recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred >= 140"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred >= 140"

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred >= 140"
    Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 15:41
Hej,

Jeg har netop solgt min projektor + lærred, da jeg er i gang med en flytning.

I det kommende hus får jeg lavet et rum på: 4 x 4.75 meter som jeg har fået lov at lege med.

Ved sidste køb investerede jeg i et multibracket m. motor 108", og dette var også "okay" til prisen. Den har hot spotting og den vil krølle forneden efter blot nogle måneder. Derudover havde jeg en Epson TW6000W som jeg mener lavede et rigtig godt billede, dog var jeg ikke super glad for wireless delen, så i den retning vil jeg ikke igen.

Det første jeg vil kaste mig over er at finde et ordentligt lærred.

- fast ramme lærred / tab tension
- ingen hot spotting
- ca. 140"
- "rimelig" pris

Jeg har lavet mine beregninger og tror et 140" lærred passer ind i det nye rum (som kan mørklægges). Nu til spørgsmålet:

Dette lærred kan jeg ikke finde nogen steder. Der er meget få steder som sælger lærred på over 108". Jeg kiggede på tapeconnection, cine-magic, hifiklubber o.s.v. Lissau findes fx kun i de små størrelser.

Nogen ide til hvor / hvilket lærred jeg bør vælge?

Projektor: Den tid den sover - forventer der går længe inden jeg kan flytte ind.

Tak,

Prec
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Dette lærred kan jeg ikke finde nogen steder. Der er meget få steder som sælger lærred på over 108". Jeg kiggede på tapeconnection, cine-magic, hifiklubber o.s.v. Lissau findes fx kun i de små størrelser.

Kontakt de enkelte forhandlere. De fleste lærreder af lidt bedre kvalitet, dvs. ikke kineser-lærrederne men f.eks. Lissau, kan bestilles efter mål. Det er bare kun de mest gængse størrelser der bliver vist på hjemmesiderne, for ikke at skulle holde styr på flere tusinde varenumre... 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 22:18
Da jeg selv står og overvejer en Epson projektor med trådløs overførelse, vil jeg gerne spørge hvilke problemer at du har haft med det?
Get HIFI or die trying c",
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 23:09
Jeg har et jp kane fastrammelærred i ca 120 tommer til salg.
Hvis du kan nøjes med 120
Aldrig brugt.
Købt gennem Otto.
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Da jeg selv står og overvejer en Epson projektor med trådløs overførelse, vil jeg gerne spørge hvilke problemer at du har haft med det?

Jeg giver glædeligt mit feedback:  

Sender/Modtager Problemer
Jeg er ofte løbet i problemer med at projektor ikke finder senderen. Det kan afhjælpes ved at tænde og slukke modtager boksen som er koblet på forstærker. Hvis man altid slukker for alting ved stik kontakten kommer det som regel op at køre. Strøm forsyning på modtager boksen er desuden altid ret varm, så den suger altså en del strøm hvis den ikke slukkes. Den har ingen standby funktion.

Langsom Opstart
Derudover er jeg træt af den tid det tager for de 2 bokse at finde hinanden. Der går nogen gange 10-20 sekunder hvor man bare sidder og venter, hvor man via et HDMI kabel er køreklar på 1 sekund. I nogle tilfælde var jeg udsat for at jeg slet ikke kunne få billede på projektor, med mindre hardware bliver tændt i rigtig rækkefølge. Så står man i den situation, hvor man ikke ved hvor problemet befinder sig, forsøger at slukke og tænde forstærker, derefter slukke og tænde modtageren, derefter slukke og tænde projektoren. Jeg har et par gange måtte opgive at få det til at virke, og når jeg så dagen efter tænder - så fungerer det hele perfekt igen.

1080p og 32bit farver
Kvalitets mæssigt har jeg intet mod wireless, det fungerer rigtig godt (medmindre du kører windows på din media PC). Hvis windows - så kan wireless IKKE håndtere 1080p ved 32 bit farver, det kan du kun med et HDMI kabel (det står direkte i manualen). Windows kører somregel 32 bit, så derfor var det nødvendigt at tvinge windows ned i 16 bit farver, hvilket så gik ud over billede kvalitet.

Generelt gjorde det mig ked af at have købt trådløs, med et godt gammeldags kabel slipper man for de tanker og bekymringer, og den projektor er tilmed en del billigere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg har et jp kane fastrammelærred i ca 120 tommer til salg.
Hvis du kan nøjes med 120
Aldrig brugt.
Købt gennem Otto.

Der går langt tid inden jeg får brug for et lærred, så jeg er ude i meget god tid med mine spørgsmål. Jeg tror jeg går efter et 140", da det vil passe bedre i forhold til lærred placering / sofaer. Dog mange tak for tilbuddet :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Kontakt de enkelte forhandlere. De fleste lærreder af lidt bedre kvalitet, dvs. ikke kineser-lærrederne men f.eks. Lissau, kan bestilles efter mål. Det er bare kun de mest gængse størrelser der bliver vist på hjemmesiderne, for ikke at skulle holde styr på flere tusinde varenumre... 

Tak for det Otto, jeg kigger nok forbi dig når jeg er klar med rummet.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 10:53
Når du nu køber en ny projektor så kig dig godt for. 140" er STORT og der skal meget lys til at lyse det op. Næsten 70% mere end du skal bruge til 108" for samme reflekterede lysstyrke, ved samme gain.

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 11:09
Jeg overvejer faktisk Epson TW3200 (da jeg opdagede at 3D intet betød for mig)

Ved 108" kørte jeg i eco-mode o.s.v. og havde stadig et super lækkert billede. Eco-mode svarer vel til 1600-1800 ANSI (rent gæt værk).

Skal jeg have noget med mere spark i ?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 11:37
så vidt jeg kan se er tw6000 noget mere lysstærk end tw3200. Ovre på projectorreviews.com viser de "ud af kassen" lysstyrken på de projektorer de tester.

http://www.projectorreviews.com/epson/home-cinema-3010/performance.php

http://www.projectorreviews.com/epson/home-cinema-8350/performance.php

Alt efter indstilling er tw6000 op mod dobbelt så lysstærk som tw3200. Tw6000 giver i følge dem omkring 900 lumen ud af kassen i ecomode + cinema og det er sikkert med en ny lampe. tw3200 skriver de giver lidt over 450 lumen i cinema og lidt over 1000 lumen i livingroom mode. Jeg har selv målt min tw3200 til omkring 500 lumen på en næsten ny lampe i cinema så det er nok ikke helt skævt.

En tw3200 den er anderledes end tw6000 ved det at der skydes et filter ind i lysvejen når man bruger cinema (biograf) indstillingen. Det reducerer lyset ganske meget men giver et bedre billede. TW6000 har ikke det filter men er mere lysstærk i cinema, og forskellen mellem livingroom og cinema er meget mindre.

Alt i alt ville jeg ikke købe en tw3200 til så stort et lærred. Måske den lige kunne klare 120" hvis man sætter den i living room, hvor filteret ikke bliver brugt.

Jeg har ikke noget konkret bud på hvad du skal købe men ved 140" bør du nok i hvert fald kunne levere 1000 lumen reelt (tallet kan ikke ses i specifikationerne da de er oppustede) på en ny lampe. Gerne mere da lampen mister en del lys i sin levetid.

MVH
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:38
Hvis man over 140 tommer med det projektor budget, det lyder til du har.
Kommer du til gå på kompromis med lyset
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:54
Tvkartoffel/SVP03 mange tak for svar.

Jeg troede faktisk ikke at det lysmæssigt gav den store forskel, så jeg vil igen overveje en TW6000 (ikke wireless). Jeg skal ud og læse noget mere :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu