recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - logitech squeezebox / NAS server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlogitech squeezebox / NAS server

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Casmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 18:38
Så er der sat en computer op (win XP), og denne er sat til WOL + netkortet ligeledes. Så det burde vel være ok.
Men jeg mangler så bare lige den sidste detalje, og det er at få fjernbetjeningen til at tænde computeren (fra dvale).
Noget det lige har det sidste hint, til hvad jeg evt. kan mangle ?
- hvordan kan fjernbetjeningen opstarte computeren, den skal vel på en eller anden måde vide hvilke IP / Mac adresse computeren har,eller hvad ved jeg :-)
- Computeren er sat op med Squeeze server
 
 
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Casmic Casmic skrev:

Så er der sat en computer op (win XP), og denne er sat til WOL + netkortet ligeledes. Så det burde vel være ok.
Men jeg mangler så bare lige den sidste detalje, og det er at få fjernbetjeningen til at tænde computeren (fra dvale).
Noget det lige har det sidste hint, til hvad jeg evt. kan mangle ?
- hvordan kan fjernbetjeningen opstarte computeren, den skal vel på en eller anden måde vide hvilke IP / Mac adresse computeren har,eller hvad ved jeg :-)
- Computeren er sat op med Squeeze server
Jeg har givet min computer med server fast ip. (Mener ikke det er nødvendigt, men kan sikkert stabilisere systemet)
Duet controlleren har fat i squeezeserveren, som ligger på computeren.
Duet controlleren finder squeezeserveren. Jeg afspiller musik, når afspilningen slutter eller jeg afslutter den (normalt ved at trykke pause på controlleren) sætter jeg controlleren i docken.
Når jeg næste gang  skal bruge den, trykker jeg bare på play. Controlleren connecter nu til Squeezeserveren ved bl.a. at sende en WOL(Wake on lan besked) pakke til serveren. Efter 15-20 sekunder er computeren startet op med squeezeserveren kørende og musikken starter med at afspille.
Muligvis når controlleren at melde fejl inden, idet den ikke umiddelbart får fat i squeezeserveren. Ikke desto mindre går der kun et lille øjeblik inden musikken alligevel går i gang.
Det kan ske, at det ikke går i gang, men det har intet med serveren eller computeren at gøre.
jeg kan i mit system være ude for, at min trådløse accespoint fryser eller har været frosset, hvis det er sket, er jeg nødt til at genetablere forbindelsen fra controlleren til accespointet ved at gå ind i indstillinger avanceret  netværk lede efter netværk og koble¨på mit trådløse netværk,
Derefter retur og vælge musik, evt afspiller.
Det har som sagt ikke noget med controlleren - serveren - eller squeezeserveren at gøre, men mit trådløse accespoint der ikke er helt stabilt.
 


Redigeret af hpdahl - 20-December-2009 kl. 09:39
MVH
HPDahl
Til top
HankTheTank Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2007
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 10:19
Hvad gør I der bruger PC/Server så den anden vej - Er det muligt at få Pc'en til at gå i dvale igen via Duet controlleren?
Til top
Casmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:15
Hej hpdahl
 
Det var egentlig også sådan jeg havde forstået at det skulle virke efter dit tidligere indlæg. Måske jeg skulle arbejde lidt på en fast ipadresse, tror det er det eneste jeg ikke har prøvet endnu Smile
 
 
Til top
Casmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:17
Umiddelbart tror jeg ikke du kan få den til det , men mener det er muligt at få pc'en til selv at gå i dvale efter x-antal minutter / timer hvis den har været inaktiv. Den pc jeg har sat op , er en acer og i dens bios setup, var der nogle muligheder (dog ikke testet det endnu) Smile

Redigeret af Casmic - 20-December-2009 kl. 11:18
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Casmic Casmic skrev:

Umiddelbart tror jeg ikke du kan få den til det , men mener det er muligt at få pc'en til selv at gå i dvale efter x-antal minutter / timer hvis den har været inaktiv. Den pc jeg har sat op , er en acer og i dens bios setup, var der nogle muligheder (dog ikke testet det endnu) Smile
Så vidt jeg husker er det under  højreklik skrivebord - egenskaber - Pauseskærm - strømstyring
vistnok noget med at aktivere dvale. sætte tid osv.
MVH
HPDahl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu