøve at svare efter bedste evne - men jeg er novice i lærreder, bare så du lige har det i baghovedet. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil lige indskyde en muligvis åbenlyst detalje til denne lille demonstration - om lærredet flytter sig og billedet står stille, eller om lærredet står stille og billedet flytter sig, giver jo det samme - nu var det bare oplagt at pege på fænomenet når jeg alligevel skulle trække California'en op og ned... Mht. prisen, så kan jeg kun tale for mig selv, og med den efterspørgsel der er på lærredet kan der blive tale om noget leveringstid på et tidspunkt - og så giver det ikke så meget mening at sætte prisen ned. Desuden er priserne noget skarpere regnet, for at holde en pris der kan konkurrere med online-salg. Så man skal nok umiddelbart være forberedt på at betale den vejledende pris (men som sagt, jeg kan kun tale for mig selv, hvad andre forhandlere gør kan jeg ikke udtale mig om). Derudover vil jeg lige indskyde til spørgeren at dit valg ikke er et spørgsmål om at vælge mellem et almindeligt og et luksus lærred. California _er_ et lavprislærred, uanset hvordan man vender og drejer det, men et lavprislærred med tab-tension. At have dugen spændt ud så den ikke bølger, er _altid_ en fordel, og en bølgende dug vil genere oplevelsen uanset kvaliteten af lærred eller projektor. Personligt fraråder jeg direkte at købe andet end tab-tension (eller fastramme naturligvis), så det er mere et spørgsmål om at komme op på en almindeligt fornuftig kvalitet, end at betale ekstra for "luksus". Men som jeg også startede demonstrationen med at sige, jeg er ikke på nogen måde neutral i spørgsmålet... Men uden at udtale mig om konkurrenter, så er der ingen diskussion om at California er et bedre valg end et almindeligt Lissau rullelærred uden tab-tension, som jeg mener er uden relevans for hjemmebio, efter lanceringen af California. Dét jeg egentlig synes var det vigtigste at folk fik med fra demonstrationen, var oplevelsen af hvad det betyder for billedet hvor høj kvalitet selve dugen har. Det er nok det mest stillede spørgsmål omkring lærreder - hvad får man når man køber de dyre duge. Dét synes jeg blev tydeligt med den direkte sammenligning, også væsentligt mere tydeligt end man ser når man sammenligner A4-prøver. |
||
jj79
Guld medlem Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har købt 92" modellen idag - så når pakkemanden engang dukker op med det, vil jeg kunne give dig en direkte sammenligning mellem det og et "billigt" grandview fantasy
|
||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Otto jeg spurgte dig for et stykke tid siden, om man mistede garantien, hvis man malede kassetten og den nederste skinde sort... Har du fået undersøgt det?
|
||
Grung
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super, mange tak for jeres input.
dbugdk: Hvordan var sammenligningen med California VS din hvide væg ? Stor forskel, eller lille. Otto: I dag kører jeg med et lånt lærred. Det er uden tabtension, er trukket uden på tv'et, så det ikke er jævn, og der er 2 sorte streger på det. Problemet er at når jeg ser film, er det faktisk kun de 2 sorte streger jeg ligger mærke til, og kun hvis det er lyst lige der hvor de er. Så det jeg er nervøs for er at smide 7000 kr ud, uden at opleve at jeg får noget for pengene. jj79: Super, glæder mig meget til at høre hvad du har af oplevelse. Du må også gerne skrive hvilken projekter du tester det på. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo også helt fair. Jeg vil påstå at man har det med at blive mere kræsen over tid, når man vænner sig til helhedsoplevelsen, og så vægter jeg personligt ret højt hvis der er detaljer der en gang imellem gør opmærksom på sig selv, sådan som dine streger (som naturligvis er lidt i ekstremerne). Det river én ud af oplevelsen. Jeg synes faktisk det er værre med en lille fejl man ser engang imellem, end f.eks. at have en generelt ringere skarphed. Men dét er givetvis en smagssag. Anyway: Jeg kan ikke svare dig på hvor højt du skal op før du er tilfreds, kun konstatere at forskellene generelt er ret store i de lavere prisklasser, og det er ikke altid pris og kvalitet hænger sammen. Forstået på den måde at jeg har til gode at se et motorlærred billigere end California som jeg synes er god nok kvalitet til at jeg vil anbefale dem, men jeg har set mange dyre lærreder der heller ikke er særligt gode. EDIT: Jeg håber ikke du ser det som for meget sælgersnak, jeg forsøger at hjælpe så godt jeg kan, uden at jeg vil lyde som om det kun er ting jeg sælger der virker... Redigeret af Otto J - 24-November-2011 kl. 15:15 |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Svaret er som følger: At modificere (male) kassetten og skinnen påvirker ikke garantien på de øvrige komponenter, men der er ikke garanti på kassetten længere. Det betyder i praksis: Hvis motor, oprulning, snoretræk, dug eller lignende har eller får fejl, så vil det såvidt muligt blive udbedret i den kassette du har. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre den inden for en rimelig omkostning, vil du IKKE blive tilbudt en ombytning af det komplette lærred. Sagt på en anden måde: Helt officielt, juridisk set, forsvinder din garanti, men Lissau påtager sig per kulance at udbedre fejl der ikke er direkte afledt af modificeringen, i den udstrækning at det kan lade sig gøre uden at ombytte de modificerede dele. Og ja dette kan du naturligvis få på mere officiel skrift, når du køber lærredet. |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
At male en kasette sort påvirker ikke motor med mindre den selvfølgelig bliver fyldt med maling, så er du sikker på det holder rent juridisk at garantien skulle bortfalde ?
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ikke jurist, men essensen i ovenstående mener jeg holder. Om min omskrivning mht. at garantien teknisk set bortfalder holder, det vil jeg ikke lægge hovedet på blokken på, men jeg mener ikke at producent/forhandler kan pålægges at ombytte en modificeret del af produktet, heller ikke selv om det ikke har haft indflydelse på defekten. Hvis det så ikke kan lade sig gøre rent teknisk, uden uforholdsmæssigt store udgifter, at udbedre produktet uden at udskifte den modificerede del, så kan jeg ikke se at man i dén situation kan tvinge producenten til at ombytte en modificeret komponent. Hvis man kan pege på en lignende sag der er faldet anderledes ud så bøjer jeg mig gerne, men det er sådan jeg umiddelbart ser på det. Men det er jo ikke noget der direkte er omfattet af lovgivningen, så det vil være en vurderingssag i det enkelte tilfælde. |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med hvilken begrundelse skulle forhandler kunne afvise rep. ? Eks. 1: Jeg køber et lærred maler kassen sort, motor går i stykker (ikke pga. maling), mener du så forhandler kan afvise ombytning af motor fordi kassen er malet sort ? Eks. 2: Går kassen op i samling, kan sælger så afvise ombytning af kasse ? Jeg kan da godt forstå man ikke vil ombytte hvis maling falder af. Men ellers ville det jo være smart af Lissau, at tilbyde lærred i sort kasse . |
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |