recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Squeezebox Touch & Radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Squeezebox Touch & Radio

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 10:14
Nu er det jo slet ikke sikkert at den er så langsom til at opdatere musiksamlingen. Så vidt jeg har kunnet forstå på nogle af diskusionerne på forumet så har den et meget lille footprint og den skulle automatisk begynde at skanne musikken når der sker ændringer.

Jeg tror at den kan tage lige så stort et SD-kort som du kan få fat på. Så vidt jeg mener at have læst så understøtter den SD-HC.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
joze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 10:03
Mange tak for den liste af begrænsninger, har nemlig ledt efter noget lignende.

Det meste kan jeg nok leve med, da jeg har mit musik i FLac. Jeg har en lille samling på ca 80GB. Langsom opdatering af musik, kan nok også gå. Det springende punkt er helt klart performance.

Men jeg tror jeg tager dit råd og lige spiser brød til og beholder min server til jeg har set hvordan det kører uden.

Nu du er så meget inde i de tekniske sager - ved du hvor stort et SD kort den max vil acceptere?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af kyyhn kyyhn skrev:

Oprindeligt skrevet af joze joze skrev:

Den nye SB touch bliver helt
klart et must for mig. Det ser ud som om, jeg kan slippe
for at have en pc kørende 24/7 og  istedet koble min USB
disk direkte til SBT'en og spare en del strøm. Den kan
tilmed streame til huset andre enheder og agere som SMB
share, så man ganske let kan pushe ny musik fra en PC op
på USB disken.
Hov hvor fandt du at den kan
streame til de andre enheder? det lyder næsten for godt
til at være sandt hvis vi endelig kan slippe for at have
Slimserver kørende 24/7!


Husk lige at der er nogle begrænsninger, pga. den ret
svage CPU der er i en Touch.

-ikke noget web interface, du kan altså ikke betjene dine
squeezeboxe fra en browser på en PC.

-ingen transcoding af musikfiler, dvs. at din egen musik
skal ligge i de formater som squeezeboxene kan afkode
native, mig bekendt er det MP3 og FLAC.

-langsom opdatering af musik database. Sker kun ved
ændringer. Hvis du arbejder meget med dine tags, kan det
være en pestilens hvis det tager et halvt døgn at scanne
al musikken igen.

-størrelsen af dit musikbibliotek, jeg vil gætte på at
Touchen ikke egner sig til meget store musiksamlinger
(memory)

Personligt vil jeg nok beholde min laptop indtil jeg
hører om nogle praktiske erfaringer med Touchen.
Til top
joze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 09:00
Inde på forummet hos Logitech/Slimdevices.
Til top
kyyhn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af joze joze skrev:

Den nye SB touch bliver helt klart et must for mig. Det ser ud som om, jeg kan slippe for at have en pc kørende 24/7 og  istedet koble min USB disk direkte til SBT'en og spare en del strøm. Den kan tilmed streame til huset andre enheder og agere som SMB share, så man ganske let kan pushe ny musik fra en PC op på USB disken.




Hov hvor fandt du at den kan streame til de andre enheder? det lyder næsten for godt til at være sandt hvis vi endelig kan slippe for at have Slimserver kørende 24/7!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:


Ny på banen.. Søger en mulighed for at afspille musik overalt:) Så faldt jeg over denne tråd.


For at skære ud: Kan jeg slutte sq. touch til min forstærker (hvis ja, hvilke kabler bruges??). Derefter kan man så sidde med touch skærmen og styre musikken eller skal den stå ved siden af forstærkeren siden den vel er tilsluttet her med kabel...? Eller skal man styre touch med en fjernbetjening?


Hvordan fungerer multirum funktionen? Skal man hænge en touch op i et andet rum og hvordan sendes lyd videre til højtalere?


Squeezebox Touch, Squeezebox Receiver (fra Duet-pakken) og Squeezebox Classic er alle beregnet til at koble til et par aktive højttalere eller mere oplagt en forstærker/receiver, som fodrer dine højttalere med lyd. Dvs. de er et "add-on" til dit eksisterende anlæg - et bindeled mellem dit hifi-anlæg på den ene side og din digitale musik på computeren på den anden side (groft sagt).

Touch, Receiver og Classic har alle almindelige phono-udgange samt digitale (optisk/coaxial) udgange. Hvis du bruger phono-udgangene sender du signalet analogt til din forstærker og benytter dermed Squeezebox'ens DAC til at behandle lyden mens de digitale udgange giver dig mulighed for at benytte forstærkerens DAC (eller en ekstern af slagsen).

Touch'en er beregnet til at stå ved anlægget koblet sammen med kabler og dermed ikke som en transportabel enhed/fjernbetjening.

Der er dog ikke noget galt for at Touch'en kan vægmonteres og udelukkende benyttes til at kontrollere andre Squeezeboxe som er koblet til serveren (SqueezeCenter). Det er dog en lidt dyr "fjernbetjening" og man bør her nok overveje enten Controlleren (Fjernbetjening fra Duet-pakken) eller måske en iPhone/iPod Touch med iPeng-programmet til at styre squeezeboksene. Det kan også være at der kommer nogle helt andre brugbare iPod-fjernbetjeninger, når Apple i morgen opdaterer produktlinien!

Hvis du vil have musik i flere rum, skal du bruge en Squeezebox til hvert af rummene samt forstærker og højttalere med mindre du vælger en Squeezebox Boom eller Squeezebox Radio der begge har integrerede højttalere..

Du kan så styre om de enkelte boxe skal synkroniseres eller spille uafhængigt af hinanden afhængigt af behov.

Redigeret af tipsen - 09-September-2009 kl. 22:32
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:42

ok.Helt fint. Så står tingene mere klart.

Jeg kan ikke fange mit trådløse net når jeg går udenfor. Ville det være en ide at anskaffe en router som kan sende et stærkere signal? Tænker ift at streame over netværk (det æder vel noget at eks. streame sin musiksamling over netværket..?)

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:27
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:23

Hej.

Ny på banen.. Søger en mulighed for at afspille musik overalt:) Så faldt jeg over denne tråd.

For at skære ud: Kan jeg slutte sq. touch til min forstærker (hvis ja, hvilke kabler bruges??). Derefter kan man så sidde med touch skærmen og styre musikken eller skal den stå ved siden af forstærkeren siden den vel er tilsluttet her med kabel...? Eller skal man styre touch med en fjernbetjening?

Hvordan fungerer multirum funktionen? Skal man hænge en touch op i et andet rum og hvordan sendes lyd videre til højtalere?

Måske dumme ? men har svært ved lige at få et overblik over dens muligheder...

 

Kan nogen bringe klarhed:)??

Til top
joze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 20:07
Den nye SB touch bliver helt klart et must for mig. Det ser ud som om, jeg kan slippe for at have en pc kørende 24/7 og  istedet koble min USB disk direkte til SBT'en og spare en del strøm. Den kan tilmed streame til huset andre enheder og agere som SMB share, så man ganske let kan pushe ny musik fra en PC op på USB disken.




Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 20:38
DRM rimer ikke på Squeezebox, så TDC-Play er no go.
Til top
JanFroe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 17:36

Den er bare vildt lækker, det kunne være fedt hvis den kunne TDC-PLAY og at man havde et WEB-PLUG-in så man kunne programmere sit mediacenter via en programguide på touchscreenen. Så er det både Jul og Fødselsdag på samme tid.

Mvh

Jan F

 

JanFroe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu