|
Lærred >= 140" |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I en projektors verden får du jo så mindre lys jo større lærred per m²
|
||
SVP03
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du skal have nok lys til et så stort billede, kræver det nok en projektor der er en del dyrere end TW6000. Men det er ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre :) Jeg skal selv have ca. 140" om nogle måneder og jeg vil hellere gå lidt på kompromis med lysstyrke og få det store billede fremfor at have det korrekt og gå ned i billedstørrelse. Rummet skal dog kunne mørklægges 100% før jeg vil mene det bliver en success.
|
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken model vil du forsøge dig med? Skal du have et gain lærred? MVH |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ville prøve min lille BenQ W1100 til at starte med faktisk Oveni en flytning og alt materiale/akustik/nyt udstyr til rummet, kunne jeg godt tænke mig at udskyde projektorindkøb. Det er en lille lyskanon, så tror nok det skal gå indtil jeg synes projektorkøb er høj nok prioritet.
|
||
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:30 |
||
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt pointe. Jeg er også en anelse bange for at billedet bliver for stort med 140" og på 4.75 meters afstand. Det kan være jeg er nødt til at nedjustere mine forventninger.
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
AT-skærm! Så er du godt kørende. Hvis du vil følge standarderne ang. lærredstørrelse, skal du have det lidt større på 4,75m afstand... (Hvis vi snakker 2.35:1 format). Der er selvfølgelig personlig preference som spiller ind her.
|
||
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:30 |
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
140" er kæmpe.. især på knap 5m husk at det ikke kun er lyset der bliver problematisk, dine pixels bliver også så store som frimærker.. Til din afstand vill jeg vælge ca 110" jeg bryder mig ikke om at komme tætter på end 2x breden af lærredet med 1080P opløsning. Men det er selvfølgelig en smagssag..
|
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er bange for at jeg er nødt til at overgive mig.
Har leget lidt med en distance calculator http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/ 140" er muligt - men det BLIVER for stort som adskillige personer har nævnt. 110-120 tommer er mere passende, og giver også lidt plads i siderne til fx højttalere :) Jeg er glad for at have startet denne tråd, og synes det er super med de gode feedback. Tak for det. Hvad er et "AT lærred" ? Jeg googlede lidt og nåede frem til at det er et akustisk lærred, som man "maler" på en væg? Eller tager jeg helt fejl? |
||
Ehlz
Super bruger Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et akustisk lærred et et lærred der lader lyden trænge igennem uden kvalitetstab. Du kan med andre ord placere dine højttalere bag lærredet uden problemer.
Ehlz
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det giver jo stadigt et problem med projektoren.
Hvis rummet er 4,25 dybt og en typisk projektor er 50 cm dyb, så er vi nede på 3,75 m. Hvis det så skal være et AT lærred er vi nede under 3,5 m og så er det projektorens zoom der bestemmer max lærred størrelse. |
||
SVP03
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |