recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lodrette striber på DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lodrette striber på DR

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2024 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af rasmus13 rasmus13 skrev:

Glad for jeg fandt denne tråd, fejlen er der og det er ikke os den er gal med.
Det har stået på siden midten af Maj '24, jeg troede først det var Norlys den var gal med, men da jeg ikke kom nogen vegne med det tjekkede jeg om det var andre, i den korte tid jeg kunne låne en Allente box kunne jeg ikke få øje på det.
Så tjekkede jeg lev kanalerne på dr.dk/tv og der er det også. Jeg kontaktede så DR for 1½ måned siden, og fik denne besked:
"Nu har jeg hørt fra vores teknikere. Det er en fejl de kender og de er i gang med at arbejde på en løsning."

Og efter jeg spurgte om de kunne bekræfte om det er en fejl der sker hos dem fik jeg denne besked:
"Det er en fejl der sker her i DR Byen, før det bliver sendt ud  til brugerne."

Men det er 1½ måned siden, det har stået på siden midten af Maj '24 så de har kendt til det et stykke tid, uden at der sker noget, det virker som om man ikke kan eller ikke vil gøre noget ved det.

Jeg ser ingen streger på dine links??
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8595
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2024 kl. 07:55
Her er det første i lysnet udgave:
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2024 kl. 08:20
Det må være fejl i enkodningen. DR skal vel have omkonfigureret eller måske endda udskiftet hardwaren.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 8 minutter siden kl. 11:52
Jeg ser dem også - på mit OLED/appleTV når jeg streamer fra Norlys appen.
De er ikke så tydelige som på billederne her i tråden, men nok til at jeg lige bemærker det når der er sort baggrund.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 731
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 10 minutter siden kl. 13:50

Ser de samme 3 striber via flow-tv fra stofa/norlys på mit philips Oled tv!

Nogen der ved om de er igang med at få opdateret deres ustyr inde ved dr så de striber forsvinder?

Til top
rasmus13 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2020
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 45 minutter siden kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg ser dem også - på mit OLED/appleTV når jeg streamer fra Norlys appen.
De er ikke så tydelige som på billederne her i tråden, men nok til at jeg lige bemærker det når der er sort baggrund.

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Ser de samme 3 striber via flow-tv fra stofa/norlys på mit philips Oled tv!

Nogen der ved om de er igang med at få opdateret deres ustyr inde ved dr så de striber forsvinder?

Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR.
Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 22 minutter siden kl. 16:38
Hvor ofte ser I de striber? Jeg har endnu ikke lagt mærke til dem, men jeg har så heller ikke testet så meget.

rasmus, du postede links til tre eksempler tidligere i tråden. Kan du bekræfte, at du kan se striber i disse? Ligesom steffen f, kan jeg heller ikke få øje på dem, eller ser jeg bare dårligt? Smile Du kan evt. nævne en udsendelse, du planlægger at optage, så kan jeg gøre det samme (via yousee). Så kan du pege ud, hvis du ser striber i den. :-)

Redigeret af bubbleboy - 1 time 47 minutter siden kl. 17:13
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 38 minutter siden kl. 17:22

Det er ikke alle situationer det er synligt.

Men jeg kan godt se de striber på foto 1 fra rasmus13 når jeg ser dem på min pc, men kan ikke dem på min ipad. Prøv at se foto fra lunddal og så på foto1.
Så kan i se hvor de striber er, dog er de ret svage på det foto 1!

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 20 minutter siden kl. 17:40
Har nu sendt besked til dr med foto af de striberConfused

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 19 minutter siden kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Har nu sendt besked til dr med foto af de striberConfused

Tak
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 18 minutter siden kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Hvor ofte ser I de striber? Jeg har endnu ikke lagt mærke til dem, men jeg har så heller ikke testet så meget.

rasmus, du postede links til tre eksempler tidligere i tråden. Kan du bekræfte, at du kan se striber i disse? Ligesom steffen f, kan jeg heller ikke få øje på dem, eller ser jeg bare dårligt? Smile Du kan evt. nævne en udsendelse, du planlægger at optage, så kan jeg gøre det samme (via yousee). Så kan du pege ud, hvis du ser striber i den. :-)

Ja, der er streger i billederne.
Jeg optager DR1 fra 20 til 21 i aften
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 17 minutter siden kl. 17:43
Selv jeg kan få øje på dem i lunddals' billede :-) Men du har også ret med det andet eksempel. Nu fik jeg billedet helt op i fuldskærm. Der kan jeg godt se noget. :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu