Casmic skrev:
Så er der sat en computer op (win XP), og denne er sat til WOL + netkortet ligeledes. Så det burde vel være ok.
Men jeg mangler så bare lige den sidste detalje, og det er at få fjernbetjeningen til at tænde computeren (fra dvale).
Noget det lige har det sidste hint, til hvad jeg evt. kan mangle ?
- hvordan kan fjernbetjeningen opstarte computeren, den skal vel på en eller anden måde vide hvilke IP / Mac adresse computeren har,eller hvad ved jeg :-)
- Computeren er sat op med Squeeze server |
Jeg har givet min computer med server fast ip. (Mener ikke det er nødvendigt, men kan sikkert stabilisere systemet)
Duet controlleren har fat i squeezeserveren, som ligger på computeren.
Duet controlleren finder squeezeserveren. Jeg afspiller musik, når afspilningen slutter eller jeg afslutter den (normalt ved at trykke pause på controlleren) sætter jeg controlleren i docken.
Når jeg næste gang skal bruge den, trykker jeg bare på play. Controlleren connecter nu til Squeezeserveren ved bl.a. at sende en WOL(Wake on lan besked) pakke til serveren. Efter 15-20 sekunder er computeren startet op med squeezeserveren kørende og musikken starter med at afspille.
Muligvis når controlleren at melde fejl inden, idet den ikke umiddelbart får fat i squeezeserveren. Ikke desto mindre går der kun et lille øjeblik inden musikken alligevel går i gang.
Det kan ske, at det ikke går i gang, men det har intet med serveren eller computeren at gøre.
jeg kan i mit system være ude for, at min trådløse accespoint fryser eller har været frosset, hvis det er sket, er jeg nødt til at genetablere forbindelsen fra controlleren til accespointet ved at gå ind i indstillinger avanceret netværk lede efter netværk og koble¨på mit trådløse netværk,
Derefter retur og vælge musik, evt afspiller.
Det har som sagt ikke noget med controlleren - serveren - eller squeezeserveren at gøre, men mit trådløse accespoint der ikke er helt stabilt.
Redigeret af hpdahl - 20-December-2009 kl. 09:39