|
Loft i hjemmebiffen |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der findes specielle indfarvede skruer med skiver til montering af Troltekt. Og der skal laves forskalling (træreglar) til at skrue i, når det er betonloft. |
||
![]() |
||
chrkling ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2016 Status: Offline Point: 75 |
|
Ja men så vidt jeg ved findes de originale da kun i 45 mm.
Og det er jo egentlig også det jeg siger at han skal lave et træskelet :-) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja de passer til pladernes tykkelse på 25 mm. Man kan ikke sætte lange skruer gennem blød isolering og op i beton. Det er simpelthen noget fusk! |
||
![]() |
||
skovsborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2007 Status: Offline Point: 121 |
|
Super mange tak for jeres svar
![]() Et træskelet var og er også stadig min tanke, men så snakkede jeg med en som mente at hvis man skruede troldtekten op i et træskelet som er monteret på betonet, så kunne man risikere at lyden (bassen velsagtens) kunne gå igennem træ og op i betonet og videre op i næste etage ![]() Skal isoleringen sættes helt op til betonet eller skal der være luft imellem eller gør det ingen forskel? |
||
![]() |
||
skovsborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2007 Status: Offline Point: 121 |
|
Her er et link som er på tysk, men måske at knauf også har en dansk side... http://www.knaufinsulation.at/kellerdecke og de er monteret direkte på beton |
||
![]() |
||
|
Ok, dem kender jeg ikke. Merprisen kan sikkert forsvares i mindre montagetid.
|
||
![]() |
||
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
|
Troldtekt hjælper ikke på bassen, bassen vil forplante sig i huset lige meget hvordan du sætter troldtekten op.
|
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
|
Min påstand er, at selvom du måske sparer en arbejdsgang ved at kunne montere det direkte, så vil du sikkert få et pænere resultat ved at lave et træskelet. Selv med en borehammer, er det ikke helt nemt at styre huller i betonen, og når du så skal ramme et betonhul gennem en 50 mm plade, så risikerer du at pladen vandrer, eller at skruerne ikke kommer til at side helt lige ... Eller sagt på en anden måde; det gør ikke noget at dit træskelet er lidt skævt, for det bliver dækket af pladerne.
|
||
![]() |
||
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
|
De Tektalan plader er lidt spændende. 11 kg/m2 er også overraskende..isolering er tungt ;-).
http://www.knaufinsulation.at/sites/at.knaufinsulation.net/files/PDBL_Tektalan-A2-E31-035-2_01-2016_A.pdf Alm. troldtekt synes jeg personligt er lidt kedeligt at kigge på, så det er rart at de er begyndt at lege lidt med former og niveau. ![]() ![]() |
||
![]() |
||
|
Det må vel komme an på en prøve. Troltekt'er kun 10 mm tyk, resten er hårdt presset mineraluld. Og er det ikke mineraluld der anbefales til at dæmpe bassen? |
||
![]() |
||
|
Ja risikoen er at pladerne ikke støder tæt sammen, så der blir sprækker direkte op til betonen. Det undgår man ved at lave loftet i flere lag. Forskalling med isolering imellem, og plader skruet på til sidst. En sprække her vil ikke være gennemgående. |
||
![]() |
||
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
|
mineraluld gør nada ved bassen så den ikke forplanter sig i huset.
Og du skal også have noget mere end 50mm for at det gør noget. Men nu svarede jeg også på at han havde hørt at bassen ville forplante sig i huset hvis han monterer på træskelet. Så siger jeg bare at bassen vil forplante sig, om han bruger træskelet eller ikke. Hvis bassen skal blive i rummet skal han lave et rum i rummet der er koblet fra huset. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |