recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loft i hjemmebiffen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loft i hjemmebiffen

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Jeg satte Troldtekt oven på Rockfon plader (25-30 mm). Brug så 70 mm skruer. Men det er vigtigt du finder nogle skruer som har et rimelig stort hoved. Ellers så smutter de nemt igennem pladerne :-)

Hvis det er et beton loft du har tænkt dig at sætte det op i ville jeg nok lave et træskelet :-) Og så købe de plader hvor der allerede sidder isolering på bagsiden.  

Der findes specielle indfarvede skruer med skiver til montering af Troltekt. Og der skal laves forskalling (træreglar) til at skrue i, når det er betonloft.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2016
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:49
Ja men så vidt jeg ved findes de originale da kun i 45 mm.

Og det er jo egentlig også det jeg siger at han skal lave et træskelet :-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Ja men så vidt jeg ved findes de originale da kun i 45 mm.

Og det er jo egentlig også det jeg siger at han skal lave et træskelet :-)

Ja de passer til pladernes tykkelse på 25 mm. Man kan ikke sætte lange skruer gennem blød isolering og op i beton. Det er simpelthen noget fusk!
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:07
Super mange tak for jeres svarBig smile
Et træskelet var og er også stadig min tanke, men så snakkede jeg med en som mente at hvis man skruede troldtekten op i et træskelet som er monteret på betonet, så kunne man risikere at lyden (bassen velsagtens) kunne gå igennem træ og op i betonet og videre op i næste etageConfused Men det er vel sådan at de fleste montere deres troldtekt, så det kan vel ikke være et problem.

Skal isoleringen sættes helt op til betonet eller skal der være luft imellem eller gør det ingen forskel?

Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:16
Her er et link som er på tysk, men måske at knauf også har en dansk side...
http://www.knaufinsulation.at/kellerdecke og de er monteret direkte på beton

Dem her har jeg kigget på http://www.knaufinsulation.at/content/tektalan-a2-e31-035-2
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:23
Ok, dem kender jeg ikke. Merprisen kan sikkert forsvares i mindre montagetid.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:14
Troldtekt hjælper ikke på bassen, bassen vil forplante sig i huset lige meget hvordan du sætter troldtekten op.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

og de er monteret direkte på beton

Min påstand er, at selvom du måske sparer en arbejdsgang ved at kunne montere det direkte, så vil du sikkert få et pænere resultat ved at lave et træskelet.

Selv med en borehammer, er det ikke helt nemt at styre huller i betonen, og når du så skal ramme et betonhul gennem en 50 mm plade, så risikerer du at pladen vandrer, eller at skruerne ikke kommer til at side helt lige ...

Eller sagt på en anden måde; det gør ikke noget at dit træskelet er lidt skævt, for det bliver dækket af pladerne.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:31
De Tektalan plader er lidt spændende. 11 kg/m2 er også overraskende..isolering er tungt ;-).
http://www.knaufinsulation.at/sites/at.knaufinsulation.net/files/PDBL_Tektalan-A2-E31-035-2_01-2016_A.pdf

Alm. troldtekt synes jeg personligt er lidt kedeligt at kigge på, så det er rart at de er begyndt at lege lidt med former og niveau.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Troldtekt hjælper ikke på bassen, bassen vil forplante sig i huset lige meget hvordan du sætter troldtekten op.

Det må vel komme an på en prøve. Troltekt'er kun 10 mm tyk, resten er hårdt presset mineraluld. Og er det ikke mineraluld der anbefales til at dæmpe bassen?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

og de er monteret direkte på beton

Min påstand er, at selvom du måske sparer en arbejdsgang ved at kunne montere det direkte, så vil du sikkert få et pænere resultat ved at lave et træskelet.

Selv med en borehammer, er det ikke helt nemt at styre huller i betonen, og når du så skal ramme et betonhul gennem en 50 mm plade, så risikerer du at pladen vandrer, eller at skruerne ikke kommer til at side helt lige ...

Eller sagt på en anden måde; det gør ikke noget at dit træskelet er lidt skævt, for det bliver dækket af pladerne.

Ja risikoen er at pladerne ikke støder tæt sammen, så der blir sprækker direkte op til betonen. Det undgår man ved at lave loftet i flere lag. Forskalling med isolering imellem, og plader skruet på til sidst. En sprække her vil ikke være gennemgående.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:56
mineraluld gør nada ved bassen så den ikke forplanter sig i huset.
Og du skal også have noget mere end 50mm for at det gør noget. Men nu svarede jeg også på at han havde hørt at bassen ville forplante sig i huset hvis han monterer på træskelet. Så siger jeg bare at bassen vil forplante sig, om han bruger træskelet eller ikke. Hvis bassen skal blive i rummet skal han lave et rum i rummet der er koblet fra huset.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu