|
Lissau California |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Både og. Lærredet skal som sådan ikke nødvendigvis rulles HELT ud, den skal optimalt rulles ud så lærredet ikke overlapper sig selv omkring stangen i kassetten. Hvis den gør det, risikerer man at snoretrækket trækker en smule skævt - men det vil stadig være bedre end ingenting. Men hvis det skal gøres perfekt, så må man vælge et lærred der kan bestilles efter mål. Så ja, det er afgjort en ulempe i forhold til den "rigtige" Tab-Tension model, at man er låst til 50 cm drop-down.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er der jo forskel på hvorvidt man kan finde ud af det, og om man mener der er en grund til det. Et belastningsrelæ vil løse et problem der ikke eksisterer hvis man lader være med at pille ved topstoppet, så det vil tilføre en udgift uden nogen reel gevinst.
|
||
goAMinD
Super bruger Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sandt nok, men uden at tage denne og min forrige kommentar alt for alvorligt, så vil jeg sige, der altid vil være nogen med skruetrækkeren langs pegefingeren, vel og mærke i god tro, som stadig får gjort fejlen. Et beleastningsrelæ kan være "god" kinavare også, og vil muligvis kun belaste slutkøberen på prisen fordi 2-3 mellemhandlere skruer på prisen fordi der jo nu findes et lærred med "sikkerhedsrelæ". Det samme gælder loddede ledninger kontra montage. California lærredet er tydeligvis et knald hamrende godt lærrede prisen taget i betragning. God dug, tabtension og motor. Havde lærredet lige haft den lækre finish med belastningsrelæ og udskiftelig ledning, så havde man fjernet et par små hæmsko. Mange hjemmebioer er jo et halvt byggeprojekt og noget af det første man møder er kabelføring, hvor kunden ofte mangler frihed. Vores kaffemaskine, strygejern og føntørrer kan jeg forstå loddede og kapslede ledninger på, men noget så individuelt som et motorlærrede bør da have verdens letteste ledningsskift. Ja, jeg ved det prisen er god, deraf mangler. Selv er jeg meget hook på lærredet og havde gerne set det på min væg snart. |
||
Blu-ray
Film |
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK, Tak. MVH
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Præcis. Og pointen med dette lærred er at hive prisen så langt ned som overhovedet muligt, med en brugbar kvalitet. Hvis man liiige skulle vælge en bedre/mere avanceret motor, liiige skal have en lækrere finish, liiige skal have mere fleksibel installation, liiige skal have den samme dug-kvalitet osv, så ender du jo med en pris der er så tæt på den originale tab-tension at det kan være lige meget. Så hvis du vil have et lærred hvor der ER tænkt på de små detaljer, så skal du jo "bare" købe den originale tab-tension i stedet for California.
|
||
goAMinD
Super bruger Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som så mange andre forsøger jeg altid det bedste kompromis. Med California får jeg, som du siger, et brugbart lærrede med gode +-sider til en god pris. Derfor kan man godt betvivle byggekvaliteten. Trods et par mangler vil lærredet stadig være mit fortrukne køb. Da jeg selv ønsker at have cinema oplevelsen, men ikke vil bløde brosten, så er California svaret.
|
||
Blu-ray
Film |
||
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min baggrund for at kommentere det er egentligt også kun sammenligningen fra det noname lærred jeg havde lånt.
Trykkede man "op" rullede lærred helt op og stoppede der. Trykkede man ned begyndte det at rulle ned indtil det nåede bunden, eller indtil man trykkede stop. Når man havde fundet den længde der passede en, holdte man stop inde i 2-3 sekunder, så sagde det BIP, og det var så den nye standard længe for hvor langt den skulle rulles ned næste gang man trykkede på "ned". Når bunden var nået kunne man stadig tvinge den længere ned ved bare at holde "ned" knappen nede lidt længere, uden at man ødelagde den gemte indstilling der var ned. Så det var på baggrund af hvad jeg var "vandt til" at jeg blev en smule skuffet over måden California skulle justeres. Som tidligere skrevet er det er super lærred, jeg ville bare gerne give 500 ekstra for en ordentlig motorstyrring, samt mulighed for at forlænge ledningen. De ville lige give det sidste pift. |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så fik jeg svar, næste sending får et længere kabel, 2.5 meter fra kassetten til boxen.
|
||
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
2.5 meter virker umiddelbart fint, så kan man få placeret boksen sådan rimeligt.
Hvis du vil have et par småting mere at gå tilbage med, så skulle jeg virkeligt mase for at få klikket kasetten på det medfølgende beslag når de blev loftmonteret. Ledningen kommer ud for oven, og skal trykkes meget flad for at jeg kunne få den på plads. |
||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmmm det er noget vrøvl Otto Det koster ikke mere at lave den rigtige kvalitet hvis de har fortalt dig dette er det fordi det er nogle ikke helt optimale ingeniøere der har konstrureret det. En motor betsår grundlæggende af nogle metal + andre dele dele og kostprisen på råmaterialerne er den samme for en dårlig og en god motor. At du så vælger en mindre kostrigtig process at fremstille motoren på handler alt ikke om god eller dårlig kvalitet men om valget af en forkert eller rigtig process. Samme gælder selve lærredet. Hilsen Jonas Bojer
|
||
renep
Bruger Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Joh, men de her "optimale ingeniører" skal vel sagtens have en højere løn, og sikkert også tænke sig om i lidt længere tid, og så er de samlede omkostninger jo også højere end alternativet. Hvis delen så ydermere bliver produceret i begrænset antal (altså ikke i millionvis), betyder ingeniøromkostningen relativt mere for slutprisen...
|
||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men han snakker ikke udvikling men kost på diverse optioner i produktet. Hilsen Jonas Bojer
|
||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |