recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau California
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lissau California

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Nogen der ejer 106" udgaven og kan hjælpe mig lidt med nogle mål?

- Der står at den har et dropdown på 50cm, er det så fra kassettens underkant til start på billedeflade?
- Hvor langt (i cm) er der desuden fra underkant af billedefladen til hvor selve lærrede ender?

Håber der er en ejer som lige er fiks med en tommestok Smile

Prøv skriv til en forhandler Smile
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Hej stereolab.

Tak for svaret.

Mit lærred er vist bare standard med gain 1 og gør det ok,men sådan et tab tension må gøre en stor forbedring.

Nogle der har dette California lærred og kan fortælle mig om man selv kan justere hvor beslagene skal sidde ? ( altså hullerne når man har det væghængt, så jeg er fri for nye huller og kan bruge de gamle fra mit gamle lærred evt.)

Der er ikke "faste pladser" til beslaget - genbrugte selv hullerWink
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 17:16
Hej jj79.

Super tak , en meget vigtig oplysning for mig , fordi så kan man kører beslagene på kassen åbenbart , og så er jeg fri for nye huller i væggen Thumbs Up

Hvordan synes du ellers lærredet er ??   kan der ses en forbedring fra en alm. dog uden tab-tension?

Med Venlig Hilsen Kim
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Hej jj79.

Super tak , en meget vigtig oplysning for mig , fordi så kan man kører beslagene på kassen åbenbart , og så er jeg fri for nye huller i væggen Thumbs Up

Hvordan synes du ellers lærredet er ??   kan der ses en forbedring fra en alm. dog uden tab-tension?

Meget ja - men tab-tension ved jeg nu ikke om det gør den store forskel - døjede med at der var en glimmer overflade på det gamle "billige" rulle lærred, her har du en ren mat overflade der giver mere ro og detaljeret billede, beholdt ikke det gamle lærred længe nok til at det nåede at bølge, så den sammenligning kan jeg ikke drageWink
Lærred er flot, men beslag og ledningsudgang/føring er virkelig low budget, der er sparet i bund på alt andet end motor og lærredOuch
Men når det først hænger der virker det også bareSmile
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 17:55
Ok lyder godt,  mit gamle lærred købte jeg i elgiganten ( Dantax 100 " gain 1)  og synes ikke det glimmer meget , og det bølger heller ikke endnu , så måske for jeg ikke meget ud af det.

er motoren rimelig lydløs?  og er den beepfri?  fordi er godt træt af mit lærred som beeper højt når man skal indstille det , have det lidt op og ned.   sorry mine mange spørgsmål, men er rart med lidt info inden køb , så tak til dig. Thumbs Up 
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 18:04
Den er absolut ikke lydløs, snarre det modsatte. Den larmer helt vildt når du kører med lærred. Desuden giver den også et bip når du bare kører lidt.

Som tidligere skrevet, motor, kassette, kabler, styrring = Billigt kineser crap, mens lærred er helt fint.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 18:15
Enig med Grung - men har nu ikke behov for at indstille det mere end en gang, når det først er indstillet er der kun behov for at køre op og ned, medmindre man flytter rundt på projektoren selvfølgeligWink
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 18:48

Jeg havde tidligere et billigt træk og slip lærred fra Dustin. Det stank helt ubegribeligt af opløsningsmidler den første uge. Er det det samme med California? Er det evt noget der bare er sådan ved alle lærreder?

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 04-Marts-2012 kl. 18:49
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg havde tidligere et billigt træk og slip lærred fra Dustin. Det stank helt ubegribeligt af opløsningsmidler den første uge. Er det det samme med California? Er det evt noget der bare er sådan ved alle lærreder?

MVH
Tjek - du bør lufte godt lidt ud i starten - dog ikke så slemt som dit gamle lærred, den model startede jeg også ud medWink
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 19:32
OK tak. Det er egentlig lidt sært at det skal være nødvendigt.
Hvordan er billedet sammelignet med et Grandview? Hvis det da var sådan et du havde. Havde dit grandview også påfaldende glimmer?
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

OK tak. Det er egentlig lidt sært at det skal være nødvendigt.
Hvordan er billedet sammelignet med et Grandview? Hvis det da var sådan et du havde. Havde dit grandview også påfaldende glimmer?
Billedet er klasser bedre - mere behageligt for øjnene, synes generelt det hele står skarpere, grandview havde noget kontrast/glimmer agtigt over sig, synes dog ikke det var så slemt indtil jeg fik lissau'et op istedet, så kunne jeg tydeligt se forskellen, det er især meget bedre til aktionfilm med hurtige panoreringer, så lige Wanted (igen) her forleden, hvilket jeg også gjorde på grandview, og det er klart merprisen værd...
Dog skal du lige ha i mente at mit grandview var 106" og mit nuværende 92", det kunne jo godt ha ekstra indflydelse på projektorenWink
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 20:42
ok ikke godt at hører det larmer helt vildt motoren og de beep der, det er vel også bygget i kina det hele , og ikke lige som Lissau isf lærred.

billedet mæssigt er det sikkert en del bedre end mit Dantax.

Med Venlig Hilsen Kim
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu