recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred >= 140"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred >= 140"

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Tvkartoffel/SVP03 mange tak for svar.

Jeg troede faktisk ikke at det lysmæssigt gav den store forskel, så jeg vil igen overveje en TW6000 (ikke wireless). Jeg skal ud og læse noget mere :)
Det er jo ligesom når du går fra 25-50 tommer tv, arealet bliver jo 4 x så stort.
I en projektors verden får du jo så mindre lys jo større lærred per m²
SVP03
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:05
Hvis du skal have nok lys til et så stort billede, kræver det nok en projektor der er en del dyrere end TW6000. Men det er ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre :) Jeg skal selv have ca. 140" om nogle måneder og jeg vil hellere gå lidt på kompromis med lysstyrke og få det store billede fremfor at have det korrekt og gå ned i billedstørrelse. Rummet skal dog kunne mørklægges 100% før jeg vil mene det bliver en success.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis du skal have nok lys til et så stort billede, kræver det nok en projektor der er en del dyrere end TW6000. Men det er ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre :) Jeg skal selv have ca. 140" om nogle måneder og jeg vil hellere gå lidt på kompromis med lysstyrke og få det store billede fremfor at have det korrekt og gå ned i billedstørrelse. Rummet skal dog kunne mørklægges 100% før jeg vil mene det bliver en success.

Hvilken model vil du forsøge dig med? Skal du have et gain lærred?

MVH
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvilken model vil du forsøge dig med? Skal du have et gain lærred?

MVH
Ville prøve min lille BenQ W1100 til at starte med faktisk LOL Oveni en flytning og alt materiale/akustik/nyt udstyr til rummet, kunne jeg godt tænke mig at udskyde projektorindkøb. Det er en lille lyskanon, så tror nok det skal gå indtil jeg synes projektorkøb er høj nok prioritet.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:21

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:30
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Du skal vel også have plads til højttalere, og når lærredet er 3m bredt + ramme, så er der ikke meget plads hvis rummet kun er 4m bredt. jeg tror Højttalerne vil blive "klemt"  

Godt pointe.

Jeg er også en anelse bange for at billedet bliver for stort med 140" og på 4.75 meters afstand. Det kan være jeg er nødt til at nedjustere mine forventninger.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:28

Du skal vel også have plads til højttalere, og når lærredet er 3m bredt + ramme, så er der ikke meget plads hvis rummet kun er 4m bredt. jeg tror Højttalerne vil blive "klemt"  

Godt pointe.

Jeg er også en anelse bange for at billedet bliver for stort med 140" og på 4.75 meters afstand. Det kan være jeg er nødt til at nedjustere mine forventninger.
AT-skærm! Så er du godt kørende. Hvis du vil følge standarderne ang. lærredstørrelse, skal du have det lidt større på 4,75m afstand... (Hvis vi snakker 2.35:1 format). Der er selvfølgelig personlig preference som spiller ind her.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 15:32

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:30
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 18:50

Godt pointe.

140" er kæmpe.. især på knap 5m husk at det ikke kun er lyset der bliver problematisk, dine pixels bliver også så store som frimærker..  Til din afstand vill jeg vælge ca 110" jeg bryder mig ikke om at komme tætter på end 2x breden af lærredet med 1080P opløsning.  Men det er selvfølgelig en smagssag..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 19:25
Jeg er bange for at jeg er nødt til at overgive mig.

Har leget lidt med en distance calculator
http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/

140" er muligt - men det BLIVER for stort som adskillige personer har nævnt. 110-120 tommer er mere passende, og giver også lidt plads i siderne til fx højttalere :)

Jeg er glad for at have startet denne tråd, og synes det er super med de gode feedback.
Tak for det.

Hvad er et "AT lærred" ? Jeg googlede lidt og nåede frem til at det er et akustisk lærred, som man "maler" på en væg? Eller tager jeg helt fejl?
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 21:08
Et akustisk lærred et et lærred der lader lyden trænge igennem uden kvalitetstab. Du kan med andre ord placere dine højttalere bag lærredet uden problemer.

Ehlz

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 21:58
Det giver jo stadigt et problem med projektoren.
Hvis rummet er 4,25 dybt og en typisk projektor er 50 cm dyb, så er vi nede på 3,75 m. Hvis det så skal være et AT lærred er vi nede under 3,5 m og så er det projektorens zoom der bestemmer max lærred størrelse.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu