recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony 885 og Tekst-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Harmony 885 og Tekst-tv?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 09:36

Hej Tybaldt og Heartware,

Kan i ikke fortælle mig om hvordan i aktiverer tekst-tv på 885'eren?

Samt hvordan (hvilke knapper) i bruger for at skifte en side frem/tilbage?

0-9 tasterne har jeg regnet ud .

/Letten

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 12:51
Jeg benytter PG+ til TTV og PG- til PIP.

Side+/- er (ligesom på TV'et) Ch+/-

Jeg benytter så |<< og >>| til at blade i kanalen på mit PIP vindue.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 12:59
Ok, tak!
Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2005
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 17:34

Hej Helle

Du skrev at du har et NAD anlæg. Hifiklubben sælger rent faktisk en NAD fjernbetjening til kr. 599, som kan styre op til 8 enheder, og den kan lære op til 352 kommandoer, og har makroer mm.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/fjernbetje ning/detail/NAD_HTR2_fjernbetjening.htm?id=1906

Måske det var noget?

mvh Torben

Til top
helle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juli-2005
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 15:13

Hej Torben

tak for dit link.  

Jeg stod for nylig med NAD fjernbetjeningen  i hånden i butikken og tænkte: Hold kæft hvor er den klodset!

Det kunne man selvflølgelig lære at leve med, hvis bare den virker. Den er jo også noget billigere.

Har du den selv. Synes du den er god?

Umiddelbart lyder det tillokkende at man kan programmere Logiteh fra deres hjemmeside.

mvh Helle

Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2005
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 21:24

Hej Helle

Ja! de programmerbare fjernbetjeninger lever sjældent op til mottoet "small is beautiful". Mht. Logitech 688 synes jeg iøvrigt, at navigationsknapperne ser lidt spøjse ud:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/DK /DA,CRID=2084,CONTENTID=8747

Jeg har iøvrigt ikke en NAD - jeg har købt en "One-For-All" programmerbar fjernbetjening via ebay for 180 kr. MEN MEN - umiddelbart vil jeg ikke råde dig til at købe en sådan med mindre du er tekniknørd ud over det sædvanlige. Den kan nemlig kun lære ca 30-40 funktioner før den melder "memory full". Og her skal man så være tekniknørd, for inde bag batteri låget sidder der et 6-polet JP1-stik som man med et special-kabel kan forbinde til printerporten på sin PC, og vha en masse hacker software, som man downloader fra internettet, kan fjernbetjeningen konfigureres til at kunne 10-20 gange mere (og iøvrigt bruger DAGEVIS til at sætte sig ind i det ). Men så har man efter min mening også noget der er tæt på det at være perfekt. Hvis du stadig skulle være nysgerrig, så ser min fjernbetjening sådan ud: http://www.ofausa.com/remote.php?type=URC%208910

Det er egentlig ikke svært at bruge hacker-softwaren, når først man har set lyset, men det tager alstå en betragtelig tid og al dokumentation er på engelsk.

mvh Torben

Til top
helle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juli-2005
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 21:40

hej torben

tak for respons. Nej jeg er ikke: " tekniknørd ud over det sædvanlige" så jeg springer nok over den one-for-all.

Jeg har prøvet noget billigt stads som overhovedet ikke virkede og nu vil jeg gerne investere i noget der bare virker!

Svinger lidt mellem at købe Harmony 688 over nettet eller  gå ned i Hifi-klubben (uh jeg kan næsten høre Robert fra langt fra las vegas, når jeg skriver Hifi-klubben) Men køber jeg i en netbutik regner jeg med at jeg har 14 dages retur ret og kan sende dimsen tilbage hvis den ikke dur.

du har ret de ser spøjse ud de knappe på 688

mvh Helle

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af helle helle skrev:

hej torben

tak for respons. Nej jeg er ikke: " tekniknørd ud over det sædvanlige" så jeg springer nok over den one-for-all.

Jeg har prøvet noget billigt stads som overhovedet ikke virkede og nu vil jeg gerne investere i noget der bare virker!

Svinger lidt mellem at købe Harmony 688 over nettet eller  gå ned i Hifi-klubben (uh jeg kan næsten høre Robert fra langt fra las vegas, når jeg skriver Hifi-klubben) Men køber jeg i en netbutik regner jeg med at jeg har 14 dages retur ret og kan sende dimsen tilbage hvis den ikke dur.

du har ret de ser spøjse ud de knappe på 688

mvh Helle

Du behøver ikke at regne med du har 14 dages returret ved fjernkøb, du er garanteret det .

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2005 kl. 00:02

Kan Logitechen programmeres fra andre fjernbetjeninger ?

Jeg har omskifterboksen fra Aldi og den har ikke rigtigt noget navn, så den er nok umulig at finde i Logitechs omfattende oversigt over udstyr.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
julius Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvad med aktivering af tekst-tv, hvordan foregår det?, og er der dedikerede knapper til rød, grøn, blå og gul?

/Letten

Hej Letten

Du stillede  for en måned siden flere gange ovenstående spørgsmål verørende Logitech Harmony 885.

Jeg har nu endeligt fået min 885, og selv om jeg endnu ikke har fået færdig-programmeret den helt, kan jeg da foreløbig besvare dit spørgsmål forholdsvis positivt:

Der skal tilsyneladende som standard 4 tastetryk til: Device / TV / 8 / TEXT, hvorefter man kan anvende de 4 dedikerede farvede knapper på nøjagtig samme måde som på den normale tv-fjernbetjening.

Antal tastetryk kan formentlig reduceres, når man benytter mulighederne for individuel programmering.

Venlig hilsen

julius  

Til top
VIP4EVER Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 19:45

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg benytter PG+ til TTV og PG- til PIP.

Side+/- er (ligesom på TV'et) Ch+/-

Jeg benytter så |<< og >>| til at blade i kanalen på mit PIP vindue.

Har lige fået sådan en fætter, og den er rigtig fed indtil videre....men hvad er kommandoen til at aktivere tekst-tv ?

Best Regards
Glenn
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2005 kl. 20:21

Jeg havde egentlig kigget på en allforone 6, men så lige en SUNWAVE SRC-9320 på Hi-Fi klubbens hjemmeside. Den ser meget fed ud, nogen der har erfaring med den?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu