|
Lissau California |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |||
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Otto: jeg opfatter på ingen måde dine indlæg som sælgersnak, snarere udtryk for din personlige mening. At vi så givetvis har forskellig opfattelse af hvad rimelig kvalitet er, er en anden snak, men jeg værdsætter at du giver din mening til kende.
Jeg har et enkelt spørgsmål du måske kan svarer på. Det lissau California, hvor langt kan de komme ud fra vægen hvis man bruger de medfølgende vægbeslag? Jeg vil helst undgå loftmontering, men samtidig gerne have et lærred til at rulle ned foran tv,et. |
|||
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Var der forskel i peak white mellem de 2 lærreder? Eller var forskellen primært synlig i forhold til textur på store oplyste flader, så som skyer, himmel mv.?
Farveskift på budgetmodellen?
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej.
Ja. Men - ingen af os to er jurister, så det giver ikke mening at vi kaster os ud i en diskussion om hvad der sker i en masse fiktive diskussioner. Jeg har ridset op hvordan forholdene er, og jeg mener de er rimelige - hvis man mener noget andet, så må man jo tage de forholdsregler man mener der skal tages. Det vil jeg ikke debattere yderligere her - hvis en potentiel køber har et specifikt behov for uddybning, eller behov for en specifik tilføjelse til garantibetingelserne for at tage højde for en given modifikation, så tager vi den fra situation til situation. Det giver ikke mening at opridse generelle regler der skal dække alverdens tænkelige og utænkelige sær-tilfælde. Hverken jeg eller Lissau ønsker at løbe fra nogen forpligtelser, men vi skal jo også beskytte os selv imod at pådrage os et ansvar for skader som folk selv påfører udstyret. Essensen er: Der er garanti på de ikke-modificerede dele, men ingen garanti på modificerede dele. Hvad der helt konkret vil ske i en reklamation, det er umuligt at sige på forhånd på en måde der tager højde for alle tænkelige situationer.
Hvis salget bliver stort nok, så kan det ikke afvises at sortimentet udviddes. Indtil da, så må man købe den originale, dansk-producerede tab-tension hvis man vil have specielle tilretninger. Det er en del af dét man betaler ekstra for på den dyrere model. |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
California kan kun monteres tæt på væggen. Så hvis den ikke kan loftmonteres, så må du selv fabrikere nogle afstandsstykker eller lignende. Igen - den originale tab-tension (som nok efterhånden burde have et lidt mere unikt navn end "Tab-Tension"... ) kan fås med flere forskellige slags beslag.
|
|||
Grung
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu har jeg bestilt et 106' så håber jeg at jeg bliver glad for det. Var for meget kylling tilsat satse på et nomade og risikere at smide pengene ud af vinduet, og have ikke tid til at vente på erfaringer fra de 2 brugere som har bestilt de lidt billigere lærreder.
Når jeg har fået det og monteret det, skal jeg prøve at lave et par linjer om det, set fra menigmands vinkel, samt sammenligning med et tilfældigt andet manuelt rullelærred. |
|||
Grung
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu har jeg fået hentet lærredet og monteret det, så her min umiddelbare vurdering af det.
Først de negative ting: ledningsførringen og styreboksen virker lidt Kina agtigt efter min mening. Ledningen kunne godt have været længere, eller i det mindste være skruet på i stedet for at være loddet fast, så man selv kunne forlænge ledningen. Motoren larmer også en del, og justeringen af dropdown tager også lidt tid. Det største problem er at drejer man på den forkerte skrue, kan man justere så den prøver at trække lærredet længere ind i kasketten end det er fysisk muligt. Gør man dette stopper motoren ikke automatisk. Man kan høre den står og brummer som om den stadig prøver at trække lærredet længere ind. Lidt tamt at man ikke har sat auto stop på når den ikke kan trækkes længere ind. Positivt: selve lærredet er super. Både mig og konen mener billedet ser noget bedre ud end det tidligere nomade lærred jeg havde lånt. Desuden virker det til den kaster lyset bedre vinkelret tilbage, jeg har ihvertfald ikke så meget genskin fra de hvide væge. Tab-tension systemet ser også ud til at virke fint. Indtil videre har jeg ihvertfald ikke set samme problemer med panorering i scener som jeg kunne se på det gamle lærred der bulede en smule. Alt i alt er jeg godt tilfreds med de ting der betyder mest, nemlig billedkvaliteten Jeg ville dog ønske der lige var rettet op på de negative ting, da det ikke ville koste alverden at designe det anderledes, samt gøre det muligt at forlænge ledningen uden at skulle skille det hele ad og have fat i loddekolben. Jeg skal se om jeg kan få taget et par billeder af både projektoroglærred en dag, måske andre kan bruge mine erfaringer til noget engang. Tak til alle der er kommet med input både omkring projektor samt omkring lærredvalg. |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ang stop skruerne - det er ikke anderledes på et eks Stewart lærred. Hvis man ikke er forsigtigt , kan man dreje skruen, så stokken bliver trukket med ind i kassetten. |
|||
Grung
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fordi det også er et problem på et dyrere lærred betyder jo ikke det er godt.
Selv min 8 år gamle garageportsåbner kan finde ud af at stoppe når belastningen bliver tiplads hård. Det giver jo ingen mening at motoren bliver ved med at stå og køre når den ikke kan trække lærredet længere op. |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med alt respekt - så er det på ingen måde det samme. Langt de fleste motorer til lærreder stammer fra markise verdenen.
|
|||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ledningslængden har jeg allerede sendt ønske retur om at få ændret, men jeg ved ikke endnu om og i givet fald hvornår det bliver ændret. Det hjælper jo under alle omstændigheder ikke dig, men jeg smider lige en update når jeg har fået svar på om de vil lave det om (det kan afhænge lidt af hvor langt ned i underleverandører de skal, nogle motorer leveres fra fabrikken med en vis længde kabel påmonteret). Top-stoppet bliver ikke ændret, det er sådan systemet virker. Som udgangspunkt er der ikke nogen grund til at pille ved top-stoppet, så jeg vil mene at problemet er begrænset.
|
|||
goAMinD
Super bruger Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis man ikke kan designe et motorlærrede med belastningsrelæ, så skulle man måske netop lave markiser istedet for motorlærreder...?
|
|||
Blu-ray
Film |
|||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu kan jeg forstå at men kan justere længden på udrulningen. Jeg havde ellers det indtryk at et tension lærred altid skulle rulles helt ud for at tensionfunktionen virker ordentligt. Er det forkert?
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 04-December-2011 kl. 21:41 |
|||
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |