Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
submaniac
Super bruger
Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
|
Sendt: 20-August-2011 kl. 19:28 |
Så fik jeg hvert fald set Black diamond 92" 0.8 gain versionen! Projektoren som blev brugt er denne: 6 segment 7x speed farvehjul! Jeg var slet ikke i stand til at fremprovokere regnbuer. Desuden 0.95" chip DC4! Deres projektorere er kalibreret fra fabrikken, omend ikke med forbehold for en SI BD skærm. Antager omkring 20fl minus gain fra lærredet, så omkring 16 fl på 92". Butikkens projektormand havde fri, så stereo manden gisnede mest. Anyways. Lærredet har en tekstur over sig, og der er for så vidt synlig hotspotting og indsynsvinklen er begrænset. Under afspilning af normalt videomateriale er disse problemer dog ikke specielt tydelige. Så vidt jeg kunne konkludere har afstanden til lærredet også betydning for hvor tydeligt dette "sheen" er. Ligeledes vil lysstyrken også have betydning. I moderat lys bevarer det god kontrast og når lyset dæmpes helt, er sortniveauet imponerende. Demo'en, omend over en time, er ikke nok til at jeg kunne afklare alle detajler. Black diamond fungerer i princippet sådan som de reklamerer for, så er spgs bare om man kan leve med unoderne:) Jeg skal selv lige tygge lidt på oplevelserne, men ville dele mine indtryk -det kunne jo være der var nogen der gik i Black Diamond tanker.
Redigeret af submaniac - 20-August-2011 kl. 19:30
|
|
submaniac
Super bruger
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 08:26 |
Så kom prøverne, dvs, de kunne kun sende den grå? mærkeligt. Så har prøver fra hivilux og exclusive.de. Sidstnævnte virker som den bedste kvalitet umiddelbart.
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 22:18 |
Grå lærreder fra både Hivilux og Exclusive? Kan du fortælle mere om dem?
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Thomas K
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 11:52 |
Kan du fortælle hvad resultatet af dine prøver er? Jeg er meget interresseret i at høre lidt om hvordan kvaliteten er på de prøver du modtog Thomas
|
|
submaniac
Super bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 16:31 |
Jeg fik grå og hvid fra hivilux. Jeg modtog kun den grå fra exclusive home.de P.las' projector har været til rep, så har ikke kunne teste dem endnu. Jeg har imidlertidigt selv bestilt projektor. Når den er i hus kan jeg teste prøverne og skal nok skrive her hvad jeg observerer, evt. screenshots. Jeg har bestilt et billigt "midlertidigt" lysgråt lærred indtil jeg beslutter mig omkring størrelse, beskaffenhed, CIH osv. Prøverne: Hvid hivilux: Nubret overflade, tyndt lærred. Grå hivilux: Samme overflade, tyndt og blot en nuance mørkere end den hvide. Er sikkert gain 0.8 som de vist også skriver. Exclusive home: Grå prøve. Helt glat overflade, markant tykkere lærred. Der er noget gain i som kan ses. Væsentlig mørkere end hivilux' grå som nærmest virker lysgrå ved siden af. Jeg har anvendt min IP4 LED lys til at lyse på dem i mørket for at danne mig et indtryk...lol Exclusive.dk - gad godt vide hvilken producent de benytter, eller om det er in house made. Af de 2 mærker, virker exclusive's som et kvalitetsprodukt, men kun et "helt" lærred vil kunne belyse om hvorvidt dugen fungerer tilfredsstillende. Jeg er fristet til exclusive's 16:9 masking dug i grå.
Redigeret af submaniac - 15-Oktober-2011 kl. 16:35
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 16:42 |
Spøjst de lige kommer op. Faldt selv over exclusive homes hjemmeside i går. På trods af at de mest gør sig i rullegardiner og lignende så angiver de rent faktisk forskellige relevante værdier for deres lærreder. På en eller anden måde virker det lidt mere reelt end Hivilux. Synd at du ikke fik en hvid prøve fra dem også. Jeg er spændt på at høre hvad du beslutter dig for og hvordan det falder ud hvis du nupper er exclusive home lærred. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 15-Oktober-2011 kl. 16:43
|
|
submaniac
Super bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 16:58 |
Ja de virker ok prof. Deres baggrund med markiser får mig til at tro de har styr på produktionen og god kvalitetskontrol. Deres masking lærred kan bl.a. ses i aktion på youtube. De kunne ikke sende mig en hvid, har prøvet :) Jeg tror imidlertidigt at min stue har bedst af et grå lærred da jeg aldrig kommer til at kunne styre lyset helt.
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 18:05 |
submaniac skrev:
Ja de virker ok prof. Deres baggrund med markiser får mig til at tro de har styr på produktionen og god kvalitetskontrol. Deres masking lærred kan bl.a. ses i aktion på youtube. De kunne ikke sende mig en hvid, har prøvet :) Jeg tror imidlertidigt at min stue har bedst af et grå lærred da jeg aldrig kommer til at kunne styre lyset helt. | hvilken projektor har du bestilt?
|
|
|
submaniac
Super bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 18:23 |
Infocus SP8602:)
|
|
submaniac
Super bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 18:30 |
Her er nogle billeder af lærredsprøverne: Først fra siden: Venstre: Hvid Hivilux, midt: Grå exclusive: højre: Grå hivilux Alle 3 igen, ikke helt tæt på: Hvide er hivilux. Venstre top er exclusive grå og sidste til højre er grå hivilux. Alle 3 igen, close up: Hvide er hivilux. Venstre top er exclusive grå og sidste til højre er grå hivilux.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 18:35 |
Det er altid farligt at bedømme fra screenshots, men umiddelbart kan den målte gain godt være ens på de to grå, den mørkeste ser ud som om den har mest "glimmer" (på min skærm i hvert fald...). Begge de grå ligner noget der vil have en synlig struktur/sheen og hotspotting (men til gengæld en kontrast-gevinst, sådan er dét tradeoff jo nu engang), den hvide er lidt svær at bedømmme.
EDIT: For the record, så er ingen vel i tvivl om at jeg kan være farvet af at være forhandler af konkurrerende produkter, men jeg forsøger at være objektiv... Så brug mine inputs som inspiration til dine egne konklusioner, og ikke som endelig dom (som jeg alligevel aldrig ville give dig ud fra fotos)
Redigeret af Otto J - 15-Oktober-2011 kl. 18:38
|
|
submaniac
Super bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 19:07 |
Ja screen shots er meget svært. Umiddelbart virker det til, at hivilux'erne ikke har gain, hvorimod den anden, fra exclusive, lader til det. Hvorvidt det vil give anledning til sparkling/sheen, hmm - jeg tror næsten af man er nødt til at teste på en hel dug for at få en ordenlig fornemmelse af det?
Ikke sikker på om den fremgår tydeligt på jeres skærme, men Hivilux'en er tydeligt mere nubret og markant i strukturen, hvor den anden er helt glat. Jeg zoomede HELT ned på exclusive og det er nogle "glas elementer" i den.
Redigeret af submaniac - 15-Oktober-2011 kl. 19:08
|
|