|
Lærred nyt/brugt |
Besvar |
Forfatter | |
mbw2001
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Emne: Lærred nyt/brugt Sendt: 08-Marts-2011 kl. 09:27 |
Prøver lige at stille spørgsmålet herinde i stedet.
Har kigget lidt på dette: Dalite Imager men det er et 4 år gammelt lærred til samme pris som et helt nyt Lissau? Er Da-Lite de penge værd? Bliver jeg ked af at skifte mit 0.8 gain lærred ud med et 1.0 når der er tale om en stue bio hvor der også ses TV uden at alt lys nødvendigvis er slukket. Har ikke haft mulighed for at se et 1.0 gain lærred. |
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 08-Marts-2011 kl. 10:12 |
Jeg tvivler på at du vil blive glad for at skifte til et hvidt lærred, hvis du ikke mørklægger fuldstændigt. Prøv evt. at sætte et stort stykke hvidt papir op foran en del af dit lærred og sammenlign de to billeder med lys i rummet.
Der er nogen der går den modsatte vej og vælger et lærred med endnu mindre gain, sammen med en meget lysstærk projektor.
|
|
mbw2001
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:16 |
Jeg er ikke i tvivl om at med mit setup er 0.8 gain nok at foretrække. Forestiller mig bare at et lærred som koster 4 gange så meget fra nyt evt. har nogle fordele som overskygger det tab jeg har ved skiftet fra 0.8 -> 1.0 i gain. Men udfra din kommentar antager jeg at du mener jeg bør tage Lissau lærredet?
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 13-Marts-2011 kl. 22:23 |
Det er svært at vurdere om et Lissau lærred vil være bedre eller dårligere end Dalite lærredet, når du ikke skriver hvilket Lissau lærred du vil vælge. At Dalite lærredet er 4 gange så dyrt fra nyt betyder jo ikke at det er 4 gange bedre.
Men jeg er ret sikker på at et hvidt lærred sammen med manglende mørklægning vil give nogle problemer som overskygger de kvalitetsforskelle som der eventuelt er mellem Lissau og Dalite.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |