recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau ISF, det rigtige lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau ISF, det rigtige lærred?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:34
Jeg har ca. 4 meters afstand til et 92" lærred og intet problem med at fylde det ud. Hvor meget bedre den er end en w5000 aner jeg ikke (det skal du have profs'ne til at vurdere), men den er i hvert fald dejlig lysstærk, så den os kan bruges med noget lys i rummet.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Jeg har ca. 4 meters afstand til et 92" lærred og intet problem med at fylde det ud. Hvor meget bedre den er end en w5000 aner jeg ikke (det skal du have profs'ne til at vurdere), men den er i hvert fald dejlig lysstærk, så den os kan bruges med noget lys i rummet.
Ja, men, desværre er den ikke ligefrem lydløs, hvilket man dog kan gøre lidt ved... Hvorfor vil du sælge den?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:54
Den siger altså kun ganske lidt under eco mode, men under full så kan man sagtens høre den blæse.

Sælger den fordi jeg mangler mere lensshift og gerne vil prøve LCD.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Den siger altså kun ganske lidt under eco mode, men under full så kan man sagtens høre den blæse.

Sælger den fordi jeg mangler mere lensshift og gerne vil prøve LCD.
Okey.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 01:04
Hvis jeg var dig, så ville jeg tage end i hifiklubben og se BenQ W6000 mod Optoma HD82 (der netop er sat ned fra 22.000? til 15.000 kr.)

Der er jo fordele og ulemper ved alle projektorer i denne prisklasse, men at se på det med egne øjne vil altid være at foretrække, hvis det ellers er muligt. Nu hvor hifiklubben har begge projekter, så er det jo let.

Tror også, at du bliver glad i længden for et hvidt lærred. Er det et fastrammelærred?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 07:36
når du nu har valgt et meget farvekorrekt lærred, ville det jo være dumt at købe en projektor som ikke er farvekorrekt, hvis du forstår. Du kan selfølgelig være sikker på at lærredet,  gengiver de ukorrekte farver fra projektoren korrektWink
benq w6000 har en meget god/ korrekt farve-gengivelse, som vil passe perfekt til lærredet. samtidig har den lys nok til at køre den i Eco mode
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Hvis jeg var dig, så ville jeg tage end i hifiklubben og se BenQ W6000 mod Optoma HD82 (der netop er sat ned fra 22.000? til 15.000 kr.)

Der er jo fordele og ulemper ved alle projektorer i denne prisklasse, men at se på det med egne øjne vil altid være at foretrække, hvis det ellers er muligt. Nu hvor hifiklubben har begge projekter, så er det jo let.

Tror også, at du bliver glad i længden for et hvidt lærred. Er det et fastrammelærred?
Ja, jeg ville nok gå efter et fastrammelærred, og evt. "gemme" noget lyddæmpning bagved det, for akustikens skyld.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

når du nu har valgt et meget farvekorrekt lærred, ville det jo være dumt at købe en projektor som ikke er farvekorrekt, hvis du forstår. Du kan selfølgelig være sikker på at lærredet,  gengiver de ukorrekte farver fra projektoren korrektWink
benq w6000 har en meget god/ korrekt farve-gengivelse, som vil passe perfekt til lærredet. samtidig har den lys nok til at køre den i Eco mode
Jep, men, jeg skal også ud og kigge på andre projektorer (og tv) først. Bla. Optoma HD 82 som også bliver anbefalet af: http://www.avforums.com/reviews/Optoma-Themescene-HD82-DLP-Projector-Review.html

Desuden er det muligt, at jeg først køber en "stor" fladskærm først, og venter lidt med projektor. Jeg vil først lige vente og se hvordan Panasonic V20 og Samsung 7705 klarer sig. Hvis Samsung PS63C7705 leverer et tilfredsstillende billede, og jeg kan få den til en fornuftig penge, så køber jeg sådan en fætter, og senere en projektor. Jeg har ikke travlt med at få projektor, men, det er godt med input fra andre, så man kan "pejle sig ind" på den rigtige beslutning. Smile

Redigeret af Firebird - 19-Maj-2010 kl. 17:41

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 00:04
Nu er jeg jo ikke ekspert, men umiddelbart ser det ikke ud til at der er vild forskel på hvor god farvegengivelse der er i BenQ W6000 og Optoma HD82. Jeg ville stadig tage ned og se dem mod hinanden hvis det var. Det får næsen præcis den samme rating af avforums.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 00:20

]Nu er jeg jo ikke ekspert, men umiddelbart ser det ikke ud til at der er vild forskel på hvor god farvegengivelse der er i BenQ W6000 og Optoma HD82. Jeg ville stadig tage ned og se dem mod hinanden hvis det var. Det får næsen præcis den samme rating af avforums.
Jep, det gør jeg også snart. Big smile

JVC X3
?
?
?
?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 07:40

]Nu er jeg jo ikke ekspert, men umiddelbart ser det ikke ud til at der er vild forskel på hvor god farvegengivelse der er i BenQ W6000 og Optoma HD82. Jeg ville stadig tage ned og se dem mod hinanden hvis det var. Det får næsen præcis den samme rating af avforums.

hvad man ser nede i hifiklubben kan du ikke bruge til noget, med mindre de er ISF kalibreret. W6000 har mulighed for at justere grundfarverne, hvlket resultere i en meget korrekt farvegengivelse. Jeg er ret så sikker på at Optoma IKKE har den mulighed. Da trådstarter har prioriteret en ISF dug, kunne det tyde på at netop korekte farver er noget der bliver prioriteret højt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 09:58
Tja, hifiklubben præsenterer vel ikke W6000 med "out of the box indstillinger".

Nu handler det hele i øvrigt ikke om farvegengivelse.

W6000 har tilsyneladende bedre muligheder for at kalibrere, men når slutresultatet alligevel ligger tæt op ad hinanden, så gør det vel ikke den store forskel.

Det at han ønsker en ISF-dug betyder vel ikke, at han ligefrem prioriterer farvegengivelse højere end andre så mange andre vigtige funktioner ved en projektor - f.eks. sortniveau, hvor Optoma mig bekendt slår BenQ.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu