recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lovefilm lukker i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lovefilm lukker i Danmark

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:00
Det jeg ikke forstår - hvis det er økonomien, der presser LoveFilm, så kunne LoveFilm jo forsøge sig med at forhøje prisen - det ville da være det mest logiske. Jeg er da sikker på, at flere herinde gerne ville betale mere, bare for at beholde LoveFilm. Så der må være noget andet end økonomien, som får Amazon til at lukke det hele ned. 
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Er der nogen som har kontaktet Lovefilm for at få en nærmere begrundelse. Måske det var noget for det journalistiske super hold på recordere

Oprindeligt skrevet af LOVEFILM LOVEFILM skrev:

Da vi er et børsnoteret selskab, har vi desværre ikke mulighed for at kommentere eller uddybe bakgrunden for afgørelsen om nedlæggelsen.

Ohh please go f*** yourself! Dead

amazon har vil sagt det er dem der står for kuminasionen om det så det  ikke kommer alle mulige forsklige melinger der kan påvirke amazone aktie kurs 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Bellini Bellini skrev:

Jeg stiller mig i køen af topfrustrerede Blockbsuter og LoveFilm kunder.... 

For godt 1 uge siden annoncerede den lokale Blockbuster at de lukker (Hillerød). De har i laaaang tid været min pucher af BD film - senest, som det nævnes, med abonnementsløsningen til 189,- pr. mdr. Genialt koncept, men hvad f.... gjorde jeg nu når de lukker. Jeg kan ikke leve med streamingtjenesternes kvalitet. Den er simpelthen for ringe til 100" og 7.1 i et dedikeret rum. En kollega nævnte LoveFilm, som så heldigvis lige havde 14 dages gratis prøveperiode... jeg oprettede mig som kunde, og har på en uge modtaget 4 film. Det fungerer rigtig godt - det er nemt, de er lynhurtige med ombytningen, og det er billigt. Clap Og så lukker de..... WTF?! Dead

Jeg kan ikke leve med den streamingkvalitet jeg indtil videre har set og hørt, og jeg har ikke råd/vil ikke prioritere at købe 8-10 film pr. mdr. - ikke engang det halve vil jeg købe (de fleste film ses kun 1 gang). Jeg overvejer seriøst at sælge hjemmebiografen og finde frimærkesamlingen frem igen... helt seriøst. Ouch

/Bellini

Du har afsat/prioiteret minimum 16-20 m2 bolig, som du betaler X antal kroner af i husleje, varme strøm og skatter - men kan ikke afse ydelse til "vedligeholdelsen" i form af film. Clap

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af MojoDK MojoDK skrev:

Det jeg ikke forstår - hvis det er økonomien, der presser LoveFilm, så kunne LoveFilm jo forsøge sig med at forhøje prisen - det ville da være det mest logiske. Jeg er da sikker på, at flere herinde gerne ville betale mere, bare for at beholde LoveFilm. Så der må være noget andet end økonomien, som får Amazon til at lukke det hele ned. 

tro du vi kan jo bare se her folk har råb og skejet på flac så for de det så broker de sig det er jo meget mere data når det bliver standart så kommer prisen jo nok også mere ned som alt andet da blu-ray var nyt korstet det også meget mere 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9196&zoneid=5
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Oprindeligt skrevet af Bellini Bellini skrev:

Jeg stiller mig i køen af topfrustrerede Blockbsuter og LoveFilm kunder.... 

For godt 1 uge siden annoncerede den lokale Blockbuster at de lukker (Hillerød). De har i laaaang tid været min pucher af BD film - senest, som det nævnes, med abonnementsløsningen til 189,- pr. mdr. Genialt koncept, men hvad f.... gjorde jeg nu når de lukker. Jeg kan ikke leve med streamingtjenesternes kvalitet. Den er simpelthen for ringe til 100" og 7.1 i et dedikeret rum. En kollega nævnte LoveFilm, som så heldigvis lige havde 14 dages gratis prøveperiode... jeg oprettede mig som kunde, og har på en uge modtaget 4 film. Det fungerer rigtig godt - det er nemt, de er lynhurtige med ombytningen, og det er billigt. Clap Og så lukker de..... WTF?! Dead

Jeg kan ikke leve med den streamingkvalitet jeg indtil videre har set og hørt, og jeg har ikke råd/vil ikke prioritere at købe 8-10 film pr. mdr. - ikke engang det halve vil jeg købe (de fleste film ses kun 1 gang). Jeg overvejer seriøst at sælge hjemmebiografen og finde frimærkesamlingen frem igen... helt seriøst. Ouch

/Bellini

Du har afsat/prioiteret minimum 16-20 m2 bolig, som du betaler X antal kroner af i husleje, varme strøm og skatter - men kan ikke afse ydelse til "vedligeholdelsen" i form af film. Clap

tænkte jeg også 
Bellini kender du dahf.dk så kan du jo spare lidt på film vis du køber brugt eller når der er tilbud på amazone eller play cdon eller skære ned på film om månden :-D
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:17
Jeg tror ikke at behovet er så stort for den almene dansker i, at se de nyeste film, lige efter de kommer ud på DVD/Blu-Ray. Tendensen virker idag til, at mange folk alligevel tænker, at filmene alligevel ender på streaming-tjenesterne og/eller Viasat eller C-more's filmkanaler, eller kommer ned til en 50 kr inden længe, og at man sagtens kan vente den tid det tager.
Film-industrien vrimler heller ikke ligefrem med top-interessante film for tiden.

Som en anden skrev, så er Streaming væsentlig mere bekvemt.

Fordelen med Lovefilm's lukning kunne dog være, at Blockbuster får flere kunder ind, og i det mindste forhåbentligt kan opretholde dét de har nu, eller måske mere end det. Det kan også være med til at give streaming-tjenesterne flere kunder, og jo flere kunder, jo bedre, og mere udviklet bliver det vel med tiden.
Til top
Bellini Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2008
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:26

Det er fuldstændig rigtigt... du er kløgtig. 8 film a' 200,- pr. mdr. er 19200,- om året. Og ja, jeg ved da godt det måske kan lykkedes med et mix af tilbudsfilm, købe brugt og sælge igen. Det er bare ikke optimalt set i forhold til situationen lige nu. 

Jeg betalte gerne det dobbelte af 189,- og 139,- hvis det hjalp dem til ikke at lukke.

/Bellini
Til top
Bellini Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2008
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

tænkte jeg også 
Bellini kender du dahf.dk så kan du jo spare lidt på film vis du køber brugt eller når der er tilbud på amazone eller play cdon eller skære ned på film om månden :-D

Yes - kender godt dahf.dk, og din løsning er jo også eneste reelle alternativ som jeg ser det lige nu. Smile

/Bellini

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu